• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 24 تیر 1399
کد مطلب : 104847
+
-

انفجار در ناو جنگی آمریکا

انفجار در ناو جنگی آمریکا

حادثه آتش‌سوزی روی یک ناو آمریکایی در یک پایگاه نیروی دریایی این کشور در ایالت کالیفرنیا، به مجروح شدن 21نفر ازجمله 17ملوان این کشتی منجر شد. این حادثه صبح یکشنبه به وقت کالیفرنیا و درحالی روی داد که این ناو جنگی با 160خدمه و ملوان، در بندر سن‌دیه‌گو برای تعمیرات و نگهداری متوقف شده‌بود. آتش‌سوزی بعد از انفجاری آغاز شد که هنوز علت و منشأ آن اعلام نشده‌است. نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای که دیروز منتشر کرد، نوشته‌است، مکان انفجار بخش پایینی ناو و قسمتی بود که زیر آب قرار داشته اما علت آن هنوز معلوم نیست.
به گزارش شبکه الجزیره، دود غلیظی از این ناو 257متری بلند شده و گفته می‌شود ممکن است این آتش تا روزها خاموش نشود. دلیل آن هم حجم زیاد سوختی است که در این ناو وجود دارد. 2 ناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده در نزدیکی این ناو حادثه‌دیده مستقر بودند که بلافاصله از آن دور شدند.
ماموریت ناو حادثه‌دیده که نامش بونهام ریچارد است و کارش را از 1998آغاز کرده، نقل و انتقال تفنگداران دریایی و بالگردهای تهاجمی به میدان‌های نبرد است. این ناو در چندین عملیات نظامی آمریکا طی سال‌های گذشته شرکت داشته و همچنین در چند فیلم هالیوودی هم تصویربرداری شده‌است.

این خبر را به اشتراک بگذارید