• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 18 تیر 1399
کد مطلب : 104324
+
-

بوی تقریبا خوش‌فضا

اگر تاکنون به این فکر کرده‌اید که فضا ممکن است چه بویی داشته باشد، یک عطر جدید تولید شده است تا به این کنجکاوی شما پاسخ دهد

بوی تقریبا خوش‌فضا

کاربران kickstarter به‌تازگی در یک سرمایه‌گذاری جمعی سرمایه لازم برای تولید عطری با بوی فضا را تقبل کرده‌اند تا رایحه‌ای جدید به بازار بیاید.
به‌تازگی عطری به نام Eau de Space با رایحه‌ای جدید از بوی فضای خارجی زمین، رونمایی شده است. به‌گفته مت ریچموند، مدیر محصول
 Eau de Space این عطر توسط استیو پیرس ساخته شده است. پیرس یک شیمی‌دان و بنیانگذار کارخانه Omega Ingredients است؛ شرکتی که روی ایجاد بالاترین کیفیت، تولید پیشرفته، طعم‌های طبیعی و مواد تشکیل‌دهنده برای صنایع غذایی و آشامیدنی متمرکز است.

عقد قرارداد با پیرس
ریچموند می‌گوید: ناسا ابتدا در سال2008 برای ساختن عطری با بوی فضا با پیرس قراردادی منعقد کرده بود که تقریبا این کار برای او 4سال زمان برد. به‌گفته گروه پژوهشی متولی پروژه، این عطر با رایحه بوی فضای خارج از زمین به‌منظور کمک به فضانوردانی ساخته شده است که تاکنون به فضا نرفته‌اند. از سویی این عطر قرار است در دانشگاه‌های فضانوردی به دانشجویان این رشته ارائه شود و همچنین بخشی از هدف ناسا برای از بین‌بردن شگفتی‌های احتمالی که فضانوردان ممکن است در فضا تجربه کنند است.
پگی ویتسون، فضانوردی که سابقا در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور داشته است در مصاحبه‌ای که سال2002 با سی‌ان‌ان درمورد بوی فضا انجام داده بود گفت: این بو دقیقا مثل بوی آتش اسلحه درست بعد از شلیک گلوله است. فکر می‌کنم علاوه بر بوی دود و سوختگی تقریبا تلخ هم هست.

ترکیب عجیب
ریچموند با بیان اینکه توصیف بوی این عطر بسیار سخت است، می‌گوید: فضانوردان بوی فضا را ترکیبی از باروت، استیک مانده، تمشک و عرق نیشکر توصیف می‌کنند. هدف اصلی این شرکت با ساخت و تولید عطر
Eau de Space افزایش علاقه به یادگیری STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) برای دانش‌آموزان K-12 از طریق آنچه ریچموند آن را «آموزش تجربی» می‌نامد، است. او امیدوار است که عطر Eau de Space آغاز‌کننده مسیری باشد که والدین، ​​معلمان و دانشمندان نیز با آن همراه شوند.
ریچموند البته در انتهای صحبت‌هایش خبر از یک محصول دیگر در همین زمینه داد و گفت: براساس هیجانی که حول محور Eau de Space مشاهده کرده‌اند، عطری به نام Smell of Moon را به‌زودی معرفی خواهند کرد.
دهه‌ها پیش ناسا با متخصصان قرارداد بست تا «بوی فضا» را برای کمک به آموزش فضانوردان قبل از پرتاب به مدار به‌وجود آورد. این بو مدت‌ها در پشت مرحله «نیاز به دانستن» قفل شده بود و فضانوردان فقط برای آموزش میدانی و Red Tape آن را تجربه می‌کردند. مقام‌های ناسا می‌گویند بعد از تلاش‌های فراوان به این عطر رسیده‌اند.

تولید انبوه
ناسا که در واقع متولی اصلی ساخت این عطر بوده در بیانیه‌ای اعلام کرده: اکنون ما به کمک حامیان زیادی برای تولید انبوه نیاز داریم تا به این ترتیب همه آنهایی که علاقه‌مند هستند بتوانند تجربه‌ای از استشمام بوی فضا داشته باشند. ما با برند‌های عطر که برخی از بهترین‌های جهان هستند همکاری کرده‌ایم و حق رونمایی از این محصول را به‌صورت انحصاری فراهم آورده‌ایم. تیم ما از تجربیات برتر مد، فنی، طراحی و لجستیک با تمایل به افزایش تمایل به یادگیری علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات از طریق آموزش تجربی استفاده می‌کند.
Eau de Space نخستین محصول ما با این ابتکار مهم است و امیدواریم با استقبال از این محصول عطرهای دیگری نیز با این سبک تولید کنیم.
هدف ما ارائه این عطر منحصر به‌فرد و ارسال مستقیم آن به مدارس فضانوردی است. این عطر به برنامه‌های آموزشی K-12 در سراسر جهان اهدا می‌شود.
در به‌روزرسانی منتشرشده اخیر تیم محصول Eau de Space گفته شده است که 391پشتیبان برای این کمپین از سراسر جهان به‌همراه 20هزار دلار پشتیبانی مالی اعلام آمادگی کرده‌اند.

عطر فضایی
دهه‌ها پیش ناسا با متخصصان قرارداد بست تا «بوی فضا» را برای کمک به آموزش فضانوردان قبل از پرتاب به مدار به‌وجود آورد. این بو مدت‌ها در پشت مرحله «نیاز به دانستن» قفل شده بود و فضانوردان فقط برای آموزش میدانی و
Red Tape آن را تجربه می‌کردند. مقام‌های ناسا می‌گویند بعد از تلاش‌های فراوان به این عطر رسیده‌اند

این خبر را به اشتراک بگذارید