• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 14 تیر 1399
کد مطلب : 104026
+
-

سرنوشت مهدوی‌کیا در انتظار جلال حسینی؟

یحیی گل‌محمدی بارها از آمادگی کاپیتان 39ساله تیمش گفته با وجود این در بیشتر بازی‌ها او را نیمکت‌نشین کرده است

بهروز رسایلی

مدت‌هاست که بحث بازنشستگی جلال حسینی در رسانه‌ها مطرح می‌شود؛ شایعه‌ای که کاپیتان پرسپولیس هر بار با شنیدنش از کوره به در می‌رود. بعید است پرسپولیسی‌ها دوست داشته باشند به زور خداحافظی را به جلال تحمیل کنند؛ مخصوصا که او هنوز هم در بدترین حالتش از خیلی از مدافعان لیگ بهتر است. با این همه وقتی یک بازیکن حرفه‌ای به چهل سالگی نزدیک می‌شود، طبیعتا گمانه‌زنی‌ها در مورد زمان بازنشستگی او اوج می‌گیرد. چنان که گفتیم خود حسینی به هیچ وجه علاقه‌ای به خداحافظی یا حتی طرح این دست مسائل ندارد، اما ادامه حضور او در پرسپولیس منوط به خواست کادر فنی هم هست. یک پای این معادله یحیی گل‌محمدی است؛ رفتارهای اخیر او در این مورد گیج‌کننده بوده است. در حقیقت گفتار و رفتار یحیی در قبال مسئله جلال، چندان با هم تناسب و سنخیت ندارد.
  یحیی چه می‌گوید؟
گل‌محمدی تا به حال بارها از تمایلش به حفظ تمام بازیکنان تیم برای فصل آینده حرف زده است که طبیعتا این شامل جلال حسینی هم می‌شود. هر بار در مورد خداحافظی کاپیتان از یحیی سؤال شده، او این موضوع را هم رد کرده است. سرمربی پرسپولیس اخیرا گفته بود: «جلال2 فصل دیگر با باشگاه قرارداد دارد. او طوری تمرین می‌کند که هیچ‌کدام از ما فکر نمی‌کنیم فصل آخر فوتبالش باشد.» اینها یعنی یحیی به ادامه همکاری با حسینی مصمم است و حتی از این مسئله استقبال هم می‌کند. این اما همه داستان نیست.
  یحیی چه می‌کند؟
جلال حسینی فصل را به‌عنوان بازیکن ثابت پرسپولیس شروع کرد، اما تصمیم گابریل کالدرون برای نیمکت‌نشین کردن این بازیکن حیرت هواداران فوتبال را به‌دنبال آورد. جلال حتی داربی رفت را هم از دست داد و البته بعد از مدتی به‌صورت چرخشی در کنار شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان در ترکیب قرار گرفت. به‌نظر می‌رسید این فرمولی مناسب است که هر سه مدافع میانی، تیم را در شرایط بازی نگه می‌دارد، اما با حضور یحیی گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس، نحوه حضور جلال در زمین از «چرخشی» به «عبوری» تغییر کرد. الان طوری شده است که به‌نظر می‌رسد صرفا اگر شجاع یا کنعانی مشکلی داشته باشند، از جلال حسینی استفاده خواهد شد. در بازی با نفت آبادان جلال بیرون بود، در داربی صرفا به این دلیل به او بازی رسید که شجاع محروم شده بود، در مسابقه برگزار نشده با سپاهان هم اسم حسینی در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار نگرفت و او در 2 دیدار بعدی لیگ برابر شهرخودرو و پیکان هم روی نیمکت ذخیره‌ها نشست. برابر پیکان و در کمال شگفتی، از دقیقه 93به میدان فرستاده شد؛ آن هم درحالی‌که 2 گل اختلاف وجود داشت. در آسیا هم در ترکیب بازی با الدوحیل قرار نگرفت و برابر الشارجه هم بین دو نیمه تعویض شد؛ بدون اینکه مشکل خاصی داشته باشد. اینها به‌نظر شما معنی خاصی ندارد؟
 مهدوی‌کیای دوم؟
امروز پرسپولیس در یک بازی نسبتا آسان برابر شاهین بوشهر به میدان خواهد رفت. اگر در این مسابقه هم جلال در ترکیب اصلی حاضر نباشد، شاید بتوان نتیجه گرفت گل‌محمدی در حال انتقال یک پیام به اوست؛ اینکه اگر بماند، نباید انتظار زیادی برای حضور در میدان داشته باشد. یادتان باشد گل‌محمدی دوره اول حضورش در پرسپولیس هم هرگز نگفت مهدی مهدوی‌کیا را نمی‌خواهد، بلکه آنقدر کم و بد به او بازی داد که کیا فقط برای پایان فصل و آویختن کفش‌ها لحظه‌شماری می‌کرد. حالا هم ممکن است چنین داستانی برای جلال حسینی پیش بیاید، اما درصورتی که یحیی واقعا تمایلی به ادامه همکاری با این بازیکن ندارد، بهتر است موضوع را به شکل درست‌تری مدیریت کند. او 7 سال باتجربه‌تر از آن روزها شده و انتظار می‌رود رفتاری پخته‌تر داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید