• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 26 تیر 1399
کد مطلب : 105009
+
-

پیشنهادهای ویژه هفته

خستگی‌ناپذیر
  کارآفرینی به شیوه بهروز فروتن


مجموعه کتاب‌هایی در ایران منتشر شده و در حال انتشار است تحت عنوان «کارآفرینی به شیوه...»، در این کتاب‌ها، که با نظارت دانشگاه شریف هم نشر می‌یابند، سروقت کارآفرینان ایرانی رفته و زندگی آنها را قلمی می‌کنند. یکی از خواندنی‌ترین این کتاب‌ها را هم باید متعلق به بهروز فروتن بدانیم؛ کارآفرین بزرگ ایرانی. اصلا زندگی این آدم خیلی عجیب و جالب است. مصداقی از کسی که هیچ وقت خسته نمی‌شود و مدام در حال یک شروع مجدد است. او را با برند «بهروز» به یاد بیاورید؛ کسی که تا حالا ده‌ها لوح و تندیس گرفته و تقدیر شده و قهرمان قهرمانان صنایع غذایی نیز شده و حتی تمبر یادبودی برایش چاپ کرده‌اند. روزی که او کتاب زندگی‌نامه‌اش را نگاشت، به نویسنده آن گفت که حالا می‌توانم به نوه‌هایم بگویم که چه کارهایی کرده‌ام؛ کافی است کتاب را به آنها بدهم تا بخوانند؛ قبل از این واقعاً نمی‌دانستم چطور این مسیر طولانی را توضیح بدهم. خوانش این کتاب برای هر ایرانی علاقه‌مند به کسب‌و‌کار و توسعه فردی می‌تواند جالب باشد. ضمن اینکه نقش همسر او را هم در این موفقیت به خوبی درک خواهیم کرد. به واقع این کتاب، یک کتاب خانوادگی در حوزه کارآفرینی است.

شاعر زمستان
  شعر زمان ما؛ اخوان ثالث

در میان این همه کوتاه‌نویسی‌ها و بی‌حوصلگی‌ها و سطحی‌نگری‌های دنیای امروزی که در قالب حضور و مشارکت ما در شبکه‌های اجتماعی و جست‌وجوهای اینترنتی و... معنا پیدا می‌کند، بد نیست گاهی به بازخوانی اشعار و نوشته‌های عمیق هم بپردازیم. مهدی اخوان‌ثالث، متخلص به م.امید، یکی از پنج نوسرای بزرگ ایرانی معاصر ماست. البته اگر حوصله بیشتری داشته باشید قطعاً می‌توانید دیوان کامل او را مرور کنید. اما اگر می‌خواهید با صفحاتی کمتر، نفع بیشتری ببرید، می‌توانید به دومین مجموعه از کتاب‌های «شعر زمان ما» مراجعه کنید. این مجموعه درباره نقد و بازخوانی اشعار برگزیده این شاعر بلندآوازه است. خوبی این مجموعه، در آن است که هم درباره نقد و درک درست شعر نو مطالب خوبی دارد، هم مسیر شکل گرفتن و افت‌و‌خیز شاعرانگی هر شاعری را بررسی می‌کند، هم اینکه از هر مجموعه اشعار شاعر، شعرهای برگزیده و توضیحاتی درباره اینکه این مجموعه در چه دوره از زندگی ادبی او شکل گرفته، ارائه می‌کند. در نهایت اینکه، شما هم می‌توانید نقد و نگاهی کامل‌تر به اخوان‌ ثالث داشته باشید، هم نمونه اشعار او از اولین‌ها تا آخرین‌ها را در اختیار داشته باشید. اشعار اخوان ‌ثالث از حیث قوت ادبی و زبانی، تقریباً بالاترین سطح در شعرای نوسرا را دارد.

غلبه بر تعلل
  روانشناسی اهمالکاری

لابد انتظار دارید که با کتابی بازاری در حوزه اهمالکاری و رفع آن روبه‌رو باشید، نه؟ اشتباه می‌کنید. این کتاب، یک کتاب سطح بالا و جدی است که توسط یکی از روانشناسان ایرانی هم ترجمه شده. در آن خبری هم از مداوای فوری اهمالکاری نیست. کتاب با این سؤال شروع می‌شود که فکر می‌کنید چقدر از مردم جهان درگیر اهمالکاری هستند و چقدر از کارها به این دلیل خراب می‌شود و چقدر خسارت به ما و جامعه ما وارد می‌شود؟ جالب اینکه نویسندگان این کتاب، یعنی آلبرت آلیس و ویلیام جیمز نال اشاره می‌کنند که طبق تحقیقاتی که داشتند، در این زمینه بررسی‌های چندان جدی صورت نگرفته است. آن‌هم با وجود اینکه این ویژگی، به‌شدت همه‌گیر بوده و همه با آن درگیر هستند. کتاب ابتدا، به چگونگی ایجاد اهمالکاری می‌پردازد و جنبه‌های مختلف بروز آن را بررسی می‌کند. وقتی که جنبه‌های مختلف بررسی شد، برای هر کدام نیز راهکارهایی ارائه می‌شود. اما هر چیزی که هست، درمان سریع در این مسیر جایی نداشته و ندارد. همه‌‌چیز باید آرام‌آرام به پیش برود تا بتوانید این نقص را رفع کرده یا به حداقل برسانید. پس اگر درگیر چنین نقصی هستید، کتاب خوبی می‌تواند برای شما باشد.

پرده‌های آنلاین
  اکران آنلاین و غیرآنلاین

این روزها در درگاه‌های پخش مجازی و آنلاین فیلم، با 2گروه فیلم و آثار سینمایی و انیمه و... روبه‌رو هستیم. گروه اول آنها، اکران‌های آنلاین را شامل می‌شوند. وقتی هم که زمان اکران آنلاین تمام می‌شود، نوبت را به گروه بعدی داده و وارد شبکه نمایش خانگی می‌شوند؛ یعنی در نهایت، می‌شود آنها را در فیلیمو، نماوا و... به تماشا نشست. ابتدای هفته بود که اعلام شد سه فیلمی که اکران آنلاین داشتند و موعد یک‌ماهه‌شان تمام‌شده بود، نزدیک به یک‌میلیارد و350میلیون تومان فروش داشتند. یعنی در مجموع برای آنها 90هزار بلیت فروخته شد. نام این سه فیلم، «کشتارگاه» و «تیغ و ترمه» و«بهت» بود. حالا این فیلم‌ها را می‌توانید خارج از زمان اکران آنلاین، هر وقت خواستید تماشا کنید. پیش از این، فیلم‌های «خروج» ، «طلا» ، «زیرنظر» و «مهمانخانه‌ماه نو» اکران آنلاین شده بودند. اعلام شد که از این میان، 5/37 هزار بلیت به کشتارگاه، نزدیک 30هزار بلیت به تیغ و ترمه و 5/22هزار بلیت به بهت اختصاص داشت. چنین فروشی برای این روزهای گوشه‌نشینی سینمای ایران، البته می‌تواند امیدوارکننده باشد.

سرب و خنده
  جنگ دوست‌داشتنی

با یک مستندگونه ترکیبی 30قسمتی چگونه‌اید؟ تازگی‌ها مجموعه روایت فتح، یک مجموعه طنز تلویزیونی را آماده پخش کرده است که همین روزهاست که چشم‌مان به جمالش روشن بشود. اما چطور؟ این مجموعه، درباره خاطرات شنیدنی و بامزه و طنازانه جنگ است. در خلاصه‌ای که به این منظور منتشر شده، درباره این مستندها آمده است: «هیچ جنگی دوست‌داشتنی نیست اما آدم‌های جنگ گاهی دوست‌داشتنی هستند، هیچ زخمی بدون درد نیست، اما جای زخم‌ها گاهی دوست‌داشتنی است، هیچ سربازی عاشق جنگیدن نیست، اما وقتی دفاع از خاک باشه جنگیدن هم گاهی دوست‌داشتنیه، هیچ مادری رضاش به مرگ فرزند نیست، اما وقتی شهادت باشه، مرگ هم گاهی دوستداشتنیه، هیچ دورانی سراسر دوست‌داشتنی نیست، اما توی مرور خاطرات، گاهی حتی جنگ هم دوست‌داشتنیه». پس در این مجموعه، قصد داریم نگاهی طنزگونه و شاداب به جنگ داشته باشیم. این 30 قسمت 30دقیقه‌ای، قرار است که در شبکه‌های سیما و نیز شبکه نمایش خانگی پخش شود. گروه مستند روایت فتح، این مجموعه را به کارگردانی حسین همایون‌فر سر و‌سامان داده است. پس اگر خواستید دریچه‌ای دیگر به دفاع‌مقدس داشته باشید، حتماً این مجموعه را دنبال کنید؛ ارزش تماشا دارد؛ درست مثل کتاب‌های طنز جبهه.

در اندیشه یک شهر
  نجات شهر

بازی از نیازهای اساسی زندگی آدمی است. اینکه همه‌اش مجبور باشید کار کنید و جدی باشید و شبیه آن، می‌تواند روح و روان شما را کمی به هم بریزد. بازی برای چنین مواقعی است که طراحی شده است. بازی‌ها با اینکه سرگرمی هستند، اما جزو جدی‌ترین فعالیت‌ها برشمرده می‌شوند. از سوی دیگر، این گوشی‌های همراهی که در دستان شماست، می‌تواند منبع بی‌پایانی برای بازی‌های دلپذیر باشد. به همین دلیل است که بازی‌های اندرویدی و مناسب با گوشی‌های همراه به این شدت زیادشده و همه هم از آن  استقبال می‌کنند. ایرانی‌ها هم سعی کرده‌اند که از این ماجرا عقب نمانند. نتیجه آن انبوهی از بازی‌های اندرویدی بوده است. یکی از این بازی‌های به‌شدت سرگرم‌کننده را هم باید نجات شهر بدانیم. این بازی توسط معماران عصر دانش و روی موتور بازی Unity3d تولید شده است. در کافه‌بازار هم به راحتی می‌توانید دانلودش کنید. اما موضوع این بازی اکشن، نجات شهر به‌دست یک پلیس فداکار است. این پلیس باید با تمام نیروها، ابزارها و ادواتی که در اختیار دارد، از شهر خودش دفاع کند. این امکانات شامل اسلحه‌های مختلف، ماشین پلیس، تانک، هلی‌کوپتر و... می‌شوند. او باید سردسته مهاجمان را از بین ببرد تا بتواند شهر خودش را نجات بدهد.

سریع و دقیق حمله کن
  بازی اندرویدی هشتمین حمله

با یک بازی اندرویدی اکشن چطورید؟ پس حتماً می‌توانید به گزینه «هشتمین حمله» فکر کنید؛ بازی اکشنی که توسط پاپاتا و روی موتور بازی Unity طراحی شده است. این بازی کاملاً ایرانی، در فضای جنگ هشت‌ساله عراق علیه ایران اتفاق می‌افتد. کاربر در این بازی، نقش یک تکاور ایرانی را بازی می‌کند. او به جنگ با بعثی‌ها می‌رود و باید بتواند از پیشروی و تهاجم آنها جلوگیری کند. هرقدر که در این کار و مأموریت محوله موفق‌تر باشد، می‌تواند به موفقیت بیشتری برسد و برای آماده شدن نیروهای خودی‌، زمان بیشتری را اختصاص بدهد. در این بازی شما سلاح‌های مختلفی را در اختیار دارید. البته باید متناسب با نوع حمله دشمن، بتوانید با سلاح خاصی به مقابله با او بپردازید. در این بازی، شما باید سرعت‌عمل و دقت خوبی داشته باشید. اما چرا دقت عمل؟ چون اگر همینطوری مهمات خودتان را هدر بدهید، برای مقابله با موج بعدی حمله‌ها ناتوان‌تر خواهید بود. در این بازی، شما علاوه بر کنترلر کلاسیک تاچ، یک کنترلر جدید ژیروسکوپ را هم در اختیار خواهید داشت. در کنترلر نوع دوم، اگر گوشی همراه شما سنسورهای لازم را داشته باشد، می‌توانید بچرخید و زاویه کاربر را تعیین کنید و هیجان بازی عملا زیادتر بشود.

پادشاه موسیقی فیلم
  قطعه‌های انیو موریکونه

چندی پیش بود که خبری، مثل بمب دنیای سینما و موسیقی را تکان داد؛ انیو موریکونه درگذشت. او را بزرگ‌ترین موزیسین فیلم و یکی از بزرگ‌ترین‌های حوزه موسیقی می‌دانستند. با چهره‌های سرشناسی چون سرجو لئونه، کوئنتین تارانتینو، برایان دی‌پالما، داریو آرجنتو، آنری ورنوی، جوزپه تورناتوره، سرجو کوربوچی، سرجو سولیما، برناردو برتولوچی، الیو پتری، پیر پائولو پازولینی، آلبرتو دی‌مارتینو و جیلو پونته کوروو نیز همکاری داشته. این موزیسین ایتالیایی به قدری مهم بود که حتی در لیگ ایتالیا نیز به افتخارش، قبل از شروع مسابقات قطعه‌ای از او را پخش کردند. جالب اینکه تا به حال نیز برای بیش از 500فیلم سینمایی و تلویزیونی موسیقی ساخته است. پنج باری هم نامزد کسب جایزه اسکار در حوزه خودش شد، اما سرانجام نیز جایره افتخاری اسکار را دریافت کرد. او برای فیلم‌های وسترن ایتالیایی معروف به وسترن اسپاگتی نیز آثار زیادی را ساخته است. اگر می‌خواهید به موزیک‌های منتخب از او گوش بسپارید، می‌توانید به موسیقی فیلم‌های «روزی روزگاری آمریکا»، «سینما پارادیزو»، «بیل را بکش» و «خوب، بد، زشت» فکر کنید. مهم‌ترین موزیکی که از او به یاد داریم، همان «خوب، بد، زشت» است. همنشینی این موسیقی با صحنه‌های فیلم یک شاهکار است.

داستان برکه کاشی
  ماه و ماهی

قطعه‌ ماه و ماهی، از آلبومی به همین نام است که توسط حجت اشرف‌زاده خوانده شده است. این آلبوم، توسط امیر و آرش بیات آهنگسازی شده و بیشتر قطعات آن نیز سروده‌های علیرضا بدیع است. اما از میان آلبوم‌ ماه و ماهی، قطعه‌ای به همین نام بود که به‌شدت فراگیر شد و هنوز که وقتی که پخش می‌شود، همه سراپا گوش می‌شوند و آن را تکرار می‌کنند. شعر زیبای این قطعه چنین است: «تو ماهی و من ماهی این برکه کاشی.../ اندوه بزرگی ست زمانی که نباشی!/ آه از نفس پاک تو و صبح نشابور/ از چشم تو و حجره فیروزه تراشی.../ پلکی بزن ‌ای مخزن اسرار که هر بار/ فیروزه و الماس به آفاق بپاشی!/ ای باد سبک‌سار! مرا بگذر و بگذار!/ هشدار! که آرامش ما را نخراشی.../ هرگز به تو دستم نرسد‌ماه بلندم!/ اندوه بزرگی است چه باشی... چه نباشی...». البته این شعر را حجت اشرف‌زاده بسیار خوب و دلنواز اجرا کرده و آهنگسازی خوبی هم روی آن صورت گرفته است. همین قطعه هم بوده که تبدیل به برند حجت اشرف‌زاده شده است. اما از غنای ذاتی خود این شعر نباید غافل شد؛ چیزی که باعث شده تا همه آن را به‌خاطر بسپارند.

بازم دلم گرفته
  من و بارون

تا پیش از این دونفرخوانی‌ها رواج زیادی در فضای پاپ ایرانی داشت. بخشی از آهنگ‌های ماندگار در تاریخ این مدل موسیقی هم به این دونفرخوانی‌ها بر‌می‌گردد. از جمله دوخوانی‌های بابک‌جهانبخش و رضا صادقی در «من و بارون.» این قطعه، از آلبومی به همین نام بود و ترانه و آهنگسازی و تنظیمش را خود بابک جهانبخش عهده‌دار بود که به سال 1391راهی بازار شد. در بخش‌هایی از ترانه این قطعه آمده است: «بازم دلم گرفته تو این نم‌نم بارون/ چشام خیره به نور چراغ تو خیابون/ خاطرات گذشته منو می‌کشه آروم/ چه حالی دارم امشب، به یاد تو زیر بارون...». بابک جهانبخش تا پیش از این آلبوم، «آلبوم‌های احساس» و «زندگی من» را راهی بازار کرده بود. اما هنوز اتفاقی که باید، در زندگی هنری‌اش نیفتاده بود. این اتفاق مهم، همین آلبوم «من و بارون» و قطعه «من و بارون» بود. این قطعه هم تک‌صدایی و هم دو‌صدایی منتشر شد که البته چیزی که بیشتر علاقه‌مندان موسیقی به یاد‌دارند، قطعه دو‌صدایی با همراهی رضا صادقی است. این آلبوم موفق شد در نظرسنجی‌ها نیز دست بالا را داشته باشد و جزو بهترین آلبوم‌های سال نیز بشود.

ضدعشق
  خیال نکن

جریان واسوخت، هم در ادبیات و هم در ترانه‌ها و موسیقی ما وجود داشته است. منظور، نگاهی برعکس داشتن و نفرین‌وار به عشق است. تا پیش از این، عرف بر آن بود که عاشقان، معشوقه خود را پاس می‌داشتند و درصدد رسیدن به او بودند. اصلاً عشق یعنی سوز ناشی از فراق و تلاش برای رسیدن. اما در دوره‌ای، گروهی پیدا شدند که اعتماد‌به‌نفس بیشتری یافته و معشوق را نفرین کرده و حتی او را سرزنش می‌کردند. به اینها می‌گویند جریان واسوخت. چنین جریانی زمانی در موسیقی ایران در دهه80 نیز به‌شدت فراگیر شد. یکی از معروف‌ترین ترانه‌های این گروه را هم علیرضا عصار خوانده است؛ با عنوان «خیال نکن». ترانه‌سرایش شاهکار بینش‌پژوه و آهنگسازی‌اش با خود عصار بود. ضمن اینکه فؤاد حجازی هم تنظیم آن را عهده‌دار بود. این قطعه به‌شدت شنیده شده در آلبوم عشق الهی ارائه شد؛ به سال 1383، با این ترانه: «خیال نکن نباشی/ بدون تو می‌میرم/ گفته بودم عاشقم/ حرفمو پس می‌گیرم/ خیال نکن نمونی/ کارم دیگه تمومه/ لیلی فقط تو قصه‌س/ جنون دیگه کدومه؟...». جالب اینکه این ترانه با دیگر ترانه‌های آلبوم عشق الهی سازگاری نداشت، اما به‌شدت معروف‌تر از بقیه شد.

انیمیشن جهانی
  انیمه گرگم و گله می‌برم


بارها گفته‌ایم که انیمه‌سازی در ایران رشد خوبی داشته و امروزه انیمیشن‌های ساخته شده در کشورمان، می‌توانند جایزه‌های خوبی را به‌دست بیاورند و در استانداردهای جهانی ظاهر شوند. از جمله این انیمه‌ها باید به انیمیشن هشت دقیقه‌ای «گرگم و گله می‌برم» اشاره کرد که توسط امیرهوشنگ معین ساخته شده است. این انیمه، تازگی‌ها موفق شده  جایزه ویژه جشنواره بین‌المللی انیمیشن مونسترای پرتغال را به‌دست آورد. با این حساب، می‌توان جایزه‌های به‌دست آمده توسط این انیمه را 13مورد عنوان کرد. البته گفتنی است که این جشنواره به واسطه شیوع کرونا، به‌صورت آنلاین در این کشور برگزار شد. فیلم‌هایی که به این جشنواره راه یافته بودند، قرار‌بود که در بخش بهترین فیلم کوتاه از کشور پرتغال، جایزه ویژه داوران، بهترین فیلم کوتاه تجربی، جایزه ویژه و جایزه از نگاه مخاطب با هم رقابت کنند. این انیمیشن، برگرفته از داستانی با همین نام است که توسط افسانه شعبان‌نژاد نوشته شده است. برای ساخت این انیمه از تکنیک انیمیشن دیجیتال استفاده شده است. این انیمیشن در سال1396 ساخته شده و تا به حال 30حضور بین‌المللی را نیز تجربه کرده است. به این واسطه می‌توان این انیمه را یکی از بهترین‌های تولید شده در ژانر خودش در ایران دانست.

رویای کودکی کارگردان
  ئی‌تی


یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما را باید «ئی‌تی» بنامیم؛ فیلمی که استیون اسپیلبرگ، کارگردان کارکشته و معروف آمریکایی ساخته است. این فیلم را خود اسپیلبرگ تهیه‌کنندگی کرده و نوشتن آن نیز بر عهده ملیسا متیسن بوده. فیلم توسط یونیورسال پیکچرز نیز تولید و توزیع شده است. این اثر از حیث فروش نیز یک موفقیت خیره‌کننده برای اسپیلبرگ و کمپانی توزیع و تولید‌کننده بود. چرا که توانست 79 برابر هزینه تولید خودش را در گیشه بازگرداند. این فیلم و ایده ساخت آن، مدت‌ها در ذهن و قلب استیون بود. بعدها که به رؤیای کارگردانی‌اش پرداخت و چند فیلم بسیار موفق را تجربه کرد، سروقت رؤیای دوران کودکی‌اش رفت؛ بازآفرینی ئی‌تی. این فیلم در واقع اثری در ژانر علمی- تخیلی محسوب می‌شود که در سال1982میلادی پخش شد. جالب اینکه این اثر را حتی جزو ده اثر برتر سینمای علمی- تخیلی دانسته‌اند. ئی‌تی در واقع یک موجود فرازمینی است که ماجراهایی را از سر می‌گذراند. جالب اینکه این فیلم، حتی رکورد جنگ ستارگان را هم شکست. گفته می‌شود که تا قبل از ساخت پارک ژوراسیک یک، این فیلم کماکان پرفروش‌ترین در جهان بود. برای این روزهای کرونایی، به‌نظر می‌رسد گزینه خوبی برای سینما در خانه باشد.

به مهمانی واژه‌ها
  شاعری کنید


ایرانیان، طبع شعر خوبی دارند و بیشترشان، می‌توانند اهل شعر و شاعری باشند. البته وقتی که از شعر و شاعری صحبت می‌کنیم، طبیعی است که منظورمان این نیست که سعدی، حافظ و فردوسی شوید؛ یا شاملو و فروغ و شبیه آن. اصلاً باید درک کنید وقتی که می‌خواهید فرایندی را شروع کنید، مهم نیست در پایان این فرایند چه آدمی می‌خواهید بشوید؛ مهم این است که درگیر این فرایند باشید و انجامش بدهید. همین انجام دادن، باعث سرزندگی شما می‌شود. ماجرای شعر هم چنین است. مهم نیست که شاعر معروفی بشوید، مهم این است که از این فرایند لذت ببرید. اگر نیمچه قریحه‌ای در خودتان بابت شعر و شاعری مشاهده می‌کنید، پس منتظر چه هستید؟ روزانه باید وقت مشخصی را برای تمرین شعر و شاعری کنار بگذارید. این تمرین‌ها شامل شعرخوانی، استنساخ ادبی، کار کردن روی شعرهای خودتان و بازخوانی ده‌ها باره شعرهایی است که کار کرده‌اید. ضمن اینکه باید در شب شعرها و کلاس شعرها هم حضور مداومی داشته باشید. اما چیزی به اندازه شعرخوانی و تأمل در شعرها و اینکه چرا خوب شده‌اند، شما را تقویت نمی‌کند. یکی،‌دو ساعت تمرین روزانه در این حوزه، می‌تواند شما را حسابی راه‌بیندازد.

علاقه‌ها و تاریخ‌ها
آرشیوسازی


بعضی‌‌ها دوست دارند نسخه‌های فیلم‌های مختلف را داشته باشند. بعضی‌ها دوست دارند مجله‌های مختلف را داشته باشند. بعضی‌ها هم به پوستر و جمع‌آوری آن علاقه‌دارند. جالب اینکه حتی ما  کسانی را دیده‌ایم که از روی علاقه فردی، مثلا دنبال جمع کردن نقشه و تاریخ شهر و زادگاه خودشان بوده‌اند. طوری که بعد از چند سال، عملا تبدیل به یک آرشیودار بزرگ می‌شوند و می‌توانند محل مراجعه خیلی‌ها و از جمله اصحاب رسانه باشند. اما اینکه آرشیوسازی از کجا شروع می‌شود، دیگر به‌خود فرد بستگی دارد؛ اینکه به چه چیزهایی علاقه‌مند است. اگر به چیزی علاقه نداشته باشید، جمع کردن آرشیوهایی از آن نیز سخت خواهد‌بود. بعد از آن، می‌توانید مطالعاتی مقدماتی از حوزه مورد‌علاقه‌تان داشته باشید. اینکه مثلاً تاریخ یک شهر، در چه حوزه‌هایی تبلور پیدا می‌کند. این حوزه‌ها، می‌توانند نقشه و عکس و خاطرات و... باشند. سعی کنید در ابتدای امر به سمت چیزهای حجیم‌تر نروید؛ با این زندگی‌های آپارتمانی در آرشیوسازی دچار مشکل خواهید شد. مواردی مشاهده شده که جمع‌کنندگان مجلات مختلف، مثلاً بابت نقل‌مکان به مشکل خورده‌اند و ناچار شده‌اند که با قیمتی پایین، آرشیو خودشان را بفروشند.

در آستانه ابدیت
  بردگیم میرا

بردگیم‌ها را که می‌شناسید؟ بازی‌های رومیزی و کارتی که از ساده تا پیچیده نوسان دارد. «بردگیم میرا» یک بازی در دنیای فرشته‌ها و شیطان‌هاست. این بازی ایرانی و خانوادگی، در قالب بازی‌های تاس بریز و حرکت کن است. میرا در واقع داستان سفر چند روح در دنیای فرشتگان و شیاطین است. این روح‌ها قصد دارند به دنیای ابدی‌شان برسند و تنها چند قدم تا آخرین تصمیم‌های مهم زندگی‌شان فاصله دارند. آنها طی مسیر با پیشنهادهای مختلفی از فرشتگان و شیاطین روبه‌رو شده و در نهایت شخصیت‌های خودشان را انتخاب کرده و شکل می‌دهند. جالب اینکه هر روحی بعد از اینکه به گروه فرشتگان و شیاطین پیوسته، قدرت اثرگذاری بر دیگران را داشته و می‌تواند سرنوشت خوب یا بدی را برایشان رقم بزند. وقتی که فرصت تمام شد، دروازه میرا برای همیشه بسته شده و در نتیجه بهترین فرشته یا شیطان انتخاب می‌شود. این بردگیم به نوعی درونیات هر بازیکن را به خوبی به نمایش می گذارد. اگر خودخواه باشید، می‌خواهید که فقط به نفع خودتان بازی کنید. اما اگر ذات خوبی داشته باشید، دوست دارید که به دیگران کمک کنید تا سرنوشت خوبی داشته باشند. پس با بردگیم میرا، به سرنوشت ابدی خودتان سلامی دوباره کنید.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید