• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 16 تیر 1399
کد مطلب : 104209
+
-

مهمان‌ها در آزمایشگاه ،میزبان‌ها در زمین

نساجی و پارس‌جنوبی قرار بود دیشب در زمین بازی حاضر شوند تا راستی‌آزمایی از تست‌های کرونا تکلیف آنها را مشخص کند

مهمان‌ها در آزمایشگاه ،میزبان‌ها در زمین

بعد از سپری‌شدن یک 24ساعت عجیب‌وغریب و انتشار اخبار ضدونقیض، بالاخره تیم‌های استقلال و فولاد از رویارویی با 2حریف خود در هفته بیست‌وسوم لیگ‌برتر سر باز زدند. به این ترتیب بازی پارس‌جنوبی با استقلال و همچنین جدال نساجی با فولاد برگزار نشد تا مراجع قانونی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ طی روزهای آینده درباره این 2بازی تصمیم‌گیری کنند.
بعد از اینکه تست کرونای چندین بازیکن استقلال مثبت اعلام شد، مسئولان این تیم با ادعای اینکه 25درصد از اعضای خود را به‌دلیل بیماری کرونا در اختیار ندارند از سفر به جم خودداری کردند. این اقدام استقلالی‌ها البته با واکنش سریع مسئولان پارس‌جنوبی و بیانیه تند آنها روبه‌رو شد. مسئولان پارس‌جنوبی که قرار بود یکشنبه‌شب میزبان استقلال باشند، در این بیانیه استقلال را به فرار از انجام این بازی متهم کردند. در این بیانیه آمده: «تأکید داریم چنانچه سازمان لیگ برخلاف آیین‌نامه داخلی مسابقات ۴۸ساعت قبل از بازی تعویق یا لغو بازی را اعلام نکند و ناظرین و داوران بازی در محل مسابقه حاضر نباشند، این موضوع تخلف آشکار بوده و باشگاه پارس‌جنوبی ضمن تهیه مستندات درصورت عدم‌پیگیری ارکان قضایی فوتبال برای احقاق حق خود به مرجع رسیدگی فیفا مراجعه خواهد کرد.» مدیران باشگاه پارس‌جنوبی همچنین درباره محل اسکان استقلال و حاشیه‌هایی که در این مورد به‌وجود آمده بود هم توضیح دادند و تأکید کردند که این محل پیش از این با میزبانی از پرسپولیس و سپاهان و دیگر تیم‌های لیگ‌برتر نمره قبولی گرفته و تأیید شده است. در نهایت مسئولان پارس‌جنوبی متذکر شدند: «امروز (دیروز) طبق مقررات رأس ساعت اعلام‌شده از سوی سازمان لیگ در زمین بازی حاضر خواهیم شد و درصورت عدم‌حضور تیم استقلال خواهان برخورد قانونی طبق مقررات هستیم.» این در حالی بود که مسئولان باشگاه استقلال نیز به‌طور همزمان مشغول گرفتن تأییدیه برای تست‌های بازیکنان خود بودند تا با تأیید سازمان لیگ و احراز بیماری 25درصد  از اعضای خود این بازی را رسما به تعویق بیندازند.به موازات این بازی، جنگ و جدال درباره بازی نساجی و فولاد نیز ادامه داشت. فولادی‌ها هم مانند استقلالی‌ها یکباره با ابتلای تعداد زیادی از اعضای خود به کووید-19 مواجه شدند؛ با این تفاوت که کاروان فولاد حتی به قائمشهر هم سفر کرد و برای برگزاری بازی یک گام جلوتر از استقلالی‌ها بودند. اما ابتلای دسته‌جمعی اعضای این تیم به کرونا راه را برای برگزاری این بازی هم بسته بود. به این ترتیب کاروان فولاد از قائمشهر به تهران و سپس به اهواز برگشت تا تکلیف این بازی هم توسط سازمان لیگ مشخص شود. سازمان لیگ اعلام کرده بود اعضای تیم استقلال روز گذشته باید در آزمایشگاهی که از سوی این سازمان به آنها معرفی می‌شود تست کرونا بدهند و مدیران این سازمان هم تا گرفتن جواب این تست‌ها صبر کنند. سازمان لیگ همین شرایط را برای باشگاه فولاد نیز مهیا کرد تا تکلیف کرونایی‌های این تیم به‌طور دقیق و رسمی مشخص شود.
در همین حال قرار شد اعضای 2تیم پارس‌جنوبی جم و نساجی قائمشهر به‌همراه داوران که در جم و قائمشهر حاضر شده بودند، رأس ساعت مقرر در ورزشگاه‌های میزبان بازی حاضر شده و آماده بازی باشند. اگرچه مشخص بود که استقلال و فولاد در بازی‌ها حضور پیدا نمی‌کنند اما قرار شد تیم‌های میزبان و داوران در زمین حاضر شوند و مراسم شروع مسابقه را برگزار کنند تا گزارش ناظر درباره نیامدن استقلالی‌ها و فولادی‌ها به زمین به‌صورت مکتوب نوشته شود. به موازات این گزارش‌ها، سازمان لیگ پیگیر تست‌های مجدد بازیکنان و راستی‌آزمایی از تیم‌های فولاد و استقلال خواهد بود تا در صورت تأیید تست‌های قبلی در آزمایشگاه‌های مورد تأیید این سازمان، دستور تعویق 2بازی صادر و تاریخ جدیدی برای این 2بازی مشخص شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید