• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 24 تیر 1399
کد مطلب : 104828
+
-

فرق اساسی پرسپولیس و استقلال

سرنوشت متفاوت سرخابی‌ها‌، به‌خاطر عملکرد آنها برابر تیم‌های نیمه پایین جدول است

فرق اساسی پرسپولیس و استقلال

بهروز رسایلی

توقف برابر تراکتورسازی باعث شد فاصله امتیازات استقلال با پرسپولیس صدرنشین به 18 امتیاز افزایش پیدا کند. هم‌اکنون سرخ‌ها با 56 امتیاز روی پله اول جدول قرار دارند و رقیب سنتی هم با 38 امتیاز روی پله ششم ایستاده است. البته استقلال یک بازی کمتر از پرسپولیس دارد و به فرض پیروزی در آن مسابقه، فاصله سرخابی‌ها به 15امتیاز کاهش می‌یابد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بخش بسیار مهمی از این فاصله امتیازی مربوط به تفاوت عملکرد پرسپولیس و استقلال برابر تیم‌های پایین جدولی بوده است. اگر جدول فعلی را ملاک قرار بدهیم و 8تیم حاضر در نیمه دوم آن را لحاظ کنیم، پرسپولیس و استقلال هر کدام 12بازی مقابل این تیم‌ها انجام داده‌اند، اما قرمزها به‌مراتب نتایج بهتری کسب کرده‌اند. پرسپولیس از این 12بازی مجموعا 34امتیاز کسب کرده، اما استقلال فقط موفق به کسب 21 امتیاز شده است. این فاصله 13امتیازی، بخش بزرگی از اختلاف 2 تیم را می‌سازد و نشان می‌دهد عملکرد آنها مقابل مدعیان و تیم‌های بزرگ تفاوت چندانی نداشته است.سر الکس فرگوسن، سرمربی افسانه‌ای منچستریونایتد عقیده داشت مهم‌ترین عامل در تعیین قهرمان، نتایجی است که مدعیان مقابل تیم‌های به ظاهر ضعیف می‌گیرند. پرسپولیس امسال به بهترین شکل ممکن صحت این گزاره را تأیید کرده است. آنها در 12مسابقه‌ای که برابر تیم‌های نیمه پایین جدول برگزار کرده‌اند، 11برد و فقط یک مساوی داشته‌اند؛ توقفی که اگر علی علیپور پنالتی‌اش را مقابل ماشین‌سازی به‌صورت چیپ نمی‌زد، الان همان هم وجود نداشت. استقلال اما برابر پایین جدولی‌ها 15امتیاز از دست داده است. به‌عنوان مثال 2 باخت رفت و برگشت آبی‌ها برابر ماشین‌سازی، به‌شدت به این تیم ضربه زد. گل‌گهر سیرجان از 12بازی آخرش فقط 2مسابقه را برده که یکی از آنها مقابل استقلال بوده؛ بنابراین روشن است که با این مدل نتیجه‌گیری، نمی‌توان در کورس مدعیان باقی ماند. در ادامه مطلب نتایج سرخابی‌ها مقابل تیم‌های نهم به بعد را می‌بینید؛ با این توضیح که هنوز مسابقات برگشت پرسپولیس و استقلال برابر برخی از این تیم‌ها باقی مانده است.
  نتایج پرسپولیس مقابل پایین جدولی‌ها
نساجی: یک برد/ ذوب‌آهن: یک برد/ ماشین‌سازی: یک برد، یک مساوی/ سایپا: یک برد/ پارس‌جنوبی جم: 2 برد/ پیکان: 2 برد/ گل‌گهر سیرجان: یک برد/ شاهین بوشهر: 2 برد/ مجموع: 12بازی، 34 امتیاز.
  نتایج استقلال مقابل پایین جدولی‌ها
نساجی: یک برد/ ذوب‌آهن: یک مساوی، یک برد/ ماشین‌سازی: 2 باخت/ سایپا: یک برد، یک مساوی/ پارس‌جنوبی جم: یک برد/ پیکان: یک مساوی/ گل‌گهر سیرجان: یک برد، یک باخت/ شاهین بوشهر: یک برد/ مجموع: 12بازی، 21امتیاز.

این خبر را به اشتراک بگذارید