• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 15 تیر 1399
کد مطلب : 104061
+
-

رشد 40درصدی ارزش معاملات بورس

ارزش کل معاملات در بازار سهام در مبادلات روز گذشته نزدیک به 40درصد افزایش یافت.
به‌گزارش همشهری، در دادوستد‌های روز گذشته شاخص کل بورس تهران با 8هزارو466 واحد افزایش به یک‌میلیون‌و621هزارو367 واحد رسید. با این میزان رشد بیش از 44هزار میلیارد تومان به ارزش سهام شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس اضافه شد. جمع کل ارزش بازار سهام به 7هزارو193هزار میلیارد تومان رسید.
سرمایه‌گذاران دیروز همچنین 28هزارو289میلیارد تومان سهام در بورس و فرابورس دادوستد کردند. این میزان نسبت به مبادلات آخرین روز هفته قبل نزدیک به 40درصد رشد نشان می‌دهد.
در مبادلات روز گذشته بخش عمده توجه بازار همچنان به سمت سهام شرکت‌های خودروسازی و پالایشگاه‌ها معطوف بود. اما بانک‌ها با صف فروش سهام مواجه شدند. در گروه‌های کوچک‌تر مانند صنایع غذایی نیز حجم عرضه افزایش یافت. شرکت‌های این گروه با افت محسوس قیمت مواجه شدند. جریان نقدینگی نشان می‌دهد احتمالا در روز‌های آینده پالایشگاه‌ها، شرکت‌های تولید‌کننده محصولات پتروشیمی و لیزینگ‌ها پیشتاز بازار خواهند بود.

عرضه‌های احتمالی
آنطور که مقامات بازار سرمایه قبلا خبر داده‌اند سهامداران باید هر هفته منتظر عرضه سهام یک شرکت جدید در بورس باشند. بر همین اساس این روز‌ها خبر‌های مختلفی در مورد عرضه سهام شرکت‌های جدید در بورس به گوش می‌رسد.   
خبر‌ها حاکی‌است  شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) که از عرضه سهام شرکت سیتا 1926میلیارد تومان سود به‌دست آورده حالا می‌خواهد شرکت دیگری به نام فیرمکو را در فرابورس عرضه کند. همچنین قرار است نیروگاه‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری غدیر همچون گیلان و هرمز هم در بورس عرضه شوند. در عین حال خبر‌می‌رسد شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر هم آماده ورود به بورس است. همچنین پتروشیمی بندرامام از زیرمجموعه‌های اصلی هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، اطلاعات مورد نیاز برای عرضه سهامش در بورس را تهیه کرده است. اما هنوز درخواستی برای پذیرش در بورس ارائه نکرده است. خبر‌های تکمیلی‌تر نشان می‌دهد که شرکت‌های زرماکارون، شرکت لیزینگ پارسیان، تامین سرمایه امین و تامین سرمایه تمدن در صف انتظار برای عرضه در بورس هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید