• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 22 تیر 1399
کد مطلب : 104652
+
-

معجزه ذهن برنده

5 نکته از موفقیت پرسپولیس در تبریز؛ پیروزی نزدیکی که سرخ‌ها را از رقبا دورتر کرد

معجزه ذهن برنده

بهروز رسایلی

تیم توقف‌ناپذیر یحیی گل‌محمدی، در تبریز یک گام دیگر به سمت قهرمانی برداشت. پرسپولیس امسال کلا 2 مساوی داده که یکی از آنها برابر ماشین‌سازی بوده است. نزدیک بود ماشین دومین مساوی را هم از صدرنشین مقتدر لیگ بگیرد، اما پنالتی دیرهنگام کار را برای سرخ‌ها تمام کرد. حامد لک که مطمئن بود دیگر ضربه چیپی در کار نخواهد بود، پنالتی را به‌اصطلاح 50- 50 کرد، اما افسوس که مهدی ترابی ول‌کن گل‌های 3 امتیازی نیست.

 1- پیروزی‌های بیرون از خانه همیشه مهم هستند؛ بنابراین وقتی به یاد می‌آوریم پیروزی جمعه‌شب پرسپولیس برابر ماشین‌سازی نهمین برد پیاپی سرخپوشان در مسابقات غیرخانگی بوده، نباید از فاصله وحشتناک این تیم در صدر جدول تعجب کنیم. یکی از این 9پیروزی البته به همت سپاهان و بر اثر حاضر نشدن این تیم در زمین مسابقه رقم خورد. سرنوشت لیگ از همان روز تغییر کرد. کاری که امسال امیر قلعه‌نویی برای پرسپولیس کرد، کالدرون و یحیی گل‌محمدی هم نکردند. انصراف سپاهان از طرح شکایت در دادگاه عالی ورزش نشان می‌دهد که آنها با تاوان اشتباه بزرگ‌شان کنار آمده‌اند. سپاهان پرسپولیس را به جزیره خوشبختی فرستاد و خودش غرق در جهنم جدال بر سر سهمیه آسیایی شد.
 2- مهدی ترابی به تنهایی 14 امتیاز خالص برای پرسپولیس کسب کرده است. پنالتی موفق مقابل ماشین‌سازی هفتمین گل
 3 امتیازی او برای پرسپولیس در این فصل بود. این یعنی اگر فقط گل‌های ترابی را از مسابقات پرسپولیس حذف کنی، این تیم 14امتیاز کمتر خواهد داشت. برای درک بهتر این عدد، بهتر است بدانید شاهین بوشهر تا اینجای فصل کلا 17امتیاز گرفته است! نمایش‌های ترابی در پرسپولیس فوق‌العاده کلیدی و گره‌گشاست. او با این دست فرمان و مخصوصا با توجه به قیمت بالای ارز، به‌شدت به سمت لژیونر شدن میل می‌کند، اما اگر آخر فصل جدا شود، جای خالی‌اش به این راحتی‌ها پر نخواهد شد.
  3- به‌نظر می‌رسد پرسپولیس به پیروزی اعتیاد پیدا کرده است. 4 فصل درخشان و مستمر، طوری بازیکنان این تیم را پرورش داده که حالا دیگر در هیچ میدانی جز برای پیروز شدن وارد نمی‌شوند. پرسپولیس بهانه‌های خوبی برای نبردن در تبریز داشت؛ اینکه قبل از رقبا بازی می‌کرد، اینکه در صدر جدول به اندازه کافی حاشیه امنیت داشت، اینکه چند بازیکن فیکسش غایب بودند و باید تغییر سیستم می‌داد و... اما سرخپوشان از دقیقه یک برای پیروزی تلاش کردند و نهایتا در دقایق پایانی آن را به آغوش کشیدند. همین ذهن برنده، مهم‌ترین رمز موفقیت پرسپولیس است.
   4-سعید حسین‌پور یکی از جوانان پرسپولیس بود که در غیاب کمال کامیابی‌نیا به بازی گرفته شد. او نمایش متوسطی داشت که برخی جاها قابل دفاع و بعضا قابل نقد بود. مسلما اما این جوان‌ها به فرصت بیشتری برای ارائه توانایی‌هایشان نیاز دارند. تثبیت قهرمانی زودهنگام، بهترین موقعیت برای حسین‌پور و بقیه جوانان پرسپولیس است تا از الان در تیم فصل بعد جا باز کنند. درصورتی که از اهمیت بازی‌ها کاسته شود، طبعا ذخیره‌ها فرصت بیشتری برای حضور در میدان پیدا خواهند کرد.
  5- 3 بازی نسبتا آسان پرسپولیس در دوران کرونایی تمام شد و سرخپوشان امتیازات کامل را از3 تیم پایین جدولی پیکان، شاهین بوشهر و ماشین‌سازی گرفتند. پنجشنبه آنها برابر فولاد بازی دارند. این تنها مسابقه باقیمانده قرمزها برابر مدعیان کسب سهمیه آسیایی است؛ یک محک دشوارتر برای تیمی که شهریور مسابقات سخت لیگ قهرمانان آسیا را پیش رو خواهد داشت. بازی پنجشنبه خیلی چیزها را در مورد عیار واقعی پرسپولیس روشن می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید