• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 25 تیر 1399
کد مطلب : 104994
+
-

کافه مجلس


 15نماینده کرونا دارند
15نفر از نمایندگان مجلس به کرونا مبتلا شده‌اند که عیسی جعفری نماینده بهار و کبودرآهنگ درگذشت، سهراب گیلانی و وحید جلال‌زاده در بیمارستان بستری هستند و 12نفر دیگر در قرنطینه خانگی به‌سرمی‌برند. به نوشته خبرگزاری فارس، اسامی نمایندگان مبتلا به کرونا به شرح زیر است: سیدحمزه امینی، علی زنجانی، محمد صفایی، مجید ناصری‌نژاد، سهراب گیلانی، وحید جلال‌زاده، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، محمدطلا مظلومی، منصور آرامی، سیدمحمد موحد، علیرضا ورناصری، حبیب آقاجری و محمدمهدی زاهدی.

  انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در 5حوزه
با فوت نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی به‌دلیل کرونا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در ۱۴۰۰ در 5حوزه برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، تا این لحظه کرسی نمایندگان مردم تهران، گچساران، آستانه‌اشرفیه، تفرش و بهار و کبودرآهنگ خالی مانده است. اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، منتخب گچساران توسط نمایندگان مجلس رد شد؛ صلاحیت سینا کمالخانی، منتخب تفرش توسط شورای نگهبان رد شد زیرا مدرک تحصیلی وی جعلی بود؛ فاطمه رهبر، منتخب تهران و محمدعلی رمضانی، منتخب آستانه‌اشرفیه نیز به‌دلیل کرونا پیش از حضور در مجلس یازدهم فوت کردند؛ عیسی جعفری، منتخب بهار و کبودرآهنگ نیز اخیرا به‌دلیل بیماری کرونا درگذشت. تکلیف این 5 کرسی در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس مشخص می‌شود.

  خط و نشان جدید تاجگردون
 غلامرضا تاجگردون که اعتبارنامه او هفته گذشته در مجلس رد شد، با انتشار ویدئویی از گفت‌وگوی تلویزیونی سخنگوی شورای نگهبان نوشت: «اینقدر این حرف بچرخه تا یکی حرف بزنه. این حرف‌های جناب دکتر کدخدایی است. آقایان خیلی صریح پیش آیت‌الله جنتی می‌فرمایند آقای تاجگردون در سال‌جاری حکم قضایی دارد. اگر همین یک حرف را ثابت کنند، من همه ادعاها را می‌پذیرم و اگر نتوانند ثابت کنند، حتما صلاحیت ماندن در خانه ملت را ندارند. من و مردم ایران منتظر دیدن این حکم هستیم.» به گزارش خبرآنلاین، عباسعلی کدخدایی در این ویدئو به جلسه‌ای با نمایندگان معترض اشاره می‌‌کند (که به‌نظر همان جلسه علیرضا زاکانی با آیت‌الله جنتی باشد) و می‌گوید در آن جلسه نمایندگان مدارکی را ارائه کردند و مدعی شدند که این مدارک جدید است و از چشم شورای نگهبان پنهان مانده است. او ادامه می‌دهد: نمایندگان می‌گفتند این مدارک شامل احکام قضایی علیه تاجگردون است. او در این ویدئو می‌گوید: شورای نگهبان در قالب چارچوب‌های قانونی خودش نظر می‌دهد و مجلس هم در چارچوب‌های مشخصی اعلام نظر می‌کند؛ این دو مرحله رسیدگی براساس قانون است و قانونگذار براساس مصلحت و حکمت اینگونه تصمیم گرفته است. از ابتدای انقلاب هم افراد زیادی بوده‌اند که صلاحیت‌شان در شورای نگهبان تأیید شده، ولی مجلس به اعتبارنامه آنها رأی نداده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید