• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 25 تیر 1399
کد مطلب : 104983
+
-

کرونا بازهم باشگاه‌های بدنسازی را تعطیل کرد

صاحبان باشگاه‌های بدنسازی از شرایط موجود و عدم‌حمایت مسئولان گلایه دارند

طبق اعلام ستاد پیشگیری شیوع ویروس کرونا در استان تهران، باشگاه‌های بدنسازی مجددا باید تعطیل شوند. پیش از این باشگاه‌های بدنسازی از اول اسفند تا اواسط خردادماه با دستور ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل بودند. اواسط خردادماه بود که مجوز بازگشایی باشگاه‌ها صادر شد و حالا با گذشت حدود یک‌ماه مجددا دستور تعطیلی باشگاه‌ها ابلاغ شده است. روز گذشته محمدتقی امیری‌خراسانی سرپرست فدراسیون بدنسازی در نامه‌ای به وزیر ورزش و مدیرکل ورزش استان‌ها درخواست کرده بود که از بسته‌شدن باشگاه‌ها ممانعت شود، چراکه بسیاری از مربیان تنها از همین راه امرار معاش می‌کنند.
وحید بزرگی، یکی از مربیان و باشگاه‌داران غرب تهران درباره تعطیلی مجدد باشگاه‌های بدنسازی به همشهری می‌گوید: «دیگر نمی‌دانیم چه‌کار کنیم. تا الان خیلی ضرر کرده‌ایم، درآمد نداریم ولی هزینه داریم. خرج خانه و خانواده به کنار؛ باشگاه پول برق، آب و گاز دارد. حالا شما بیا به این شرکت‌ها بگو ما اصلا پولی درنیاورده‌ایم که بابت اینها پرداخت کنیم. باشگاه را از خرداد باز کردیم، آن‌هم چه باز کردنی! تعداد مراجعه‌کننده‌های ما نسبت به قبل یک‌سوم شده بود، تازه کلی هم هزینه ضدعفونی باشگاه کردیم و حالا هم باید ببندیم.» بزرگی معتقد است با این شرایط باشگاه‌دارها باید به فکر کار دیگری باشند: «از سال گذشته تا الان شرایط برای ما به‌کل تغییر کرده. باشگاه خرج خودش را درنمی‌آورد، چه برسد به اینکه بخواهد خرج چند خانوار را بدهد. حالا هم دستورالعمل آمده که باید یک‌هفته تعطیل کنیم. ما که می‌دانیم یک‌هفته باز هم تمدید می‌شود. اول آمدند گفتند که وام می‌دهیم، بعد خبری نشد. قرار بود سر کرایه‌ باشگاه‌ها کمک کنند که باز هم این اتفاق نیفتاد. چیزی که ما داریم می‌بینیم این است که هیچ‌کس به فکر باشگاه‌های بدنسازی نیست. من به شما قول می‌دهم با این شرایط خیلی‌ها باشگاه‌شان را جمع کنند. همین سری اول که باشگاه‌ها را تعطیل کردند خیلی از همکاران مجبور به فروش دستگاه‌ها و تعطیلی باشگاه‌شان شدند. سؤال من این است که آیا تنها دلیل شیوع ویروس کرونا بازبودن باشگاه‌های بدنسازی است؟ خیلی از اصناف که خطر بیشتری هم از ما دارند باز هستند ولی نخستین جایی که همیشه باید بسته شود باشگاه بدنسازی است؛ آن‌هم تعطیلی بدون هیچ حمایتی.»
طبق اعلام ستاد پیشگیری و مدیریت شهر تهران همه دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، باشگاه‌های ورزشی پربرخورد و باشگاه‌های بدنسازی تا یک‌هفته تعطیل خواهند بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید