• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 16 تیر 1399
کد مطلب : 104202
+
-

شماره 9 به 9 رسید

پیکانِ قعرنشین با بردهای 6گله و 4گله صاحب بخشی از قاطع‌ترین پیروزی‌های این فصل است

چهارمین برد متوالی پرسپولیس و یازدهمین پیروزی این تیم در 12بازی اخیر با گل شماره9از بازیکن شماره9به‌دست آمد. پرسپولیس در مقابل شاهین بوشهر 62درصد مالکیت توپ داشت و با ثبت 560پاس حدودا 100بار بیشتر از میانگین ثبت‌شده‌اش در بازی‌های قبلی توپ را ردوبدل کرد. اما این همه مالکیت توپ و پاسکاری، منجر به خلق موقعیت آنچنانی روی دروازه قعرنشین جدول نشد. بازی بسته شاهین و سرعت پایین سرخپوشان در حمله، باعث شد یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های صدرنشین را در این فصل شاهد باشیم. تیم یحیی در این بازی فقط 4شوت داخل چارچوب داشت و در نهایت روی اشتباه فردی مدافع حریف با ضربه مهدی ترابی از زاویه بسته به تک‌گل این بازی دست یافت. ترابی در نخستین بازی تیمش بعد از تعطیلات محروم بود و علی علیپور با گلزنی در آن بازی تعداد گل‌هایش را به عدد8رساند تا عنوان بهترین گلزن پرسپولیس را با ترابی شریک شود. اما هافبک شماره9بلافاصله بعد از پایان محرومیت و بازگشت به میدان، نهمین گلش را زد و دوباره به تنهایی بهترین گلزن پرسپولیس در این فصل شد. ترابی و علیپور روی‌هم‌رفته نیمی از گل‌های سرخپوشان را در این فصل زده‌اند و بعد از آنها وحید امیری با 5گل ایستاده که فعلا مصدوم است و غیبت او یکی از دلایل سردرگمی خط حمله پرسپولیس در بازی شنبه بود.
  احسان از راه دور
احسان حاج‌صفی با 2گلی که به نفت آبادان زد 5گله شد تا یکی از دو گلزن برتر تراکتور به همراه ساسان انصاری باشد که او هم مدت‌هاست 5گله است. از 5گلی که حاج‌صفی در این فصل زده 4گل از روی شوت‌های راه دور به ثمر رسیده و فقط یکی از گل‌های او حاصل شوت از داخل محوطه جریمه است. کاپیتان تراکتور در مقابل نفت آبادان چهره برتر تیمش بود و هر دو گل بازی را از خارج محوطه جریمه به ثمر رساند. او علاوه بر این 2گل یک‌بار دیگر هم با شوت از راه دور دروازه میهمان را به خطر انداخت و یک‌بار هم با پاس کلیدی مهاجمان تیمش را راه انداخت. حاج‌صفی از متریکا نمره8.73گرفت و با این نمره بهترین بازیکن میدان شد. جالب اینکه بهترین بازیکن نفت آبادان در این میدان محمد دریس دروازه‌بان جوان این تیم بود که از متریکا نمره7.09گرفت و با وجود دریافت 2گل بهترین بازیکن تیمش لقب گرفت.
  فرار از قعر با امامعلی
با زدن 4گل به ذوب‌آهن، یکی دیگر از نتایج جالب پیکان در این فصل رقم خورد. پیکان با وجود حضور در قعر جدول، خالق پرگل‌ترین پیروزی خانگی این فصل است و حالا یکی از پرگل‌ترین بردهای خارج از خانه را هم به نام خودش ثبت کرده است. پیکان در نیم‌فصل اول ماشین‌سازی را با نتیجه 6-2شکست داد که این پرگل‌ترین نتیجه لیگ تا اینجا بوده و پیکان تنها تیمی است که توانسته در یک بازی 6گل بزند. قاطع‌ترین پیروزی‌های خارج از خانه در این فصل نیز برد 5بر صفر پرسپولیس در زمین شاهین بوشهر و پیروزی 4بر صفر تراکتور در زمین نساجی بوده است. حالا پیکان با برتری 4-1در زمین ذوب‌آهن صاحب سومین برد قاطع خارج از خانه شده است. از اتفاقات ویژه این بازی، یکی ظهور نادر محمدی به‌عنوان اوت‌انداز جدید فوتبال ایران بود و دیگری درخشش فراز امامعلی که تا مرز هت‌تریک رفت اما بعد از زدن 2گل پنالتی‌اش را به تیر دروازه زد تا با کمک دروازه‌بان ذوب‌آهن به گل تبدیل شود. این دهمین پنالتی پیکان در این فصل بود که رکورد آنها را در کسب پنالتی دست‌نیافتنی‌تر کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید