• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 26 تیر 1399
کد مطلب : 105045
+
-

تسویه نیمی از بدهی 60میلیاردی کشتی

جزئیات گزارش مالی فدراسیون کشتی در مجمع سالانه

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی حدود یک‌سال پیش سکان هدایت فدراسیون کشتی را بر عهده گرفت و همان موقع مدعی شد پرداخت بدهی‌ها بزرگ‌ترین چالش فدراسیون جدید است. در مجمع سالانه فدراسیون کشتی که روز گذشته آنلاین برگزار شد، حسابرس فدراسیون گزارش داد که حدود 31میلیارد و 500میلیون تومان از حدود 60میلیارد تومان بدهی فدراسیون پرداخت شده است.در این گزارش به جزئیات این بدهی هم اشاره شده است.
  تسویه بدهی 7میلیاردی شرکت‌های هواپیمایی
یکی از مهم‌ترین بدهی‌های فدراسیون کشتی که چالش زیادی هم به‌وجود آورده بود، بدهی 7میلیارد و 100میلیون تومانی به چند شرکت هواپیمایی بود که البته بخش کمی از این بدهی در نخستین روزهای حضور علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی به‌وجود آمد. بدهی که در چند سال روی هم انباشته شده و امکان تهیه بلیت برای فدراسیون کشتی برای انجام اعزام تیم‌های ملی را دشوار کرده بود.
  2میلیارد و 400میلیون تومان در حساب اتحادیه جهانی
انباشته‌شدن برخی از بدهی‌ها در سال‌های گذشته مشکلات زیادی در این یک‌سال اخیر به‌وجود آورد. به‌خصوص بدهی به اتحادیه جهانی کشتی که با 3میلیارد و 700میلیون تومان یکی از طلبکاران سنگین فدراسیون کشتی بود. کار به جایی رسیده بود که اتحادیه جهانی با نامه‌نگاری خود کشتی ایران را تهدید کرده بود که اجازه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در سال2018 را نمی‌دهد. تاکنون از بدهی 3میلیارد و 600میلیون تومانی به اتحادیه جهانی، 2میلیارد و 400میلیون تومان پرداخت شده است.
 پرداخت بدهی داوران بعد از 10سال
به جهت برگزاری مسابقات متعدد داخلی، فدراسیون کشتی از حدود 10سال گذشته مبلغی در حدود 959میلیون تومان به داوران، جدول‌نویسان و عوامل اجرایی بدهکار بود. طبق این گزارش بدهی با داوران کشتی به‌صورت کامل تسویه شده و فدراسیون کشتی در حال پرداخت بدهی‌ها به‌صورت مرحله‌ای به جدول‌نویسان و عوامل اجرایی است. تاکنون از کل مبلغ بدهی‌ها در حدود 549میلیون تومان پرداخت شده است.
 پرداخت 2میلیارد و 100میلیون تومان به اشخاص حقیقی و حقوقی
در حدود 3میلیارد و 386میلیون تومان بدهی فدراسیون کشتی به اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه‌های مختلف بود که از این مبلغ در حدود 2میلیارد و 101میلیون تومان پرداخت شد.
 تسویه 850میلیون تومانی با یک مؤسسه هنری
یکی از مؤسسه‌های هنری طی قراردادی با فدراسیون پیشین، مجری جلوه‌های ویژه صوت و تصویر در مسابقات بود. بدهی در حدود 850میلیون تومانی فدراسیون کشتی در این زمینه با این مؤسسه تسویه شد.
  311میلیون تومان بدهی به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شد
فدراسیون کشتی به سازمان بیمه تأمین اجتماعی برای حق بیمه پرسنل خود در حدود 311میلیون تومان بدهی به‌جا مانده داشت که پرداخت شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید