• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 15 تیر 1399
کد مطلب : 104076
+
-

زمان برای جبهه اصلاحات وجود دارد

رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگویی با ایسنا دلایل ناکامی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس98 را ارزیابی کرده و به چشم‌انداز انتخابات ریاست‌جمهوری سال1400 نیز پرداخته است. محسن هاشمی، رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در بخش‌های مهمی از این گفت‌وگو تصریح کرده است:

 یکی از مشکلات اصلی جریان اصلاحات و میانه‌روی در طول این دوره، فقدان عملگرایی و واقعگرایی است. مردم باید احساس کنند که اصلاح‌طلبان برای همین شرایط و محدودیت‌ها برنامه اجرایی و عملی دارند که مشکلات را کاهش دهند وگرنه بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان به پای صندوق رأی نمی‌آید.
 در انتخابات98 شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اثرگذاری خود را از دست داد و منجر به استعفاها گردید. مسئله اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری1400، شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نیست.
 عملکرد اصلاح‌طلبان در حوزه دولت، مجلس و احزاب با نفوذ در این انتخابات قدری هیجانی و منفعلانه بود و می‌شد با تدبیر بهتری عمل کرد. اگر اصلاح‌طلبان بخواهند مانند انتخابات مجلس یازدهم حضور جدی و رسمی در انتخابات نداشته باشند، طبیعتا از صحنه رسمی سیاست دست‌کم برای کوتاه‌مدت حذف می‌گردند.
 زمان کافی در زمینه انتخابات برای جبهه اصلاحات وجود دارد و حتی اگر با عجله و شتاب در این موضوع عمل شود، ممکن است که شائبه قدرت‌طلبی و عطش به‌دست گرفتن مسئولیت در افکار عمومی ایجاد شود.  باید تمام تمرکز و توانمان را برای اجرای برنامه‌های اولویت‌محور و تحقق‌پذیر که امید را در جامعه افزایش دهد و خدمت در مسئولیت فعلی و برداشتن باری از دوش مردم و کم کردن مشکلاتشان است، بگذاریم.
  اگر اجماعی صورت گیرد و برنامه و ایده درست و قابل‌قبولی برای مردم وجود داشته باشد، در فاصله زمانی کوتاهی در اواسط یا اواخر زمستان99، می‌توان یک شخصیت را به جامعه معرفی کرد. مشکل اصلاح‌طلبان بیش از شخص روی راه، فکر و برنامه است و باید آن ‌را حل کنیم.
 حزب کارگزاران خود را بخشی از جریان اصلاح‌طلبی غیرافراطی می‌داند و نمی‌خواهد که به‌صورت مستقل یا خودمختار عمل کند. در انتخابات مجلس نیز عملا شورای‌عالی اصلاح‌طلبان این اجازه را به احزاب داد که به‌صورت جمعی یا منفرد لیست بدهند و کارگزاران براساس این تصمیم عمل کرد. در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز کارگزاران تلاش خود را برای اقناع سران اصلاحات در مورد راهبرد صحیح انجام خواهد داد و امیدواریم به یک اجماع و تفاهم برای ایجاد مشارکت و شور نشاط سیاسی و ارائه برنامه‌ای برای حل مشکلات کشور برسیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید