• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 25 تیر 1399
کد مطلب : 104981
+
-

کیانی:‌ قرار نیست قلعه‌نویی برای سپاهان گل بزند

پرسپولیس حتما شایستگی‌اش را داشته که در آستانه قهرمانی است

کیانی:‌ قرار نیست قلعه‌نویی برای سپاهان گل بزند

امیرحسین اعظمی

سپاهان بازگشت خوبی به لیگ نداشته و همین مسئله باعث شده تا این تیم در هفته‌های پایانی به جای جنگ برای قهرمانی، برای کسب سهمیه تلاش کند. سپاهانی‌ها از 3‌بازی آخر و 9‌امتیاز ممکن، 5‌ امتیاز گرفته‌اند و حال و روز چندان خوبی ندارند. همین مسئله باعث شد تا تماسی با مهدی کیانی داشته باشیم و با کاپیتان سپاهان درخصوص آخرین وضعیت خودش و تیمش گفت‌و‌گو کنیم.

   پس از تساوی مقابل سایپا، 2‌ امتیاز هم مقابل پارس از دست دادید.
شرایط واقعا نارحت‌کننده است و از این وضعیت خسته و عصبانی هستیم. ما در خیلی از بازی‌ها موقعیت‌ها را ساده از دست می‌دهیم و در همین بازی هم بابت این موضوع ضربه خوردیم. فصل گذشته هم در استفاده از فرصت‌ها مشکل داشتیم و امسال هم این مشکل را داریم. در همین بازی چند موقعیت را از دست دادیم و یک پنالتی هم نزدیم و حریف روی یک موقعیت که آن هم اشتباه خودمان بود به گل رسید. ما برابر سایپا اجازه ندادیم آنها یک توپ روی دروازه ما بیاورند ولی همین سایپا برابر استقلال چند موقعیت خوب داشت. نمی‌دانم بدشانس هستیم یا بی‌دقت یا اینکه استرس داریم. متأسفانه در خیلی از بازی‌ها امتیازهای حساسی از دست دادیم.
   این مشکل چطور از فصل پیش تا به امروز حل نشده است؟
نمی‌دانم جواب این سؤال را چطور بدهم. ما اگر بد بازی کنیم و موقعیت ایجاد نکنیم، هوادار هم حق دارد ناراحت شود. ما خوب فوتبال بازی می‌کنیم ولی نمی‌دانم چرا راحت موقعیت از دست می‌دهیم.
   اول فصل خیلی‌ها انتظار داشتند شما با این بازیکنان و این هزینه‌ای که انجام دادید، قهرمان شوید.
هدف بازیکنان، کادر فنی و باشگاه هم همین بود. تا قبل از بازی با پرسپولیس همه‌‌چیز خوب بود و اختلاف زیادی با آنها نداشتیم. لغو این بازی و حکمی که کمیته انضباطی داد، یکباره همه‌‌چیز را عوض کرد. اگر این اتفاق رخ نمی‌داد می‌توانستیم پرسپولیس را شکست بدهیم و شرایط تغییر کند.
   قبول داری در این زمینه خودتان اشتباه کردید؟
در این مورد خیلی صحبت کردیم و باز هم می‌گویم که هدف سپاهان بازی کردن بود. اگر کمیته انضباطی و استیناف رأی به تکرار بازی می‌دادند، عادلانه‌تر بود. به هر حال صحبت در مورد گذشته چیزی را تغییر نمی‌دهد. در این مدت باشگاه هم چیزی برای ما کم نگذاشت و کادر فنی هم زحمات زیادی برای تیم کشید. امیدوارم در لیگ سهمیه آسیا را بگیریم و در جام حذفی هم قهرمان شویم تا دل هواداران شاد شود.
   ولی قبول داری که ارزش قهرمانی در جام حذفی قابل قیاس با لیگ برتر نیست؟
بله، ولی قهرمانی در جام حذفی هم برای ما تسکین‌دهنده است.
   در جریان بازی با گل‌گهر، گزارشگر به این موضوع اشاره کرد که باشگاه سپاهان با امیر قلعه‌نویی برای فصل بعد همکاری نخواهد کرد. چیزی در این مورد شنیده‌ای؟
باور کنید من این را از زبان شما شنیدم. امیرخان برای سپاهان خیلی زحمت کشیده و یک مربی بزرگ و کار بلد است. وقتی گل نمی‌زنیم قلعه‌نویی مقصر نیست. او نمی‌تواند داخل زمین شود و خودش برای سپاهان گل بزند.
   افت کی‌روش استنلی چقدر در روند سپاهان تأثیرگذار بوده است؟
کی‌روش بعد از تعطیلی لیگ تا حدودی از آمادگی کامل به دور شد ولی الان شرایط بهتری پیدا کرده و امیدوارم در بازی‌های بعدی دوباره مثل همیشه برای ما گل بزند.
   پرسپولیس را شایسته قهرمانی لیگ امسال می‌دانی؟
پرسپولیس تیم خوبی دارد و حالا که در آستانه قهرمان شدن است، حتما شایستگی‌اش را داشته است. آنها همیشه از کمترین موقعیت‌ها نهایت استفاده را می‌برند و در خیلی از بازی‌ها با اختلاف یک گل برنده شدند.
   این هفته با تراکتور بازی دارید. این بازی هنوز هم برای تو حساسیت دارد؟
من 12سال در تبریز بازی کردم و خاطرات خوب و بد دارم که البته خاطرات خوبم بیشتر از خاطرات بد است. بازی در تراکتور و پوشیدن پیراهن این تیم برایم بسیار باارزش بود و هواداران پرشور تبریزی را هم هیچ وقت فراموش نمی‌کنم. فکر نمی‌کنم بازی حساسیت خاصی برای من داشته باشد ولی خوشحالم که دوباره به تبریز برمی‌گردم. جای هواداران هم در ورزشگاه خالی است. امیدوارم بازی خوبی از آب در بیاید. هر 2 تیم دنبال کسب سهمیه هستند و این موضوع بازی را حساس‌تر خواهد کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید