• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 22 تیر 1399
کد مطلب : 104656
+
-

قهرمان را دور انداختند

داستان بی‌توجهی پولدارترین باشگاه لیگ کشتی به ستاره‌ای که با دوبنده این تیم مصدوم شد

بسیاری از طرفداران ورزش در ایران، هنوز که هنوز است باشگاه اوساسونا اسپانیا را با حمایت بی‌دریغش از جواد نکونام در هنگام مصدومیت به یاد می‌آورند. آنها نه‌تنها قرارداد این بازیکن ایرانی را با وجود مصدومیت تمدید کردند، که در یکی از بازی‌های لالیگا، همه بازیکنانشان پیراهنی به تن کردند که روی سینه آن عکس نکونام بود.
تیم الاهلی قطر هم چند سال پیش رفتار مشابهی با فریدون زندی انجام داد و بعد از یک مصدومیت سخت، درحالی‌که به‌نظر می‌رسید فوتبال این بازیکن برای همیشه به پایان رسیده، قراردادش را تمدید کردند.
در فوتبال ایران هم می‌توان مثال‌های مشابهی پیدا کرد. غیراز بازیکنان که بارها تی‌شرت‌هایی با عکس هم‌تیمی‌ مصدومشان به تن می‌کنند، باشگاه‌ها هم پذیرفته‌اند که اگر می‌خواهند وجهه مناسبی داشته باشند باید از بازیکنی که مصدوم شده حمایت کنند. در مواردی هم که این اتفاق به هر دلیلی نمی‌افتد، باشگاهی که وظایف اخلاقی‌اش را نادیده گرفته، مورد شماتت رسانه‌ها قرار می‌گیرد.
در کشتی اما متأسفانه حتی باشگاه متمولی مانند ایران‌مال هم که پولش از پارو بالا می‌رود، گاهی خودش را متعهد به رعایت چارچوب‌های اخلاقی نمی‌داند.
سال گذشته در رقابت‌های لیگ جهانی کشتی که در بجنورد برگزار شد زانوی علیرضا کریمی دارنده مدال نقره و برنز جهان در همان کشتی اول در وزن 92کیلوگرم مقابل حریف گرجستانی آسیب دید. کریمی این کشتی را با امتیاز عالی پیروز شد ولی تشک را لنگ‌لنگان ترک کرد. رقابت فینال بین تیم ایران‌مال و دانشگاه ‌آزاد برگزار شد و در عین ناباوری کادر فنی ایران‌مال درحالی‌که قهرمانی‌شان قطعی شده بود و جواد ابراهیمی را در همین وزن در اختیار داشتند، علیرضا کریمی را با پای بانداژ شده روی تشک فرستادند. کریمی تنها چند دقیقه بیشتر نتوانست کشتی بگیرد و درحالی‌که با پای مصدوم روی تشک افتاده بود با پیشنهاد علیرضا رضایی مدیر فنی دانشگاه آزاد کشتی قطع شد.
کریمی در فاصله زمانی کمی که تا المپیک 2020توکیو باقی مانده بود تصمیم گرفت جراحی نکند و با تزریق در پایش خودش را تا المپیک برساند ولی با به تعویق افتادن المپیک علیرضا کریمی پایش را جراحی کرد و حداقل 6‌ماه از میادین کشتی دور ماند. مسئولان تیم ایران‌مال هفته گذشته با حضور تعداد زیادی از قهرمانان عنوان‌دار در سازمان لیگ کشتی قرارداد بستند اما یادی از علیرضا کریمی که با دوبنده این تیم مصدوم شده بود، نکردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید