• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 24 تیر 1399
کد مطلب : 104822
+
-

همکاری شهرداری تهران با سفارت اتریش

تفاهمنامه همکاری بین‌المللی شهرداری تهران با سفارت اتریش در حوزه فرهنگی و اجتماعی در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران امضا شد.
به گزارش سایت شهر، امضای تفاهمنامه همکاری بین‌المللی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و سفارت اتریش با حضور محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، اشتفان شلتس سفیر اتریش، الکساندر ریگر، وزیر مختار، معاون سفیر و مدیر انجمن فرهنگی اتریش‌ انجام شد.
معاون شهردار تهران در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در این مراسم با بیان اینکه سابقه روابط فرهنگی ایران و اتریش به تاسیس دارالفنون بر‌می‌گردد، گفت: «در دیداری که سال گذشته شهردار تهران از اتریش داشت بر موضوع محیط‌زیست به‌ویژه پسماند تأکید شد. شهرداری تهران در بخش آموزش‌های شهروندی روی 3حوزه آموزش‌های رفتاری مربوط به حوزه پسماند، رفتارهای ترافیکی و رفتارهای آپارتمان‌نشینی متمرکز است.»
محمدرضا جوادی‌یگانه‌ با اشاره به دیدار سال گذشته با وزیر مختار اتریش، ادامه داد: «در آن دیدار توافق‌هایی در حوزه‌های فرهنگ و هنر، کنسرت و ورزش انجام شد که امروز می‌توان آنها را اجرا کرد.
سفیر اتریش در این مراسم با بیان اینکه در بین کشورهای غربی همکاری اتریش با ایران یکی از شاخص‌ترین‌هاست، گفت: نکته‌ای که همکاری‌های ایران و اتریش را خاص می‌کند و سنگ بنای این همکاری است، اعتماد متقابل و قابل پیش‌بینی در عکس‌العمل‌ها و فعالیت‌های طرفین است.»
‌اشتفان شلتس‌ افزود: «بیش از ۷۰۰ سال از ارتباط مکتوب ایران و اتریش و ۱۶۰‌سال از ارتباط دیپلماتیک 2کشور در بالاترین سطح و ۶۰ سال از تاسیس بخش فرهنگی سفارت اتریش در تهران می‌گذرد و این آمار و ارقام نشان می‌دهد که همکاری بین ایران و اتریش تا چه اندازه حائز اهمیت است.»
او ادامه داد: «در زمان سفر شهردار وین به تهران تفاهمنامه همکاری فرهنگی بین 2شهردار امضا شد و در همکاری‌های بعدی هم 2تیم امداد و نجات و هلال اهمر به وین اعزام شدند.»
شلتس با اشاره به پروژه‌های مشترک حوزه پسماند، عنوان کرد: در توافقنامه‌ای که بین اتحادیه اروپا و دولت ایران به امضا رسید، اتریش موظف شد که برنامه پسماند کل ایران را با طرف ایرانی بنویسد.»
‌الکساندر ریگر، وزیر مختار، معاون سفیر و مدیر انجمن فرهنگی اتریش در این مراسم گفت: «با توجه به شیوع کرونا، بسیاری از برنامه‌های مشترک تغییر کرده و جشنواره هفته فیلم اروپایی به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد. همچنین برگزاری کنسرت ایرانی و اروپایی صلح در برج میلاد به سال آینده میلادی موکول می‌شود. در دانشگاه‌ها در حال پایش اطلاعات هستیم تا موضوعات مورد علاقه دو طرف را پیدا کنیم تا این ایده‌ها با برگزاری جلسات مجازی در دانشگاه‌ها محقق شود.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید