• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 16 تیر 1399
کد مطلب : 104186
+
-

کافه مجلس

  بررسی سناریوهای مختلف حادثه نطنز
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه این کمیسیون با رئیس سازمان انرژی اتمی، گفت: در این جلسه آقای صالحی توضیح داد که متأسفانه در قطعنامه اخیر شورای حکام اطلاعات مورد ادعای سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی مبنای درخواست دسترسی آژانس بوده که این روند مورد انتقاد ماست. به گزارش ایسنا، ابوالفضل عمویی اضافه کرد: آقای صالحی درباره حادثه نطنز هم توضیحاتی ارائه کرد مبنی بر اینکه سناریوهای مختلف درباره این حادثه در حال بررسی است و نتایج قطعی آن به‌زودی اعلام می‌شود. همچنین گروه‌های کارشناسی از بخش‌های مختلف امنیتی و اطلاعاتی همه جوانب موضوع را بررسی کرده‌اند و شورای‌عالی امنیت ملی هم اعلام کرد که دلایل حادثه را تشخیص داده اما فعلا به دلایل امنیتی نتیجه بررسی‌ها اعلام نشده است.

   کمیسیونی با 8عضو 
حسن نوروزی، نماینده رباط کریم در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین اقدامات برای تشکیل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: به‌دنبال این بودند آیین‌نامه اصلاح شود تا کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بتواند با عضویت همین 8‌نفر که تاکنون اعلام آمادگی کرده‌اند کار خود را آغاز کند تا بعدا نمایندگانی که به مجلس راه پیدا می‌کنند برای عضویت در کمیسیون استفاده شوند. وی افزود: امکان این نیز هست که از عضویت نمایندگان از سایر کمیسیون‌ها استفاده شود.

    طرح سؤال از وزیر نفت 
محسن دهنوی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر از طرح سؤال از زنگنه وزیر نفت خبر داد و نوشت: «به‌دلیل نگرانی از هدررفت منابع ارزی کشور در این اوضاع گرانی‌ها، درباره بی‌کفایتی وزارت نفت و جریمه هنگفت ایران در قرارداد گازی با ترکمنستان، سؤال از زنگنه را به جریان انداختم. پیگیری مسئله را تا حصول کامل نتیجه و اطمینان از جلوگیری فاجعه‌ای مانند کرسنت ادامه خواهم داد.»

   احیای روحیه جهادی در مجلس
غلامعلی کوهساری، نماینده رامیان و آزادشهر تأکید کرد که بحث اشتغال و معیشت، مبارزه با فساد، عدالت اقتصادی و اجتماعی و احیای روحیه جهادی ازجمله مواردی است که مجلس یازدهم باید به آن بپردازد. به گزارش خانه ملت، کوهساری در نطق میان دستور جلسه علنی دیروز مجلس بیان کرد: مبارزه با فساد که در بسیاری از دستگاه‌های اداری و اجرایی مشاهده می‌شود باید با قاطعیت از سوی مجلس شورای اسلامی دنبال شود و حتی کمیسیونی ویژه می‌توان در مجلس تشکیل داد. در زمینه عدالت اقتصادی و اجتماعی نیز باید بازنشستگانی که مجددا بر سر کار آمدند عزل شوند. احیای روحیه جهادی و انقلابی از جمله مواردی است که مجلس یازدهم باید به آن توجه کند.

   حال مردم خوب نیست
علی رضایی، نماینده کنگاور در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی و بعد از گزارش سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس آمارها در سال‌های گذشته رشد اقتصادی بدون نفت تقریباً صفر بوده و صادرات غیرنفتی به لحاظ ارزشی معادل صفر بوده؛ برنامه‌ای در دولت برای حمایت از تولید و صادرات غیرنفتی دارید؟  به گزارش خانه ملت، رضایی ادامه داد: آقای وزیر به بازار بروید و ببینید مردم چه می‌گویند. داد مردم درآمده است و حال مردم خوب نیست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید