• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 19 تیر 1399
کد مطلب : 104415
+
-

ورود برای همه‌ی نوجوانان آزاد

این‌جا ، مدرسه‌ى تابستانى تهران است!

این‌جا ، مدرسه‌ى تابستانى تهران است!

نفیسه مجیدی‌زاده:
مدرسه‌ها مجازی شدند، امتحان‌ها آنلاین و بالأخره تابستان مجازی هم از راه رسید. مجازی‌بودن، زیاد هم بد نیست؛ تابستان امسال به‌لطف کلاس‌های رایگان مجازی می‌توانیم در کلاس‌هایی شرکت کنیم که معلوم نیست اگر مجازی نبودند، اصلاً امکان حضور در آن‌ها را داشتیم یا نه. این کلاس‌های تابستانی، رایگان‌اند و در قالب یک مدرسه‌ی تابستانی از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار می‌شوند.
«مجتبی دانشور»، معاون فرهنگی‌هنری شهرداری تهران، در گفت‌وگو با هفته‌نامه‌ی دوچرخه می‌گوید: «از هفتم تیرماه، کلاس‌های تابستانی را آغاز کردیم و این کلاس‌ها تا پنج هفته ادامه دارد. هدف ما آشنایی نوجوانان 12 تا 17سال با یک‌سری مهارت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی است و سعی کردیم برای آموزش این مهارت‌ها، از استادان و هنرمندان آشنا استفاده کنیم.»
دانشور ادامه می‌دهد: «هفته‌ای دو مهارت را آموزش می‌دهیم، یک کلاس صبح و یکی بعدازظهر داریم و هردوره‌ی آموزشی در پایان یک هفته تمام می‌شود.»
به‌گفته‌ی دانشور برای هفته‌ی آینده کارگاه انیمیشن با حضور بهرام عظیمی برگزار می‌شود.
دانشور می‌گوید: «در هفته‌ی اول، کلاس‌های بازیگری و کارگردانی نمایش را مهتاب نصیرپور و محمد رحمانیان برگزار کردند. کارگاه گویندگی و اجرا را نیز منصورضابطیان برعهده داشت. هفته‌ی دوم کارگاه فیلم‌سازی با حضور مازیارمیری و افشین هاشمی و کارگاه داستان با حضور مهدی حجوانی برگزار شد. البته تمام کلاس‌ها در آرشیو موجود است و علاقه‌مندان می‌توانند کارگاه‌ها را در آرشیو سایت ببینند.»
معاون فرهنگی‌هنری شهرداری تهران ادامه می‌دهد: «هفته‌های بعد دوره‌های آموزش قرآن، آموزش انیمیشن، طنز در ادبیات و نثر و شعر، مهارت ارتباطی و سواد رسانه‌ای و آموزش موسیقی را خواهیم داشت و در حوزه‌ی شهروندی، بحث مدیریت پسماند و محیط‌زیست را داریم و البته یک کارگاه هم برای کتاب‌خوانی.»
به گفته‌ی دانشور هرکارگاه پنج جلسه‌ی 15دقیقه‌ای است و ویدیوها در سایت مدرسه‌ی تابستانی تهران به نشانی tabestani99.ir و هم‌چنین در صفحه‌های مدرسه‌ی تابستانی در اینستاگرام، آپارات و تلگرام به نشانی tabestani99.ir بارگذاری شده‌اند. البته از این هفته کارگاه‌ها در «سامانه‌ی شاد» نیز منتشر می‌شوند و نوجوانان می‌توانند با همین شناسه در تمام نشانی‌های مجازی، مدرسه‌ی تابستانی را پیدا کنند.

دانشور می‌گوید: «پنج‌شنبه‌ها دوتا تک‌زنگ داریم؛ یکی تک زنگ «موفقیت» است که هرهفته یک چهره‌ی موفق در حوزه‌های گوناگون ورزشی، فرهنگی، هنری و... را معرفی می‌کنیم. در هفته‌ی نخست، «فرشته کریمی»، بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان مهمان این برنامه بود و تک‌زنگ بعدی هم «شهروندی» بود که در اولین برنامه «باقر داوودی‌پور»، پیش‌کسوت حوزه‌ی دوچرخه‌سواری شهری با حضور در این برنامه با نوجوانان صحبت کردند.»
او می‌گوید: «با توجه به شیوع کرونا، تابستان امسال بچه‌ها امکان حضور در کلاس‌های تابستانی را ندارند. یکی از مأموریت‌های ما در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، پرکردن اوقات فراغت است و با توجه به موضوع شهر دوست‌دار کودک حوزه‌ی کودک را پوشش می‌دهیم.»
به گفته‌ی دانشور، دوره‌های آموزشی هنری «مدرسه‌ی تابستانی تهران» به‌زودی همراه با زبان اشاره نیز منتشر می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید