• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 22 تیر 1399
کد مطلب : 104627
+
-

حاشیه سیاست

  عارف سودای پاستور ندارد؟
پس از استعفای محمدرضا عارف از ریاست شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، این گمانه‌زنی قوت گرفت که این استعفا به‌دلیل حضور وی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده است، اما در کلیپی که دیروز کانال تلگرامی منسوب به وی منتشر کرد، اعلام شد که عارف هیچ‌گونه موضع‌گیری درباره این انتخابات اتخاذ نکرده است. به گزارش ایسنا، در این کلیپ بیان می‌شود که نحوه ورود افراد به انتخابات به چگونگی پایان دولت حسن روحانی، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و بیماری کرونا بستگی دارد.

  هیچ مصلحتی بالاتر از جان نیست
مصطفی معین، فعال سیاسی و وزیر اسبق وزارت علوم در دوران اصلاحات در یادداشتی با عنوان «امواج کرونا/ سلامت دانشجویان!؟» نوشت: بی‌تردید برخورداری از «زندگی سالم» حق اساسی همه شهروندان و حفظ و تامین آن مهم‌ترین وظیفه هر حکومتی است. هیچ ملاحظه‌ای از ترجیح سیاست و انتخابات گرفته تا درآمد و اقتصاد و یا برگزاری آزمون‌های سراسری و برنامه آموزشی مدرسه و دانشگاه نباید در برابر «اولویت سلامت انسان» قرار گیرد. هرگونه تصمیم‌گیری غیرکارشناسانه و شتاب‌زده و یا بدون توجه به نقش محوری انسان سالم در توسعه، می‌تواند امواج بعدی همه‌گیری کرونا را در پی داشته، تلفات انسانی‌ و خسارات اجتماعی و اقتصادی و امنیتی جبران‌ناپذیری را برای کشور به همراه داشته باشد.

  نمایندگان عجله دارند
محمد هاشمی، عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از نمایندگانی که حسن روحانی را با ابوالحسن بنی‌صدر مقایسه می‌کنند، گفت: این مقایسه‌کردن ناشی از عدم‌اطلاعشان است. بنابراین یا این افراد با این مقایسه‌کردن‌ها، اطلاعی از تاریخ ندارند و یا اینکه خدای ناکرده به‌دنبال اهداف دیگری هستند. به گزارش برنا، هاشمی گفت: زمانی که بنده در آمریکا حضور داشتم، بنی‌صدر در فرانسه بود. بنده دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی مقیم آمریکا و کانادا بودم. با اتحادیه انجمن‌های اسلامی در اروپا، ارتباط نزدیکی داشتم و به‌صورت منظم در جلسات آنها شرکت می‌کردم و آنها نیز در جلسات ما شرکت می‌کردند. در آنجا عمق برخورد بنی‌صدر را با اعضای انجمن اسلامی از نزدیک مشاهده می‌کردم. به‌عنوان مثال، بنی‌صدر در خارج از کشور، جبهه ملی سوم را تشکیل داد. به بیانی دیگر با جبهه ملی نیز اختلاف داشت. در واقع تیپ شخصیتی بنی‌صدر به‌گونه‌ای بود که نمی‌توانست با هیچ‌کس همکاری کند. محمد هاشمی اضافه کرد: روحانی در سخنرانی خود که در مراسم مرحوم مصطفی خمینی در مجلس ارگ انجام داد، مورد تعقیب ساواک قرار گرفت که وی به خارج از کشور رفت و پس از انقلاب، یک تفاوت اساسی از دوران جوانی، دانشجویی، دوران مبارزه‌ و مسئولیت‌ها داشت که به هیچ‌وجه قابل مقایسه نیست. این شناخت بنده از روحانی است. رئیس اسبق صداوسیما بیان کرد: آنچه در مجلس رخ می‌دهد، بیشتر به جنگ قدرت بازمی‌گردد. به‌نظر می‌رسد این نمایندگان عجله دارند هر چه زودتر دولت را هم را در اختیار بگیرند. از این رو، نباید به آنها توجهی داشت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید