• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 26 تیر 1399
کد مطلب : 105043
+
-

در انتظار جشن غریبانه مادرید

اگر اتفاق خاصی نیفتد، امشب رئال با یک پیروزی قهرمان لالیگا می‌شود

در انتظار جشن غریبانه مادرید

امشب ساعت22:30 احتمالا تکلیف قهرمان این فصل لالیگا مشخص می‌شود مگر آنکه هزار اتفاق غیرمترقبه بیفتد. رئال با ۲تساوی در ۲ دیدار باقیمانده (مقابل ویارئال و لگانس) تحت هر شرایطی قهرمان می‌شود. برد در بازی امشب می‌تواند در فاصله یک هفته مانده به پایان قهرمانی را قطعی کند. لالیگا برخلاف سال2017 که در بازی منجر به قهرمانی رئال‌مادرید جامی به ورزشگاه نبرده بود، قرار است امشب جام قهرمانی را برای احتیاط به ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو - ورزشگاه تیم دوم رئال‌مادرید - ببرد و به اعضای تیم اهدا کند.
در بازی همزمان بارسلونا با اوساسونا بازی دارد. خود بارسایی‌ها ازجمله سوارس سرنوشت قهرمانی را غیرقابل تغییر می‌دانند و معتقدند در 2بازی باقیمانده برای اعتبار باشگاه باید بازی کنند و روی تنها جام باقیمانده یعنی لیگ قهرمانان متمرکز شوند. موضوع ناامیدکننده برای بارسایی‌ها این است که ویارئال به‌خود این تیم اخیرا 1-4 باخته و تیم قدرتمند پیش از کرونا نیست و چیزی هم برای به‌دست آوردن ندارد چون در هیچ حالتی رتبه‌اش کمتر یا بیشتر از پنجمی نمی‌شود.
شهرداری پایتخت اسپانیا و همینطور باشگاه مادریدی به هواداران رئال هشدار داده‌اند که درصورت مسجل شدن قهرمانی تیم‌شان از هرگونه جشن خیابانی و تجمع خودداری کنند. تجمع هواداران لیورپول پس از قهرمانی تیم‌شان در لیگ و جشن دیوانه‌وار و از لحاظ بهداشتی خطرناکی که ترتیب داده بودند، نگرانی‌هایی برای اسپانیایی‌ها ایجاد کرده است. آلمیدا، شهردار مادرید گفته:«بیانیه رئال‌مادرید و درخواست از هواداران برای حضور نیافتن در مکان‌های عمومی را تحسین می‌کنم. ماهم برای تبریک قهرمانی به رئال‌مادرید به والدبباس - کمپ تمرینی رئال - خواهیم رفت تا بازیکنان این تیم مجبور نشوند به ساختمان شهرداری بیایند.»
بیانیه باشگاه پس از آن صادر شد که از شهرداری پیغامی در این‌باره به همه تیم‌های لالیگا و دسته دوم ارسال شد تا آنهایی که صعودشان یا سقوط نکردن‌شان یا کسب سهمیه و قهرمانی‌شان قطعی می‌شود، جوگیر نشوند و به خیابان‌ها بروند.
تنها چیزی که باشگاه مادریدی را نگران کرده، انتخاب ارناندس ارناندس به‌عنوان داور بازی امشب است. مارکا با توجه به سابقه ضدرئالی این داور جنجالی سؤالی مطرح کرده که آیا او قهرمانی را یک هفته دیگر به تعویق خواهد انداخت؟ ارناندس ارناندس قبلا توسط رسانه‌ها حین شادی برای گلزنی بارسا شکار شده بود. بعد از بازی با لوانته هم راموس در مصاحبه‌ای گفته بود می‌خواهد این داور را ببیند و از او بپرسد آیا با وی مشکل شخصی دارد یا خیر. این داور بلافاصله پس از معرفی به‌عنوان قاضی دیدار امشب به ترند پنجم توییتر در اسپانیا تبدیل شد و کاربران با نام او هشتگ زدند.
در ۱۰ بازی آخری که ارناندس ارناندس بازی رئال را سوت زده، این تیم ۲ بار به سویا باخته، یک‌بار به لوانته، یک‌بار به بارسلونا، یک‌بار به خیرونا، ۲ تساوی در ال‌کلاسیکو و یکی مقابل لوانته و تنها ۲ برد برای این تیم به‌دست آمده  است.
او در آخرین نظرسنجی بدترین داوران لالیگا با اختلاف یک‌سوم رأی بیشتر از بنگوئچا به‌عنوان بدترین داور انتخاب شده بود. رئالی‌ها حتی متئو لاهوس، دشمن دیرین‌شان را به ارناندس ارناندس ترجیح می‌دهند. رافا گریرو، کارشناس الچرینگیتو هم یک‌بار گفته بود: «چند بار با ارناندس ارناندس که نشسته بودیم بازی‌های بارسا را نگاه می‌کردیم او بعد از گل‌های بارسا خوشحالی می‌کرد. او طرفدار بارساست.» او بارها به‌خاطر قضاوت ضعیف از لیست داوران به‌طور موقت خط خورده که یکی از نمونه‌های اعلام شده آن، خط خوردن از لیست داوران سوپرجام اخیر بود پس از قضاوت پراشتباهی که در ال‌کلاسیکو  داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید