• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 21 تیر 1399
کد مطلب : 104574
+
-

13زن در کورس رقابت معاونت

13زن در کورس رقابت معاونت


جو بایدن، نامزد دمکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا همچنان در جست‌وجوی نامزد نهایی معاونت خود در این رقابت‌هاست. این جست‌وجو با فهرستی طولانی از 20نفر شروع شد که همگی آنها زن بودند. اکنون این فهرست کوتاه‌تر شده و تا عصر دیروز به 13نفر رسیده‌است. قرار است فرد نهایی اول آگوست (11مرداد) اعلام شود. اینکه نامزد معاونت بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا حتما یک زن است، دلایل زیادی دارد که ازجمله آنها به وضعیت دونالد ترامپ رقیب بایدن برمی‌گردد. ترامپ با همه اتهامات، نقل‌قول‌ها، فیلم‌ها و نوشته‌هایی که طی 4سال گذشته درباره‌اش منتشر شده، به ضدزن بودن شهرت یافته‌است. به همین دلیل بایدن یکی از برگ‌های برنده خود در جذب آرای بیشتر در مقابل رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در انتخابات آبان‌ماه امسال را انتخاب یک زن به‌عنوان معاون خود می‌داند.
نیویورک‌تایمز دیروز فهرست 13نفره‌ای را منتشر کرد که منابع خبری این روزنامه از درون حزب دمکرات به‌عنوان فهرست فعلا نهایی‌شده نامزدهای معاونت بایدن در اختیار این روزنامه گذاشته‌اند. 

در این فهرست نام زنانی دیده می‌شود که در ماه‌های گذشته نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بودند و کنار کشیدند. کاملا هریس سناتور 55ساله از ایالت کالیفرنیا ازجمله این زنان است که گفته می‌شود شانس بالایی برای انتخاب شدن به‌عنوان معاون بایدن را دارد. خانم هریس در گذشته رابطه خوبی با بایدن داشت اما در رقابت‌های مقدماتی درون‌حزبی دمکرات‌ها در ماه‌های گذشته، بیشترین حمله را به بایدن می‌کرد. خانم هریس یکی از شناخته‌شده‌ترین زنان رنگین‌پوست در عرصه سیاست آمریکاست که در میان هر 2گروه لیبرال‌ها و میانه‌روها اقبال دارد. الیزابت وارن دیگر سناتور دمکرات که تا همین چندهفته قبل با بایدن درون حزب دمکرات برای به‌دست آوردن عنوان نامزد نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری رقابت می‌کرد، از نامزدهای اصلی معاونت اوست. خانم وارن 70ساله از نظر ارائه برنامه اقتصادی می‌تواند نقطه قوت بایدن به‌حساب بیاید. سوزان رایس که در دولت اوباما سمت‌هایی چون مشاور امنیت ملی و سفیر آمریکا در سازمان ملل را به‌عهده داشته، از دیگر نامزدهای جدی برای معاونت بایدن است. رایس 55ساله به‌دلیل نقش‌داشتن در برخی موفقیت‌های سیاست خارجی دولت اوباما مانند توافق هسته‌ای با ایران یا پیمان آب‌وهوایی پاریس، می‌تواند نقطه قوت بایدن در انتخابات باشد. سابقه همکاری 8ساله با بایدن در دولت اوباما هم شانس او را برای انتخاب‌شدن به‌عنوان معاونت بایدن بالا می‌برد.

این خبر را به اشتراک بگذارید