• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 24 تیر 1399
کد مطلب : 104799
+
-

نگهداری کولرهای آبی


     اگر شما هم ازجمله افرادی هستید که به هر دلیل همچنان ناچار به استفاده از انواع کولرهای آبی هستید، باید به نکاتی برای نگهداری و سرمادهی بهتر آن توجه کنید.
      توجه داشته باشید که سلامت و عملکرد درست پمپ آب کولرهای آبی ازجمله نکات کلیدی در سرمادهی بهینه و جلوگیری از وارد آمدن خسارات تعویض این قطعه به شماست. این پمپ‌ها از نوع سانتریفیوژی بوده و نباید بدون آب‌کار کند. به همین دلیل باید دقت کنید که فلوتر (شناور آب) آن به‌درستی عمل کند تا هیچ‌گاه سطح آب درون سینی کولر، پایین‌تر از ورودی پمپ آب کولر نباشد.
      علاوه بر رصد میزان آب موجود در سینی کولر آبی برای جلوگیری از بی‌آب ماندن و سوختن پمپ آب، این پمپ باید هر از چند گاهی روغن‌کاری شده و دقت کنید تا آب کثیف و دارای رسوب وارد آن نشود. اما به‌طورکلی پمپ آب کولرهای آبی باید هرچند سال یک‌بار تعویض شود.
      از رسیدن آب به قسمت بالای پمپ آب کولر خودداری کنید به همین دلیل است که خروجی آب در کف سینی کولر آبی تعبیه شده تا با بالا آمدن سطح آب از میزان تعیین شده درصورت خرابی شناور(فلوتر)، آب اضافه موجود در سینی از طریق خروجی کف تخلیه شود.علاوه بر آن ریختن آب روی پمپ کولر خطر سوختن این قطعه و برق گرفتگی را به‌دنبال دارد.
      حداکثر یک سال درمیان پوشال‌های کولر آبی را تعویض کنید تا پوشال‌ها در اثر رسوب به یکدیگر نچسبیده و هوا به‌خوبی از درون آن جریان یابد. همچنین ازسفت بودن تسمه متصل به دینام مطمئن شوید چرا که شل بودن تسمه باعث هرز چرخیدن دینام شده و دور فن آن کاهش می‌یابد.
      رد کردن آب توسط شناور کولر و سرازیر شدن آب ازجمله عیوب مطرح در استفاده از کولرهای آبی است. باید توجه کنید که تمامی شناورها دارای یک حداکثر فشار هستند که اگر فشار آب درون لوله از آن بیشتر باشد، دچار نشتی شده و عملکرد صحیح خود را از دست می‌دهند. قدرت زیاد پمپ آب موجب می‌شود تا فشار قبل از شناور بالاتر از مقدار استاندارد آن بوده و آب اضافی چکه کند؛ برای رفع این مشکل باید از شیر فشارشکن پیش از ورودی آب به کولر استفاده کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید