• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 22 تیر 1399
کد مطلب : 104620
+
-

کافه مجلس

  ظریف چرا دوباره به مجلس می‌رود؟
ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از حضور وزیر خارجه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد. او افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از آقای ظریف برای حضور در جلسه امروز دعوت کرده است‌. به گزارش همشهری، به گفته وی، قرار است وزیر امور خارجه در این جلسه در خصوص موضوع قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌ درباره برجام، سند همکاری 25ساله با چین و حادثه نطنز توضیح دهد. هفته پیش علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در جلسه کمیسیون امنیت ملی درباره حادثه نطنز توضیحاتی ارائه کرد.

  نیمی از نمایندگان خوزستان کرونا گرفتند؟
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به ابتلای 5نماینده خوزستانی به کرونا، گفت: این نمایندگان پس از حضور در حوزه‌های انتخابیه، مبتلا شده‌اند. سیدکریم حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ابتلای تعدادی از نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی به کرونا، اظهار کرد: در ابتدای آغاز به‌کار مجلس شورای اسلامی همه نمایندگان مجلس تست کرونا دادند؛ تاکنون تست 5نماینده خوزستانی مثبت بوده است. وی درباره علت ابتلای این نمایندگان خوزستانی، افزود: میزان شیوع کروناویروس در خوزستان، کثرت کار و سرکشی به حوزه‌های انتخابیه در این زمینه تأثیرگذار است. نمی‌شود کار نمایندگی مجلس و مردم را تعطیل کرد. در این مدت به‌طور مستمر در حوزه‌های انتخابیه حضور داشتیم و این نمایندگان پس از حضور در حوزه‌های انتخابیه، مبتلا شده‌اند. طبق اعلام رسمی مجلس تاکنون ۱۰‌تن از نمایندگان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

  اتفاقات مجلس کار همه نمایندگان نیست
نماینده دوره دهم مجلس گفت: باید واقعیت‌‌ها را ببینیم، بالاخره مجموعه‌ای از عوامل داخلی و خارجی دست به‌دست هم می‌دهند و شرایط به وضع امروز می‌رسد و نمی‌توان ادعا کرد که درخصوص مشکلات ما، یک نفر مقصر است. بهروز نعمتی، نماینده دوره دهم مجلس درخصوص اتفاقات یکشنبه گذشته و برخورد نمایندگان با وزیر امورخارجه، گفت: البته اتفاقی که با ظریف رخ داد را هم نمی‌توان به کل مجلس تعمیم داد، اینها تعداد انگشت‌شماری بودند که قبلا هم در مجلس بودند و چنین کارهایی می‌کردند.

  اختلافات دعوای خانوادگی است
نماینده لارستان مسائل پیش‌آمده میان مجلس و دولت را دعوای خانوادگی توصیف کرد که هدفش رشد و ارتقای کشور است و گفت: انتظارات از مجلس زیاد شده و مردم پیگیر مطالبات خود هستند؛ هر‌چند بعضی از برخوردها در مجلس مورد تأیید نیست. حسین حسین‌زاده، از مجلس یازدهم به‌عنوان پدیده‌ای نسبت به ادوار گذشته مجلس یاد کرد و گفت: بیش از ۱۰۰ نماینده این مجلس جوان و ۷۰ درصد جدید هستند. این موارد باعث شده مجلس یکدستی را شاهد باشیم و همین باعث افزایش انتظارات از آن شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید