• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 18 تیر 1399
کد مطلب : 104353
+
-

رشد 1.7درصدی شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران درمبادلات روز گذشته با 1.7درصد افزایش به یک میلیون و 747هزارو 135واحد رسید.

به گزارش همشهری، سرمایه‌گذاران درمبادلات روزگذشته نزدیک به 28هزار میلیارد تومان اوراق بهادار در بورس و فرابورس دادوستدکردند که این مقدار نسبت به مبادلات روز دوشنبه 41درصد رشد داشت. با رشد روز گذشته شاخص و معاملات بورس ارزش کل بازار سهام به 7هزارو 727میلیارد تومان معادل 351میلیارد دلار رسید.
تازه‌ترین خبر‌ها حاکی از آن است که 2شرکت تامین سرمایه امین و تمدن در حال طی مراحل درج نماد در بازار سهام هستند تا برای عرضه سهام‌شان در هفته‌های بعد آماده شوند. همچنین نماد شرکت‌های تهیه و توزیع غذای دناآفرین فدک با نماد معاملاتی گدنا و شرکت توسعه مسیر برق گیلان با نماد بگیلان در بازار دوم فرابورس ایران درج شدند و قرار است بعد از طی مراحل قانونی سهام‌شان در فرابورس عرضه شود.
خبر‌های دیگر نیز حاکی از آن است که با درخواست افزایش نرخ محصولات شرکت‌های تولید‌کننده کاشی موافقت شده است و این شرکت‌ها نیز جزئیات این افزایش نرخ را در سامانه کدال اعلام کرده‌اند.
نرخ خرید چغندرقند تضمینی پاییزه هم در سال زراعی ۹۹، معادل ۶۰۲۴  تومان از سوی شورای اقتصاد تعیین شده است. همچنین قیمت هر کیلو شکر سفید تصفیه شده و ملاس و تفاله ۶۳۰۰ تومان و نرخ کرایه حمل‌ونقل نیز کیلویی ۳۰ هزار تومان تعیین شده است.این موضوع می‌تواند سهام شرکت‌های تولید‌کننده قندوشکر را در بورس متاثر کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید