• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
جمعه 27 تیر 1399
کد مطلب : 105080
+
-

100ثانیه خبر

  تبدیل انرژی خورشیدی به مایع
محققان دانشگاه ویسکانسین مدیسون یک «باتری جریان خورشیدی» ساخته‌اند که انرژی تجدیدپذیر را به شکل مایع ذخیره می‌کند. با این باتری‌ها، شما می‌توانید از انرژی خورشید در طول روز استفاده کنید و 20درصد برق مورد نیازتان را تامین کنید، یا اینکه می‌توانید در شب از ذخیره آن استفاده کنید. این تیم تحقیقاتی می‌خواهد توسعه این باتری‌های جریان خورشیدی را در مقیاسی بزرگ‌تر ادامه دهد تا نتایج بهتری حاصل کند.

  دوربینی بر پشت سوسک
محققان دانشگاه واشنگتن موفق به ساخت سامانه‌ای بسیار کوچک شده‌اند که می‌تواند دید حشرات را از دنیا به ما نشان دهد. این سیستم شامل یک دوربین روباتیک با وزن248میلی‌گرم است که می‌تواند در پشت یک سوسک قرار بگیرد و از آنجا به‌صورت بی‌سیم کنترل شود. فیلم و عکس ثبت ‌شده به‌وسیله سوسک از طریق بلوتوث به گوشی انتقال داده می‌شود. هدف از ساخت چنین سامانه‌ای، تصویربرداری از چگونگی دید حشرات از دنیا و شناخت بیشتر آنهاست.

  میکروپلاستیک‌ در اقیانوس
متأسفانه نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که تایر وسایل نقلیه منبع اصلی وجود میکروپلاستیک‌ها در اقیانوس‌ها هستند. بررسی‌ها نشان داده است که همه ساله بیش از 200هزار تن ذرات پلاستیکی ریز از جاده‌ها و هوا وارد اقیانوس‌ها می‌شود. هر سال حدود 550هزار تن ذرات کوچک‌تر از ۰.۰۱ میلی‌متر ته‌نشین می‌شوند که تقریبا نیمی از آنها با روش‌های مختلف طبیعی و غیرطبیعی به اقیانوس‌ها راه پیدا می‌کنند.

  آریا وارد می‌شود
نیسان در مراسمی در نمایشگاه دائمی‌اش در یوکوهاما به‌صورت مجازی از یک خودروی الکتریکی کراس‌اوور به نام «آریا» رونمایی کرد. آریا که 46هزار دلار قیمت دارد، خودرویی دارای سیستم راننده خودکار بوده که علاوه بر داشتن امکان پارک هوشمند با نزدیک شدن به موانع به‌طور خودکار سیستم ترمزش فعال می‌شود. موتور آریا کاملا با باتری شارژ می‌شود و می‌تواند مسافتی بین 430تا 610کیلومتر را با یک‌بار شارژ بپیماید.

این خبر را به اشتراک بگذارید