• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 28 اسفند 1396
کد مطلب : 10447
+
-

توصیه‌های مسافرتی وزارت امور خارجه به مسافران نوروزی

وزارت امور خارجه در اطلاعیه‌ای از هموطنانی که قصد سفر به خارج از کشور دارند خواست تا قوانین، مقررات و هنجارهای فرهنگی و اجتماعی دولت مقصد را در مدت اقامت در خارج از کشور رعایت کنند.


به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه در اطلاعیه خود از هموطنانی که قصد سفر به خارج از کشور در ایام نوروز را دارند خواست قبل از انجام سفر علاوه بر ملاحظه هشدارهای مسافرتی مندرج در تارنمای وزارت امور خارجه، به اعتبار گذرنامه، اخذ روادید معتبر سفر و هشدارهای پزشکی، بهداشتی و امنیتی کشور مقصد توجه کنند.


وزارت خارجه همچنین از گردشگران نوروزی خروجی از کشور خواست، به‌منظور اجتناب از بروز هرگونه مشکل ضمن همراه داشتن نشانی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور مقصد، درصورت بروز مشکل در اسرع وقت مراتب را به اطلاع نمایندگی‌های کشورمان در خارج از کشور برسانند. رعایت قوانین و مقررات گمرکی و مقررات مربوطه به انتقال پول نقد که شامل اعلام ارز همراه و همراه نداشتن بیش از 10هزار دلار یا معادل آن در ورودی کشورهاست و همچنین همراه نداشتن مواد‌مخدر، توتون و تنباکو و هرگونه مواد مشابه مشکوک ازجمله موضوعاتی است که در اطلاعیه وزارت امور خارجه به آن پرداخته شده است. همراه نداشتن دارو و قرص‌های ممنوعه بنابر اعلام کشور مقصد ازجمله قرص‌های کدئین‌دار استامینوفن، آرامبخش و...، همراه نداشتن سلاح سرد و گرم، رعایت هنجارهای فرهنگی و اجتماعی کشور مقصد که در تعارض با ارزش‌های ایرانی اسلامی نیست، اعتماد نکردن به افراد ناشناس و نسپردن مدارک هویتی به آنها از دیگر توصیه‌های نوروزی دستگاه دیپلماسی کشور به گردشگران نوروزی است. وزارت امور خارجه همچنین از هموطنانی که قصد مسافرت به خارج از کشور دارند خواسته است در تمام مراحل سفر از قبول کردن بسته‌های افراد غیرخودداری کنند و به‌مدت ویزا و رعایت مقررات مربوط به ثبت اقامت در کشور مقصد توجه داشته باشند.  در این اطلاعیه به هموطنان توصیه شده است به هشدارهای پزشکی و بهداشتی و واکسینه کردن خود توجه کنند و از سفر به مناطق ناامن و بدنام و بدون مطالعه وضعیت امنیتی کشورهای مقصد پیش از عزیمت به آن مناطق اجتناب کنند. همچنین از هموطنان خواسته شده به محدودیت حمل طلا در سفر به خارج از کشور خصوصا سفر به هندوستان توجه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید