• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 14 تیر 1399
کد مطلب : 104031
+
-

نکته بازی

ولی شما در حد سقوط بودید
ظاهرا مربیان پیکان هنوز نتوانسته‌اند شکست تیم‌شان برابر پرسپولیس را هضم کنند. بعد از بازی عبدالله ویسی که گفته بود پرسپولیس را در سیمای قهرمانی ندیده، حالا محمدرضا طهماسبی هم همین حرف را تکرار کرده است. در اینکه پرسپولیس برابر پیکان نقص‌هایی داشت و مخصوصا در فاز تدافعی متزلزل عمل کرد تردیدی نیست، اما آن طرف داستان هم نباید طوری حرف بزند که انگار پیکان در حد یوونتوس بازی کرده است. پرسپولیس در همین بازی غیرقهرمانانه 3گل زد و حداقل 4، 3 موقعیت جدی گلزنی را هم از دست داد. معلوم نیست اگر سرخ‌ها قهرمانانه بازی می‌کردند چه اتفاقی قرار بود رخ بدهد. اگر تیم گل‌محمدی در کلاس فتح جام بازی نکرد، در عوض تیم ویسی با آن دفاع آبکش، قشنگ در حد سقوط بود و متأسفانه این حرف‌ها هم کمکی به نجات آن نمی‌کند.

تکراری‌ترین خبر تاریخ پرسپولیس
آیا می‌دانید تکراری‌ترین خبر تاریخ باشگاه پرسپولیس چیست؟ شاید فکر کنید تیتر «پرسپولیس قهرمان شد» در این سال‌ها بیش از همه تکرار شده یا مثلا اظهار نظر جلال حسینی با مضمون «نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود» شایسته این عنوان است، اما هیچ‌کدام از حدس‌های‌تان درست نیست. تکراری‌ترین خبر تاریخ باشگاه مربوط به تسویه‌حساب با فرناندو گابریل، هافبک برزیلی سرخپوشان در لیگ چهاردهم می‌شود. یعنی به‌طور میانگین ماهی یک‌بار این خبر منتشر می‌شود . یک روز می‌گویند مدیر برنامه‌هایش پول را گرفته و رسید نداده، یک روز می‌گویند پول در حسابش ننشسته است، یک‌بار می‌گویند سر مبلغ اختلاف پیش آمده بود... خلاصه به‌نظر می‌رسد ادمین کانال و سایت باشگاه پرسپولیس هر وقت بی‌خبر می‌ماند و حوصله‌اش سر می‌رود، خبر تسویه‌حساب با گابریل را منتشر می‌کند.

زنده‌باد سوگ‌نشینی
کاری به عملکرد فرهاد مجیدی در استقلال نداریم، اما انصافا این سؤال پیروز قربانی هم خیلی درست است: «آیا بعد از استراماچونی هیچ‌کس نباید سرمربی استقلال می‌شد؟»تجربه نشان می‌دهد ما ایرانی‌ها وقتی از یکی خوش‌مان می‌آید دیگر محال است خاطرات مربوط به او را فراموش کنیم و تن به معادلات واقعی زندگی بدهیم. برای ما سوگ‌نشینی و مرثیه‌سرایی جذاب‌تر است. آقا استراماچونی رفت و حتی «حمید معصومی‌نژاد از ررررم» هم نتوانست او را برگرداند، پس باید با سرمربی جدید کنار بیاییم. در پرسپولیس هم بزرگ‌ترین جرم گابریل کالدرون این بود که جای برانکو را گرفت. بعد وقتی در همان فصل اول بدون اردو تیمش را قهرمان نیم‌فصل کرد، هواداران غیور با 56هزار فحش اینستاگرامی بیرونش کردند. در تیم ملی هم همین داستان را داریم و تا ابد باید با خاطرات کی‌روش بسوزیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید