• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 16 تیر 1399
کد مطلب : 104200
+
-

مهم‌تر از 3 امتیاز

5 نکته درباره پیروزی دشوار پرسپولیس مقابل شاهین

بهروز رسایلی

با پیروزی بر شاهین بوشهر، پرسپولیس یک گام دیگر به قهرمانی لیگ‌برتر نزدیک شد. این برتری دشوار، تنها با یک گل و البته با یک یار کمتر به‌دست آمد. شاید کار پرسپولیس برای پوکر قهرمانی از نظر بسیاری از ناظران راحت باشد، اما اضطراب شدید یحیی گل‌محمدی در کنار زمین نشان می‌دهد فشار زیادی روی اوست. بعد از این همه مانور روی قهرمانی چهارم، ناکامی احتمالی در این زمینه یک کابوس تمام‌عیار خواهد بود و البته که یحیی این موضوع را بهتر از
 هر کس دیگری درک می‌کند.
1- پیروزی شنبه‌شب برای پرسپولیس خیلی بیشتر از 3 امتیاز ارزش داشت. با شرایطی که برخی تیم‌های لیگی پیدا کرده‌اند و تست کرونای آنها به‌صورت دسته‌جمعی مثبت از آب درمی‌آید، سرنوشت مسابقات به‌طور جدی در خطر است. اگر این بار زور مخالفان بچربد و بتوانند لیگ را تعطیل کنند، پرسپولیس به یک فاصله امتیازی قانع‌کننده نیاز خواهد داشت تا عنوان قهرمانی را بی‌چک و چانه به‌دست بیاورد. از این نظر بردن شاهین بسیار ضروری بود؛ هدفی که دستیابی به آن با اخراج کمال کامیابی‌نیا در نیمه اول بسیار دشوار شد. با این همه مهدی ترابی باز هم سر بزنگاه از راه رسید.
  2- همانطور که قبل از بازی هم نوشتیم، ماجرای جلال حسینی بسیار جدی است. تداوم نیمکت‌نشینی‌های کاپیتان اول سرخپوشان در مقابل شاهین، نشان می‌دهد یحیی گل‌محمدی برنامه‌ای برای حفظ او در فصل آینده ندارد. اگر هم جلال ماندگار شود، احتمالا دلیلش رودربایستی و تعارف خواهد بود؛ آنچه وجهه این بازیکن را مخدوش می‌کند. به‌نظر می‌رسد جلال باید یک تصمیم مهم برای آینده‌اش بگیرد.
   3-حتی خوش‌بین‌ترین هوادار پرسپولیس هم فکرش را نمی‌کرد محسن ربیع‌خواه یک روز در آفساید
گیر کند، اما این اتفاق تاریخی برابر شاهین رخ داد. سلطان پاس به عقب، به‌خاطر مصدومیت انصاری و نادری در پست دفاع چپ به میدان رفت و چند باری هم نفوذ کرد که در یکی از این هجوم‌ها آفساید او اعلام شد. پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات حتما به یک دفاع چپ برای جانشینی محمد انصاری نیاز دارد و البته دفاع راستی که بتواند این جناح را از رکود فعلی خارج کند.
 4- علیرضا بیرانوند برای این بازی در لیست 18نفره سرخپوشان قرار نگرفت. او حالا استخوان در گلوی پرسپولیس شده؛ کادرفنی بازی‌اش نمی‌دهد چون از تبعات حقوقی این کار می‌ترسد، در عین حال حاضر به خارج کردن نامش از لیست و اعلام پایان همکاری با او هم نیست.
نامه‌نگاری‌های بی‌سرانجام با آنتورپ ادامه دارد و بیرو هم که خودش را بازیکن پرسپولیس نمی‌داند، حتی از دستور احضار به کمیته انضباطی باشگاه تمکین نمی‌کند. این بدترین وضعیت ممکن است. یک نفر باید شجاعانه تکلیف را روشن کند.
  5- ریتم بازی پرسپولیس بدون بشار رسن ناقص است. این مسئله را به وضوح می‌شد از تفاوت کیفی نمایش سرخپوشان در نیمه‌ اول و دوم فهمید. بشار در پرسپولیس جاافتاده و به درد این تیم می‌خورد، اما افزایش ثانیه‌ای قیمت ارز، حفظ او را سخت می‌کند. اگر فرض کنیم برای تمدید قرارداد مثلا 400هزار دلار بخواهد، این مبلغ با قیمت امروز دلار چیزی حدود هشت‌ونیم میلیارد تومان خواهد شد که واقعا بیرون از توان اقتصادی باشگاه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید