• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 25 تیر 1399
کد مطلب : 104978
+
-

جهان

 دیر گل خوردن بهتر از هرگز نرسیدن
گل دوم ساتهمپتون به منچستریونایتد که توسط مایکل اوبافمی در دقیقه 6+90 به ثمر رسید و برد 1-2منچستر را با تساوی عوض و رتبه سومی این تیم را با چهارمی عوض کرد، دیرهنگام‌ترین گلی بود که شیاطین سرخ در تاریخ لیگ دریافت کرده بودند. شانسی که من‌یونایتد آورد، این بود که این گل دیرهنگام نتوانست شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان را کم کند؛ چون لستر مساوی کرد و چلسی هم باخت.

  لیگ انگلیس، با حفظ سمت، فرانسه
مارسیال دهمین بازیکن منچستریونایتد در لیگ برتر است که 50گل در این مسابقات به ثمر ‌می‌رساند. منچستر تنها تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس است که 10بازیکن با حداقل 50گل در این مسابقات داشته و مارسیال هفدمین فرانسوی لیگ برتر است که 50گل در این مسابقات به ثمر می‌رساند؛ پایین‌تر از آنری 175، آنلکا 125 ، ساها 85، ژیرو 83، کانتونا 70 و روبرت پیرس با 62گل.

  پنالتی‌گیرترین و پنالتی‌ده‌ترین تیم‌ها
منچستریونایتد در لیگ برتر با 13پنالتی به‌دست آورده در این فصل رکورد لیگ را زد. در لالیگا یک رکورد وارونه ثبت شد و مایورکا این فصل با رکورد بیشترین خطای پنالتی در یک فصل تاریخ لالیگا، که توسط بارسلونا در فصل 89-۱۹90 ثبت شده، برابری کرد و تنها با یک پنالتی دیگر که در 2 بازی آینده به حریفان هدیه بدهد، به تنهایی رکورددار خواهد شد.

  توزیع عادلانه گل در رئال‌مادرید
فرلان مندی، مدافع چپ فرانسوی رئال مادرید با گل زیبایی که وارد دروازه گرانادا کرد، نام خود را به‌عنوان بیست و یکمین گلزن این فصل رئال ثبت کرد که این در همه لیگ‌های این فصل اروپایی یک رکورد است. از زمانی که کریستیانو رونالدو رفته، گل‌ها بین بازیکنان مختلف توزیع شده و دیگر گلزن انحصارطلبی وجود ندارد که همه گل‌ها را مال خود کند.

   کیسه بوکس مربیان بزرگ ایتالیایی
رکورد صددرصد پیروزی یک مربی مقابل یک تیم خاص در سری آ در اختیار کاپلو و آلگری است که هر دو مقابل امپولی 8بازی 8برد به‌دست آورده‌اند. نفر بعدی سیمونه اینتزاگی، سرمربی موفق لاتزیوست که 7بار تیم‌هایش را برابر اودینزه به میدان فرستاده و هر 7 بازی را برده. کونته که زمزمه‌های جدایی‌اش از اینتر به گوش می‌رسد نفر بعدی است. او در آخرین بازی تیمش مقابل تورینو برای ششمین بار این تیم را شکست داد؛ بدون باخت یا تساوی.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید