• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 15 تیر 1399
کد مطلب : 104077
+
-

کافه مجلس

  بازگشت کرونا به بهارستان 
6 نفر از نمایندگان مجلس با اوج‌گیری مجدد شیوع کرونا به کووید-19 مبتلا شده‌اند. همزمان با شیوع بیماری کرونا از اواخر سال گذشته، اخباری از گوشه و کنار مبنی بر ابتلای تعدادی از نمایندگان دوره دهم مجلس به گوش می‌رسید، اما طی روزهای اخیر نیز همزمان با اوج شیوع بیماری کرونا، اخباری رسیده که 4نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم نیز به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که برای گذراندن دوره درمان در قرنطینه به‌سر می‌برند. به گزارش همشهری، احسان قاضی‌زاده هاشمی نایب‌رئیس اول مجلس، محمدطلا مظلومی نماینده بهبهان، محمد موحد نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، برخوار و میمه و علی‌عسگر ظاهری نماینده مسجدسلیمان نمایندگانی هستند که به کرونا مبتلا شده‌اند. پیش‌تر نیز محمدمهدی زاهدی، رئیس سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده کرمان به کرونا مبتلا شده بود که دیروز از بیمارستان ترخیص شد اما همچنان در قرنطینه به‌سر می‌برد. به‌گزارش همشهری، فاطمه رهبر، نماینده تهران و محمدعلی رمضانی نماینده آستانه اشرفیه بعد از برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و فرصت حضور در مجلس را به‌دست نیاوردند.

  2گزارش ظریف به نمایندگان 
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه امروز برای ارائه گزارشی از آخرین تصمیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره پرونده هسته‌ای ایران به نمایندگان در مجلس حضور می‌یابد. بنا به اعلام هیأت رئیسه مجلس، پس از سخنان وزیر امور خارجه تعدادی از نمایندگان به قید قرعه دیدگاه‌ها، سؤالات و نظرات خود را از آقای ظریف مطرح می‌کنند. همچنین بنا به‌گفته یعقوب رضازاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، کمیسیون امنیت ملی امروزصبح از آقایان ظریف و صالحی دعوت کرده است تا چگونگی حوادث نطنز و پارچین را توضیح و به‌صورت فوری مورد بررسی قرار دهند. وی در گفت‌وگو با ایلنا تأکید کرد: قطعا از کمیسیون امنیت ملی نمایندگانی برای بررسی موضوع به محل‌های حادثه اعزام خواهند شد.

  از رئیس کمیسیون اصل90 تا سرانجام تاجگردون 
استماع گزارش کمیسیون تحقیق در مورد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، نماینده گچساران و انتخاب رئیس کمیسیون اصل90 قانون اساسی، استماع گزارش وزیر بهداشت و گزارش سرپرست وزارت صمت نیز در دستور کار هفته جاری مجلس قرار دارد. سیدمحمود نبویان، نصرالله پژمانفر و صمد شجاعی کاندیداهای ریاست کمیسیون اصل90 مجلس یازدهم هستند. گزینه ریاست این کمیسیون که در پیگیری امور نظارتی و حقوقی مجلس نقش بسزایی دارد از سوی ریاست مجلس انتخاب و به صحن علنی معرفی می‌شود و نمایندگان با آرایشان موافقتشان را با انتخاب رئیس مجلس اعلام خواهند کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید