• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 23 تیر 1399
کد مطلب : 104710
+
-

در حاشیه سیاست


خانه مستقل نداشتیم، برای مملکت برنامه داشتیم
عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین صداوسیما درباره حضور خود در انتخابات ریاست‌جمهوری۱۴۰۰ به انتخاب گفت: برای 1400یک مینی‌بوس آدم در صف هستند؛ واقعا کی مرده کی زنده، خیلی اتفاقات خواهد افتاد. آنچه به من مربوط می‌شود، اگر نگویم سرباز نظام، خودم را یک بازیگر یا بازیکن روی نیمکت نظام می‌دانم که اگر روزی لازم باشد به داخل زمین بروم و بازی کنم. من خودم را روی نیمکت جمهوری اسلامی می‌دانم. این نیمکت‌نشینی برای هر کاری است، من چنین جایگاهی را برای خودم انتخاب کردم و در هر شرایطی اقتضا کرد خدمتی انجام دهم آماده‌ام. وی در بخشی از گفت‌وگوی خود درباره همخانگی خانواده‌ها به‌دلیل بالا رفتن اجاره گفت: بنده خودم پرچمدار همخانگی هستم. من در جوانی با شهید گلشن همخانه بودم. ما وضع مالی خوبی نداشتیم 2خانواده در یک خانه زندگی می‌کردیم. این اتفاق هم 2 بار در زندگی ما رخ داد که یک‌بار آن در نازی‌آباد بود که یک آپارتمان 100متری داشتیم و همسایه دیوار به دیوار آقای حجاریان بودیم. آن خانه، 2 اتاق و یک هال و پذیرایی کوچک داشت و 2خانواده یک آشپزخانه دو متری و یک سرویس بهداشتی داشتیم... شب‌ها که دور هم چای می‌خوردیم راجع به دنیا حرف می‌زدیم که می‌رویم دنیا را می‌گیریم و برای همه در مملکت طرح و برنامه داشتیم اما نمی‌گفتیم خودمان هم خیلی بدبختیم که یک واحد مستقل نداریم.

  روحانی مقابل خط تخریب بایستد
محسن آرمین، چهره سیاسی اصلاح‌‌طلب با اشاره به نطق رئیس مجلس یازدهم علیه دولت، نامه روسای کمیسیون‌ها به رئیس‌جمهور و جلسه توأم با اهانت و هتاکی سؤال از وزیر امور خارجه به این سؤال پاسخ داد که «مواجهه رئیس‌جمهور و دولت با این مجلس چگونه باید باشد؟» آرمین در یادداشت خود برای سایت امتداد نوشت: کشور در سطح داخلی ظرفیت بحرانی جدید به‌ویژه در سطح درگیری قوای کشور را ندارد. این همان نقطه عزیمتی است که روحانی می‌تواند از همانجا با این پروژه مواجه شود. برخورد قاطع روحانی با این پروژه می‌تواند ضمن ناکام گذاشتن آن و ممانعت از ورود کشور به بحران جدید زمینه را برای انجام فعالیت‌های مثبت دولت در فرصت باقیمانده فراهم کند. بدین‌ترتیب که ضمن استقبال از نظارت مجلس و حق مجلس در پرسش از دولت، اعلام کند بحران به‌حدی است که مواجهه مؤثر با آنها جز با تعامل مثبت و هم‌افزایی قوا در چارچوب نظرات کارشناسی و به دور از شعارزدگی، ممکن نیست. عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی تأکید کرده: «او باید در برابر خط تخریب دولت بایستد و بر این حقیقت تأکید کند عرصه تعامل قوای کشور به‌ویژه مجلس و دولت نباید و نمی‌تواند به جولانگاه عوامل آتش‌به‌اختیار تبدیل شود. او باید قاطعانه اعلام کند از هرگونه تعامل مثبت با مجلس استقبال می‌کند؛ اما تا کسب اطمینان از عزم مجلس برای تعامل مثبت با دولت، نه خود در مجلس حاضر می‌شود و نه به وزیرانش اجازه می‌دهد حاضر شوند.»

  جریان مرموز پشت استیضاح روحانی
عباس سلیمی‌نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با اشاره به پیگیری طرح عدم‌کفایت رئیس‌جمهور از سوی برخی نمایندگان مجلس به نامه‌نیوز گفت: در مجلس دهم، برخی تندروهای اصلاح‌طلب اظهاراتی را مطرح کردند که باعث شد برخی عناصر خام و ساده‌اندیش اصولگرا تصور کنند حالا که حامیان روحانی می‌گویند «او باید کنار گذاشته شود» بنابراین بهترین شرایط برای استیضاح آقای روحانی به‌وجود آمده است. امروز هم یک جریان مرموز دیگری دارد همین مطلب را به این آقایان القا می‌کند، با این استدلال که نه دولت و نه قوای دیگر هیچ محبوبیتی ندارند، پس می‌شود بساط همه آنها را جمع کرد. این حرف را آقای احمدی‌نژاد هفته گذشته در یک کلیپ مطرح کرد.

  طلاب نفوذی‌ها را شناسایی کنند
سیداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری در دیدار با اعضای هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب گفت: انتظار از مجمع نمایندگان طلاب، شناسایی نفوذی‌هاست؛ امروز نفوذ، دیگر توهم نیست و باید هوشیار بود. براساس گزارش مهر، خاتمی همچنین گفت: بصیرت‌افزایی بسیار مهم است؛ طلبه باید بداند کجا زندگی کرده و در چه شرایطی زندگی می‌کند و او را به کجا می‌خواهند ببرند و دشمنان چه برنامه‌ای دارند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید