• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 14 فروردین 1397
کد مطلب : 10489
+
-

صعود سرخابی‌ها به مرحله حذفی

استقلال با برد و پرسپولیس با مساوی راهی یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شدند

ورزش
صعود سرخابی‌ها به مرحله حذفی

استقلال و پرسپولیس در سیزدهمین روز از فروردین‌ماه 1397، صعود خود را به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا قطعی کردند.
پرسپولیس با ارائه یک بازی منطقی و خوب مقابل نسف‌قارشی ازبکستان در خانه این تیم به تساوی بدون گل رسید و به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد. سرخ‌پوشان بازی را خوب شروع کردند، اما نسف‌قارشی رفته‌رفته توانست برای لحظاتی به تیم برتر میدان تبدیل شود. این برتری اما سودی برای‌شان نداشت. در نیمه دوم، شرایط بیشتر به‌سود پرسپولیس بود. آنها می‌دانستند که با یک تساوی هم صعودشان به مرحله بعدی قطعی خواهد شد؛ شاید به همین دلیل ریسک‌پذیر بازی نمی‌کردند. پرسپولیسی‌ها در 10دقیقه پایانی بازی، فشار بسیار زیادی را بر روی دروازه نسف آوردند، اما عبدوخالیکف دروازه‌بان حریف مانع جدی بر سر راه سرخ‌پوشان بود. در همین دقایق، علی علیپور، 2بار در درون محوطه جریمه نسف‌قارشی سرنگون شد که داور بحرینی اعتقادی به خطا نداشت. با این تساوی پرسپولیس با 10امتیاز صعودش را به مرحله بعدی مسجل کرد.
استقلال هم در ورزشگاه آزادی و در حضور بیش از 30هزار تماشاگر توانست الریان قطر را با 2گل شکست دهد. در چهارمین دقیقه، نفوذ فرشید اسماعیلی و پاس او، توپ به سرور جپاروف رسید که ضربه این بازیکن پس از برخورد به مدافع الریان وارد دروازه شد. در پنجاه و پنجمین دقیقه داریوش شجاعیان در نفوذی از سمت چپ وارد محوطه جریمه الریان شد و توانست با یک چرخش زیبا در گوشه محوطه، مدافع حریف را وادار به خطا بر روی خود کند. کیم دونگ جین، داور کره‌ای نیز بلافاصله در سوت خود دمید و نقطه پنالتی را نشان داد. وریا غفوری در دقیقه56 توپ را در خلاف جهت حرکت دروازه‌بان به گل دوم تبدیل کرد. با این پیروزی استقلال ضمن ادامه صدرنشینی، توانست راهی مرحله بعد شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید