• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 25 تیر 1399
کد مطلب : 104993
+
-

یازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه برگزار شد

چه‌کسی به بازپرس علیزاده رشوه داد؟

قضایی
چه‌کسی به بازپرس علیزاده رشوه داد؟

یازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری، معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه و سایر متهمان روز گذشته به ریاست قاضی بابایی برگزار شد. در این جلسه از دادگاه، وکیل متهم رسول دانیال‌زاده در غیاب متهم از وی دفاع کرد و درباره اتهام پرداخت رشوه از طرف دانیال‌زاده به مبلغ 30میلیارد ریال به بازپرس علیزاده با وساطت متهم زاهدیان گفت: موکل قصد پرداخت رشوه را نداشت. مبنای پرداخت وجه به زاهدیان حق‌الوکاله طرح دعوی علیه بانک‌ها در محاکم حقوقی بوده است و اظهارات 2نفر نیز به‌عنوان مطلع، موید همین امر است. وکیل متهم دانیال‌زاده ادامه داد: موکل هرگونه پرداخت وجه به علیزاده را انکار کرده است. در چارچوب عقد وکالت یک وجه از سوی دانیال‌زاده به زاهدیان پرداخت شده است، اما اینکه زاهدیان وجهی به علیزاده پرداخت کرده یا نکرده مربوط به موکل من نمی‌شود. وی افزود: تنها دلیل توجه اتهام به موکل اظهارات زاهدیان بوده است.
نماینده دادستان، توضیحات خود درباره ادعای این وکیل را به بعد از انجام دفاعیات از سوی متهمان زاهدیان، علیزاده و دانیال‌زاده موکول کرد.
در ادامه جلسه دادگاه، وکلای متهمان مهرصادقی و امیرعباس مصدق به دفاع از موکلین خود پرداخته و اتهامات منتسب به آنها را رد کردند. در پرونده طبری، مهرصادقی به فراهم آوردن موجبات ارتشا متهم است و مصدق به معاونت در جرم خرید زمین از حمید محمدی توسط اکبر طبری از طریق تسهیل وقوع جرم با مباشرت طبری و جعل در سند رسمی متهم است.

رونمایی از فساد 60میلیون یورویی
روز گذشته، نخستین جلسه یکی دیگر از پرونده‌های اخلال در نظام ارزی کشور به ریاست قاضی زرگر به‌صورت علنی برگزار شد؛ پرونده موسوم به «اخلال ارزی ۶۰ میلیون یورویی». در این پرونده، مرتضی روحی‌نژاد واسکس و امین و ایمان 2فرزند وی به مشارکت در اخلال در نظام ارزی به‌صورت عمده از طریق قاچاق عمده ارز و فروش ۶۰میلیون یورو ارز دولتی در بازار آزاد و کسب منفعت متهم هستند. نماینده دادستان درباره سایر متهمان، توضیح داد: جواد فرخنده‌مقام، یاسر صابونی، علیرضا برخوردارکاشانی و حسین عطار جان‌نثار نوبری، ۴متهم این پرونده هستند که در بخش ترخیص کالا به خانواده روحی‌نژاد کمک کردند. خانواده روحی‌نژاد با هماهنگی این ۴نفر و تهیه پروفرم‌های جعلی، ۶۰میلیون یورو ارز را به‌صورت «لیر» به‌حساب بانک در دوبی واریز می‌کنند و در آن بانک تبدیل ارز انجام می‌شود که از این رهگذر مرتضی روحی‌نژاد، امین روحی‌نژاد و ایمان روحی‌نژاد، جواد فرخنده‌مقام، یاسر صابونی به همراه حسین جان‌نثار نوبری و همچنین علیرضا برخوردارکاشانی منفعت می‌برند.

این خبر را به اشتراک بگذارید