• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 22 تیر 1399
کد مطلب : 104676
+
-

رکوردداران کرونا در جهان

با اوج‌گیری دوباره شمار مبتلایان به کووید- 19در چندین کشور، برخی دولت‌ها به فکر بازگرداندن منطقه‌ای محدودیت‌های قرنطینه‌ای افتاده‌اندبا اوج‌گیری دوباره شمار مبتلایان به کووید- 19در چندین کشور، برخی دولت‌ها به فکر بازگرداندن منطقه‌ای محدودیت‌های قرنطینه‌ای افتاده‌اند

رکوردداران کرونا در جهان

  سازمان بهداشت جهانی در تازه‌ترین گزارش خود درباره آخرین وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، درباره جهش شمار مبتلایان هشدار داده‌است. در گزارش این سازمان آمده‌است، بیشترین شمار مبتلایان به بیماری کووید -19در کشورهای آمریکا، برزیل، هند و آفریقای جنوبی هستند.
براساس آمار منتشر شده در وب‌سایت ورلدمیترز، تا عصر دیروز نزدیک به 12میلیون و 700 هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند. شمار کشته‌شدگان بر اثر این بیماری در جهان به 564هزار نفر رسیده‌است. حدود7.5 میلیون نفر هم تا‌کنون از این بیماری بهبود یافته‌اند.
در آمریکا درحالی‌که شمار مبتلایان رو به افزایش است، تنش لفظی میان رئیس‌جمهور و آنتونی فاوچی، رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا بالا گرفته‌است. ترامپ روز پنجشنبه گذشته در سخنانی عمومی از دکتر فاوچی انتقاد کرد و گفت که « یکی از کارشناسان برجسته بیماری‌های عفونی کشور اشتباهات بزرگی مرتکب شده‌است». او در مصاحبه با فاکس‌نیوز این انتقاد را مطرح کرد. دیروز دکتر فاوچی در 2 مصاحبه یکی با رسانه‌های داخلی آمریکا و دیگری با روزنامه فایننشیال‌تایمز لندن، پاسخ انتقادات ترامپ را داد. این پزشک و دانشمند مورد احترام آمریکایی که در ماه‌های اخیر عنوان مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در مقابله با کرونا را داشت و در چند جلسه مصاحبه مطبوعاتی کنار او قرار می‌گرفت، در مصاحبه‌های دیروزش گفته‌است که مدتهاست رئیس‌جمهور با او دیداری نداشته و مشورتی نگرفته‌است. فاوچی درمصاحبه با نشریه هیل آمریکا با اشاره به شتاب گرفتن شمار مبتلایان در ایالت‌های کالیفرنیا، تگزاس، فلوریدا و آریزونا گفته‌است: باید خیلی زود کاری انجام دهیم چون اگر کاری نکنیم، این موج به ایالت‌های دیگر هم می‌رسد. ما در وضعیت دشوار و پرچالشی هستیم. در همین حال برخی فرمانداران آمریکایی از احتمال بازگشت محدودیت‌ها خبر داده‌اند. ازجمله آنها فرماندار تگزاس است که گفته اگر شهروندان لزوم استفاده از ماکس و حفظ فاصله اجتماعی را رعایت نکنند، محدودیت‌ها بازخواهد گشت. آمریکا تا عصر دیروز نزدیک به 3میلیون و 300 هزار مبتلا به کرونا داشته‌است. شمار کشته‌شدگان بر اثر بیماری کووید- 19در آمریکا به 137هزار نفر نزدیک شده‌است. اما این فقط آمریکا نیست که بازگشت محدودیت‌ها را بررسی می‌کند. در هند با افزایش شمار مبتلایان و ثبت رکورد بیشترین تعداد ابتلا در یک روز، چندین ایالت محدودیت‌های قرنطینه را بازگردانده‌اند. شمار مبتلایان به کرونا در هند به 821هزار نفر رسیده‌است. روز جمعه 27هزار و 114نفر مبتلا به کرونا در هند به ثبت رسید. تا‌کنون 22هزار و 123نفر در هند بر اثر این ویروس جانشان را از دست داده‌اند. مقامات وزارت بهداشت هند اعلام کرده‌اند که میزان بهبودی بیماران کرونایی در این کشور رو به افزایش است و اکنون نرخ آن به 62درصد رسیده‌است. با بازگشت محدودیت‌های قرنطینه در چندین ایالت هند، در دهلی پایتخت نیزهمه امتحانات دانشگاه لغو شده‌است.

تیم بهداشت جهانی در چین
یک تیم از سازمان بهداشت جهانی برای تحقیق درباره ریشه و منشا ویروس کرونا به چین سفر کرده‌است. سخنگوی این سازمان با اعلام این خبر گفته‌است، دو کارشناس علوم حیوانی و همه‌گیری در این تیم هستند که در همکاری با دانشمندان چینی قرار است دامنه و منشا کرونا را مورد بررسی قرار دهند.

هشدار درباره دسترسی به واکسن
بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت که درسال‌های گذشته به کارهای بزرگ خیریه و عام‌المنفعه مشغول است، دیروز در سخنرانی در یک کنفرانس مجازی درباره کووید- 19، گفت: واکسن کرونا باید ابتدا در اختیار افراد و کشورهایی قرار گیرد که بیشترین نیاز را به آن دارند. او گفت که اگر این کار صورت نگیرد، دوران همه‌گیری طولانی‌تر، غیرمنصفانه‌تر، مرگبارتر و شایع‌تر خواهد شد.

از سراسر جهان 
  یک نماینده زن پارلمان عراق بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. این در حالی است که شمار مبتلایان به این ویروس در عراق هم رو به افزایش است.
  وزیر نفت ونزوئلا در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد که به کرونا مبتلا شده‌است. در این کشور تا‌کنون بیش از 8 هزار مورد ابتلا به کرونا ثبت شده‌‌است.
  بلژیک استفاده از ماسک را در فروشگاه‌ها، سینماها و دیگر فضاهای بسته اجباری کرد.
  در روسیه درحالی‌که معاون نخست‌وزیر پیشنهاد ازسرگیری پروازهای بین‌المللی از و به این کشور را داده‌است، گزارش‌ها از افزایش مرگ‌ومیر در این کشور حکایت دارد.
  دولت انگلیس درحال بررسی اجباری کردن ماسک در فروشگاه‌هاست.
  استخرهای روباز در انگلیس امروز باز می‌شوند. اما مقررات سختی برای شنا کردن در استخرها وضع شده‌است. ازجمله اینکه شناگران باید فاصله را از هم رعایت کنند و تعداد حاضران در استخرها نباید زیاد باشد.
  رئیس‌جمهور قزاقستان تهدید کرده‌است اگر کرونا در این کشور مهار نشود، کابینه را برکنار می‌کند.
  فرانسه رسما از وضعیت اضطراری بهداشتی خارج شد.
  هند با ثبت یک افزایش جدید در شمار مبتلایان به ویروس کرونا، اکنون بیش از 820هزار مبتلا دارد.
  شمار مبتلایان به کرونا در جهان از 12میلیون و 500هزار نفر عبور کرد. شمار درگذشتگان بر اثر کووید- 19از 560هزار نفر عبور کرده‌است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید