• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 23 تیر 1399
کد مطلب : 104711
+
-

کافه مجلس


  اعتراض میرسلیم به هیأت رئیسه مجلس
سیدمصطفی میرسلیم که پیش از این کاندیدای ریاست کمیسیون اصل‌۹۰ شده بود در نامه‌ای به هیأت رئیسه ضمن اعلام انصراف خود از کاندیداتوری نوشت: حساسیت و اهمیت اقدامات کمیسیون اصل۹۰ ایجاب می‌کند که شایسته‌ترین فرد برای ایفای خدمات مدیریتی آن انتخاب شود و لذا قانونگذار وظیفه تشخیص آن فرد را برعهده هیأت رئیسه محترم قرار داده است و تأیید آن با رأی مجلس شورای اسلامی انجام می‌گیرد. تشخیص شایستگی را هیأت رئیسه محترم باید بر مبنای ملاک‌هایی که به وظایف کمیسیون اصل۹۰ برمی‌گردد با تدوین جدول امتیازات داوطلبان انجام می‌داد و کارشناسانه مشخص می‌کرد که چه نامزدهایی مناسب‌ترند. این کار را نباید خود نامزدها مدعی شوند چون قبیح است و نباید به صحن مجلس شورای اسلامی واگذار کرد، زیرا گرفتار رایزنی‌های غیررسمی خارج از قواره‌های شایسته‌سالاری می‌شود. نتیجه اینکه هیأت رئیسه در معرفی شایسته‌ترین نامزد یا نامزدها کوتاهی کرده و این نقطه قوتی برای آن هیأت محترم محسوب نمی‌شود./ ایسنا

  موسوی خوئینی‌ها دلار 20هزار تومان را ندید؟
سیدجواد حسینی‌کیا، نماینده سنقر در نطق میان‌دستور خود با بیان اینکه «یارانه مردم ارزش ۲ دلار پیدا کرده است» با انتقاد شدید از موافقان مذاکره اظهار کرد: آیا شرم نمی‌کنید که با قاتل سردار قاسم سلیمانی می‌خواهید مذاکره کنید؟ به گزارش ایسنا، حسینی‌کیا همچنین با اشاره به نامه موسوی خوئینی‌ها به رهبری نیز گفت: آیا دلار بالای ۲۰ هزار تومان را ندیدید و سکوت ننگین اختیار نکردید؟ وی در عین حال از وزیر ارتباطات خواست به اینترنت پرسرعت در حوزه انتخابیه‌اش رسیدگی کند.

  طی 42سال انواع مافیاها ایجاد شده است
رئیس فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم این مجلس ساختارشکنی کرده و از ایستادن در مقابل انواع مافیا که در کشور طی این ۴۲سال ایجاد شده، نترسد. به گزارش ایسنا، معصومه پاشایی نماینده مردم مرند و جلفا در نطق میان‌دستور خود گفت: چند صباحی است که حالمان خوب نیست، شهید چمران پشت همین تربیون ایستاده بودند و گفتند هیجانات و احساسات تند و کور چاره‌ این کشور نیست، حال به‌عنوان یک شهید‌زاده می‌خواهم یک‌بار دیگر این جمله آن بزرگوار را در این برهه سخت تاریخی تکرار کنم که هیجانات و احساسات تند و کور، چاره حل مشکلات این کشور نیست. پس باید فتیله احساسات را پایین بکشیم تا عقل بیش از اینها حاکم شود. در این یک‌ماه و اندی که گذشت همه شاهد بودیم که احساسات در این مجلس حاکم شده است. پس اول باید درد خودمان را چاره کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید