• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 25 تیر 1399
کد مطلب : 104973
+
-

بازپس‌گیری ۲۹۰ ملک شهرداری تهران

معاون نظارت شورای شهرتهران از بازپس‌گیری۲۹0ملک شهرداری تهران که حق بهره‌برداری از آن به افراد غیرسپرده شده بود، خبر داد.
افشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت بازپس‌گیری املاک شهرداری تهران که حق بهره‌برداری از آنها به غیرسپرده شده گفت: «براساس مصوبه شورای شهر، می‌بایست املاکی که حق بهره‌برداری آنها به غیرواگذار شد شناسایی می‌شدند که اکثر قریب به اتفاق شناسایی شدند. طبیعی است در ابتدا سرعت شناسایی بیشتر بوده و رفته‌رفته به جهت مسائل حقوقی که در بازپس‌گیری مواجه هستیم روند کندتر پیش رود. به‌نظر ما هم کار در شهرداری برای بازپس‌گیری املاک کند است، اما در حال انجام است و قطعا انتظار نداریم که در این دوره همه املاک به‌دلیل مسائل حقوقی، دادگاه‌ها، شکوائیه و ادعاهای دو‌طرف بازپس گرفته شود اما باید همه املاک یا پس گرفته شوند یا به شورا بیایند تا مجوز قانونی بگیرند.»
او افزود: «ما اصراری نداریم که همه املاک پس گرفته شود بلکه املاکی که در جهت مسائل قانونی خود حرکت می‌کنند و طبق قرار داد با شهرداری در حال ارائه خدمات به شهروندان مطابق مواد قانونی هستند، فقط باید به شورا بیایند و تأییدیه بگیرند. در این دوره مدیریت شهری، فقط در مورد ملکی جهت ایجاد موزه «ایران درود» تصمیم‌گیری شد. براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی مسئولان شهرداری تهران تاکنون ۱۹۰۰ملک که حق بهره‌برداری آنها به افراد غیرسپرده شده، شناسایی شده اند  که از این میان ۴۷۰پرونده قضایی تشکیل شده است.» حبیب‌زاده با بیان اینکه در این مدت تنها ۲۹۰ملک پس گرفته شده است، گفت: «البته املاکی را نیز به معاونت اجتماعی جهت تعیین تکلیف ارسال کرده‌ایم که یا به ۴۷۰پرونده قضایی اضافه می‌شوند یا به صحن شورا آمده و مجوز قانونی خود را اخذ می‌کنند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید