• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 17 تیر 1399
کد مطلب : 104258
+
-

کافه مجلس

  واریز 231میلیون به‌حساب نمایندگان 
اولین حقوق نمایندگان مجلس یازدهم واریز شد. حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار به ایسنا گفت: نخستین حقوق نمایندگی ۱۱میلیون تومان به علاوه ۲۰۰میلیون تومان بابت مسکن و ۲۰میلیون تومان هم برای سایر هزینه‌ها به‌حساب ما واریز شد. جلالی افزود: خانه‌ای ۲۲۵متری در قم و همچنین قطعه‌زمینی در پردیسان این شهر دارد. مجموع پرداختی به یک نماینده مجلس از 2بخش تشکیل می‌شود؛ یکی حقوق ماهانه و دیگری حقوق ماهانه برای سایر هزینه‌ها.

  خیز  5مدعی برای ریاست کمیسیون اصل90
نصر‌الله پژمان‌فر، حسن شجاعی علی‌آبادی، سید مصطفی آقامیرسلیم، محمود نبویان و سیدنظام‌الدین موسوی، 5نماینده‌ای هستند که برای ریاست کمیسیون اصل90 مجلس شورای اسلامی اعلام کاندیداتوری کرده‌اند. به گزارش همشهری، براساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هرکدام از اعضای ثابت کمیسیون اصل۹۰ می‌توانند برای ریاست این کمیسیون کاندیدا شوند. رئیس این کمیسیون طبق نظر اکثریت اعضا و با پیشنهاد هیأت‌رئیسه پارلمان با رأی نمایندگان برای مدت یک‌سال انتخاب می‌شود.

  سرنوشت تاجگردون در محاق 
محمدحسین فرهنگی درباره بررسی اعتبارنامه تاجگردون در جلسه چهارشنبه مجلس گفت: طبق بحث‌هایی که در هیأت‌رئیسه مجلس صورت گرفت، اعضا در این‌باره اختلاف نظر داشتند و بعضا معتقد بودند که لازم است آیین‌نامه اصلاح شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران، عضو هیأت‌رئیسه مجلس افزود: اختلاف‌نظر نمایندگان بر سر عبارت «تصمیم‌گیری» بود که برداشت به رأی‌گیری می‌شود، همچنین چون در جلسه علنی گزارش شعبه خوانده شده و رأی‌گیری صورت گرفته است، بنابراین نمایندگان معتقدند که اگر بازهم اعتراضی وجود داشته باشد باید اعتبارنامه آقای تاجگردون به رأی گذاشته شود. سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس گفت: قرار شد کارگروه حقوقی برای بررسی این موضوع تشکیل شود، اما تصمیم هیأت‌رئیسه‌ این بود که در ابتدا نظر کمیسیون تحقیق را به رأی بگذاریم که اگر رأی اعضا مثبت بود، رأی‌گیری در صحن علنی منتفی خواهد شد، اما در غیر این‌صورت اعتبارنامه به رأی گذاشته خواهد شد. مشابه این امر در مبحث تحقیق و تفحص‌ها وجود دارد و روال به همین صورت خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید