• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 21 تیر 1399
کد مطلب : 104565
+
-

تحقیق از آقای گل سابق در دادسرای جنایی تهران

تحقیق از آقای گل سابق در دادسرای جنایی تهران

4ماه پس از درگیری مرگبار 2 همسایه بر سر جای پارک خودرو، گزارش پزشکی قانونی روند رسیدگی به این پرونده را وارد مرحله‌ای تازه کرد.
به گزارش همشهری، این درگیری اواخر سال گذشته رخ داد و در جریان آن مردی 75ساله در حالی که بیهوش و زخمی بود به بیمارستان انتقال یافت اما پس از 29روز جانش را از دست داد. به دستور قاضی ساسان غلامی، کشیک جنایی تهران تحقیقات درباره این حادثه آغاز و معلوم شد که متوفی در پارکینگ خانه‌اش در شرق تهران با همسایه‌اش به‌خاطر جای پارک خودرو درگیر و زخمی شده بود. خانواده متوفی نیز با حضور در دادسرای جنایی تهران از پسر همسایه و مادر او شکایت کردند و مدعی شدند که آنها روز حادثه به سر متوفی ضربه زده و باعث مرگش شده‌اند. همسایه‌ها نیز درگیری را تأیید کرده و می‌گفتند دعوای متوفی با پسر جوان و مادرش به‌خاطر جای پارک بوده اما کسی شاهد مرگ متوفی نبود. در ادامه پسر همسایه و مادرش بازجویی شدند اما منکر درگیری فیزیکی با متوفی شدند و گفتند که ضربه‌ای به او نزده‌اند. به این ترتیب جسد متوفی به پزشکی قانونی انتقال یافت.

4‌ماه بعد 
متخصصان پزشکی قانونی بعد از گذشت 4ماه، چند روز قبل اعلام کردند که علت مرگ متوفی نارسایی تنفسی به‌دنبال خونریزی مغزی ناشی از اصابت ضربه جسم سخت به سر وی بوده است. با اعلام این نظریه، تحقیقات در این پرونده با دستور قاضی جنایی از سر گرفته شد. یکی از فرزندان متوفی درخصوص روز حادثه، گفت: آن روز ساعت 9:30صبح پدرم به پارکینگ رفت و قصد داشت با ماشینش به بیرون برود، اما پسر همسایه ماشینش را طوری پارک کرده بود که پدرم نمی‌توانست خارج شود. همین مسئله باعث شد تا با پسر همسایه و مادر او درگیر شود. وقتی صدای درگیری آنها را شنیدیم به پارکینگ رفتیم که دیدیم سر و صورت پدرمان خون‌آلود است. فورا او را به بیمارستان منتقل کردیم، اما او فوت شد.
در این شرایط، بازپرس جنایی دستور احضار این خانواده و تحقیق از آنها را صادر کرد. پسر همسایه که مهاجم سابق تیم امید پرسپولیس است به بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران، گفت: من فوتبالیست حرفه‌ای و حتی آقای گل بودم، اما در یکی از بازی‌ها مصدوم و ناچار شدم فوتبال را کنار بگذارم. وی ادامه داد: چند روز قبل از حادثه تعدادی از بستگان از شهرستان به خانه ما آمده بودند. من خودروی پراید دایی‌ام را امانت گرفتم تا آنها را به تفریح ببرم و چون پارکینگ نداریم، تصمیم گرفتم ماشین را کنار باغچه‌ای که داخل پارکینگ بود، پارک کنم. صبح روز بعد متوجه سر و صدای مرد همسایه (متوفی) شدم. به طرز پارک‌کردن من ایراد گرفت و اعتراض کرد. ابتدا مادرم پایین رفت و بعد از من خواست تا ماشین را از آنجا بردارم. من هم سوار ماشین شدم و آن را به خانه دایی‌ام بردم، اما وقتی برگشتم دیدم که مادرم بیهوش شده و متوفی هم حالش خوب نیست. دقایقی بعد اورژانس آمد و مرد همسایه را به بیمارستان منتقل کرد.
در ادامه مادر وی نیز چنین گفت: ما 10‌ماه است که در این ساختمان مستأجریم و در این مدت متوفی همیشه به بهانه‌های مختلف با ما بگومگو داشت. یک روز به‌دلیل چکه کردن لوله‌ها و روز دیگر به بهانه‌ای دیگر. تا اینکه روز حادثه به‌خاطر پارک خودرو با من مشاجره کرد. آن روز به پسرم گفتم هرچه سریع‌تر خودرو را از پارکینگ بیرون ببرد و وقتی او رفت، متوفی با من درگیر شد و حتی سیلی به‌صورتم زد که از حال رفتم. دیگر نفهمیدم مرد همسایه (متوفی) چطور زخمی و حالش بد شد.
درحالی‌که طرفین درگیری ادعاهای متفاوتی را مطرح کرده‌اند، بازپرس، ساسان غلامی به کارآگاهان اداره دهم دستور داد علاوه بر تحقیق از پسر فوتبالیست و اعضای خانواده‌اش، از همسایه‌ها و شاهدان عینی هم دوباره تحقیق کنند تا راز مرگ متوفی فاش شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید