• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 15 تیر 1399
کد مطلب : 104138
+
-

کی ‌چی گفت؟

 تقی مهری _  رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا 

با توجه به ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح، مدت آموزش رزم مقدماتی سربازان به‌علت تشدید شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی یکماهه است. به گزارش همشهری، سردار تقی مهری در این‌باره گفته با توجه به ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح، مدت آموزش رزم مقدماتی سربازان به‌علت تشدید شیوع ویروس کرونا و نیاز به رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی با یک‌ماه کاهش، کماکان تا اطلاع ثانوی به‌صورت یکماهه استمرار خواهد داشت.هرگونه تصمیم‌گیری درخصوص تغییر مدت زمان این دوره به شرایط تداوم شیوع این بیماری در آینده بستگی داشته و در زمان مقرر تعیین تکلیف و اطلاع‌رسانی می‌شود.

  سیماسادات لاری _ سخنگوی وزارت بهداشت

2 هــــــزار و ۴۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-19در کشور شناسایی شدند، یک هزار و ۱۴۸ تن از آنها بستری شدند و 148تن جان باختند. به گزارش همشهری،‌لاری گفته مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر رسید. ۳۱۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. هم‌اکنون استان‌های خوزستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های تهران، فارس، اصفهان، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان، البرز و لرستان در وضعیت هشدار هستند. 

   احمد میدری _  معاون رفاه اجتماعی وزارت کار

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته براساس اطلاعات پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان در همان‌ماه اول شروع بیماری در ۴ نوبت، به افراد مشمول مبلغ ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان کمک شده است.به گزارش همشهری، علاوه بر این طی مدت کمتر از 2ماه، ۲۲میلیون خانوار ایرانی بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها وام یک میلیونی دریافت کردند که اقساط آن ماهانه از مبلغ یارانه‌شان کم می‌شود. میدری گفته سازمان‌های جهانی مثل یونیسف باید در برابر تحریم‌های ظالمانه علیه ایران موضع شفافی داشته باشند. به گفته او براساس مطالعات انجام شده، بدترین آسیب‌های کرونا در کشورهای خاورمیانه رخ خواهد داد و ۵۰درصد مشاغل و کسب و کارها آسیب خواهند دید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید