• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 26 تیر 1399
کد مطلب : 105000
+
-

فاهیتای مرغ یک غذای مکزیکی

فاهیتای مرغ یک غذای مکزیکی

 ترجمه‌ی مهرزاد مهاجر
اگر شما هم طبع تند و تیزی دارید، حتماً عاشق غذاهای مکزیکی هستید. مکزیکی‌ها به‌خاطر شرایط آب‌وهوایی کشورشان همیشه غذاهای تند و دهان‌سوزی می‌پزند. چون غذاهای فلفلی و تند باعث می‌شوند رگ‌ها بازتر شوند و تعریق بدن هم بالا می‌رود و به این ترتیب به خنک‌شدن بدن کمک می‌کنند. وقتی شما فلفل یا غذای تند می‌خورید در اصل نورون‌های عصبی خاصی را فعال می‌کنید که وظیفه‌ی ادراک درد را دارند. این نورون‌ها پیام افزایش حرارت را به مغز مخابره می‌کنند و این درست همان پیغامی است که در زمان سوختگی به مغز مخابره می‌شود. به این ترتیب مغز تلاش می‌کند بدن را خنک کند.
ما هم برای غذای امروزمان یک غذای مکزیکی تند و خوش‌مزه انتخاب کرده‌ایم. این نوع لقمه‌های مکزیکی فاهیتا نام دارند که با نان تورتیلا درست می‌شوند.
1. در شروع باید سالسا را درست کنیم. برای سالسا به 350گرم گوجه‌فرنگی تازه نیاز دارید. تخم گوجه‌فرنگی‌ها را بگیرید و آن‌ها را نگینی خرد کرده و در یک کاسه بریزید. نصف یک پیاز قرمز نگینی خردشده، یک تا دو قاشق غذاخوری گشنیز خردشده و دو حبه سیر له و خردشده هم به کاسه اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید.
2. دو عدد سینه‌ی مرغ بدون استخوان و بدون پوست را خلالی خرد کنید. حالا به ادویه‌ی مخصوص فاهیتا برای طعم‌دار کردن تکه‌های مرغ نیاز دارید. برای درست‌کردن ادویه‌ی فاهیتا، یک قاشق غذاخوری نشاسته‌ی ذرت و دو قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز را با نمک، پودر پاپریکا، شکر، پودر پیاز، پودر سیر، فلفل کایان و زیره، هرکدام به اندازه‌ی یک قاشق چای‌خوری مخلوط کنید.

3. تکه‌های مرغ را داخل یک تابه با کمی روغن زیتون و روی حرارت ملایم تفت دهید تا برشته شوند. ضمن تفت‌دادن، ادویه‌ی فاهیتا را هم روی هردو طرف تکه‌های مرغ بپاشید که مزه‌دار شوند.
وقتی رنگ تکه‌های مرغ به قهوه‌ای نزدیک شد، به تابه یک پیاز قرمز نگینی خردشده و دو حبه سیر خردشده اضافه کنید. بعد از پنج دقیقه، یک فلفل قرمز خلالی‌‌شده و یک فلفل دلمه‌ای نارنجی یا سبز خلالی‌شده را به تابه اضافه کنید. یادتان باشد تخم‌های فلفل‌قرمز و فلفل دلمه‌ای را حتماً بگیرید.
4. فاهیتای مکزیکی با نان تورتیلا درست می‌شود، اما اگر به نان تورتیلا دسترسی ندارید یا نمی‌توانید خودتان در خانه بپزید، می‌توانید از انواع نان‌های لواش یا نان پیتا هم استفاده کنید که در اکثر فروشگاه‌ها پیدا می‌شود. ما در این جا به شش تا هشت تکه نان گرد نیاز داریم.
5. حالا باید با نان ترتیلا یا هرنان گردی که در دسترستان است،‌لقمه بگیرید. نان را از وسط تا کنید و مواد را داخل نان‌ها بکشید. نوش جان!
فوت آخر!
البته که فاهیتای اصیل هیچ نوع پنیری را در دستورپختش ندارد، اما اگر پنیرباز هستید، می‌توانید در مرحله‌ی آخر پخت مواد، کمی پنیر رنده‌شده‌ی موزارلا به تابه اضافه کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :