• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 15 تیر 1399
کد مطلب : 104101
+
-

تحقیق از بازداشت‌شدگان در پرونده انفجار کلینیک

تحقیق از بازداشت‌شدگان در پرونده انفجار کلینیک

9نفری که در حادثه انفجار مرگبار کلینیکی در منطقه تجریش تهران بازداشت شده‌اند صبح روز گذشته برای تحقیق به دادسرای جنایی تهران منتقل شدند. علاوه بر این 9نفر، قاضی جنایی دستور بازداشت 4نفر دیگر را هم صادر کرده تا مقصران این حادثه هولناک شناسایی شوند.
به گزارش همشهری، به‌دنبال حادثه انفجار در کلینیکی در منطقه تجریش که مرگ 19نفر را رقم زد، 9نفر با دستور قاضی مصطفی واحدی کشیک جنایی تهران بازداشت شدند. این در حالی است که یک گروه 11نفره کارشناسی که شامل کارشناسان آتش‌نشانی، حوادث کار، مواد، شیمی و پزشکی هستند نیز با دستور قاضی جنایی در حال بررسی دلایل بروز این حادثه هستند.
همزمان با تحقیقات این تیم، قاضی جنایی تهران روز گذشته تحقیق از افراد بازداشت‌شده را آغاز کرد. مهم‌ترین مسئله‌ای که در این پرونده وجود دارد این است که چرا کپسول‌های گاز و اکسیژن در حیاط چیده و انبار شده بود. چراکه پررنگ‌ترین فرضیه پیش‌رو در این حادثه این است که احتمالا کابل برق بنا به دلایلی از تیر برق جدا شده و روی کپسول‌های اکسیژنی که داخل حیاط انبار شده بود افتاده و سپس باعث بروز آتش‌سوزی و در نهایت انفجار مرگبار شده است.
 به همین دلیل پیمانکار تأسیسات کلینیک نخستین فردی بود که دیروز پیش روی بازپرس جنایی تهران قرار گرفت. او در دفاع از خود گفت: وظیفه من رفع خرابی است. یا چنانچه برق قطع شود نسبت به درست‌کردن و وصل‌کردن اقداماتی انجام بدهم و یا کپسول‌های اکسیژن را جابه‌جا کنم اما اینکه چرا کپسول‌ها به این شکل در حیاط انبار شده در حیطه کاری من نیست.
دیگر افرادی که دیروز مورد تحقیق قرار گرفتند نیز هرکدام خود را در بروز این حادثه بی‌گناه شناخته و مدعی شدند که قصوری مرتکب نشده‌اند.
پس از تکمیل تحقیق از افراد بازداشت‌شده، قاضی جنایی دستور بازداشت 4نفر دیگر که از مسئولان کلینیک هستند را صادر کرده تا از آنها نیز تحقیقات لازم صورت بگیرد. علاوه بر این برای افراد بازداشت‌شده نیز قرار قانونی صادر کرده‌است. 
بازپرس جنایی تهران همچنین دیروز به 12مرجع نامه‌ای فرستاد تا استعلامات لازم درخصوص اینکه کلینیک ایمن بوده یا مجوز‌های قانونی درخصوص ساخت‌وساز داشته و یا تخلفی در این خصوص انجام شده یا نه انجام شود. او پیش از این هم با ارسال نامه‌ای به شهرداری خواسته بود که در صورت دادن اخطار کتبی به این کلینیک برای رفع نواقص ایمنی، سوابق این اخطارها را در اختیار دادسرای جنایی قرار دهند. قرار است به‌زودی و با تکمیل تحقیقات گروه 11نفره کارشناسی، مقصران این حادثه مرگبار و علت این انفجار اعلام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید