• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 18 تیر 1399
کد مطلب : 104315
+
-

الزام ارائه کارت‌سوخت خودرو

  اگر خودروی صفر یا کارکرده‌ای را خریداری کرده یا فروخته‌اید، اطلاع داشته باشید که هنگام معامله خودرو باید نسبت به ارائه کارت‌سوخت آن به خریدار نیز اقدام کنید. درصورتی که فروشنده به هر دلیلی از انجام این کار خودداری کند، خریدار می‌تواند عدم‌ارائه کارت‌سوخت خودروی خریداری شده را از مراجع ذی‌صلاح پیگیری کند. 
  در واقع هر کارت‌سوخت متعلق به یک خودرو است و درصورتی که فروشنده کارت‌سوخت را در اختیار خریدار قرار ندهد، خریدار می‌تواند با در اختیار داشتن مدارک کامل و مراجعه به شعب پلیس+ 10 نسبت به دریافت المثنی کارت‌سوخت جدید خودرو اقدام کند و کارت سوختی که در اختیار مالک قبلی خودرو قرار دارد باطل خواهد شد.
  توجه داشته باشید که هیچ مشکلی برای دریافت کارت‌سوخت توسط مالک جدید خودرو وجود ندارد و می‌توان گفت در معاملات خودرو کارت‌سوخت نیز جزئی از تمام مدارک و اسنادی است که باید توسط فروشنده به مالک جدید منتقل شود.
  کارت‌سوخت به نام خودرو است و فردی که صرفا نام آن روی کارت درج شده نمی‌تواند کارت را باطل کند. گرچه نام نخستین شخصی که برای خودروی مذکور درخواست کارت‌سوخت داده، روی کارت درج می‌شود اما این مسئله به‌معنای آن نیست که فرد بتواند کارت‌سوخت را باطل کند.
  توجه کنید که صدور کارت‌سوخت هوشمند المثنی فقط از طریق دفاتر پلیس+۱۰ مقدور است. اما برخی افراد سودجو با هدف دستیابی به اطلاعات شخصی، کارت بانکی و کلاهبرداری و سوءاستفاده‌های احتمالی اقدام به ایجاد سایت‌های غیرمجاز کرده‌اند.
    کسانی که کارت‌سوخت نداشته و تاکنون نیز درخواست صدورکارت‌سوخت نکرده‌اند، می‌توانند خود یا وکیل قانونی‌شان با در دست داشتن مدارک هویتی مالک خودرو و وسیله نقلیه به مراکز پلیس+۱۰مراجعه کنند. حذف رمز کارت‌سوخت نیز در این دفاتر قابل انجام است.

این خبر را به اشتراک بگذارید