• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 14 تیر 1399
کد مطلب : 103976
+
-

پروژه‌های شهری با همکاری کسبه اجرا می‌شوند

شهردار تهران، اعتقاد دارد اجرای برخی طرح‌های شهری در پایتخت بدون درنظر گرفتن تبعات اجتماعی آن، ازجمله مشکلات تاریخی پایتخت است.

به‌گزارش سایت شهر، این روزها کسبه خیابان لاله‌زار از اجرای طرح این خیابان گلایه‌مندند و از مسئولان می‌خواهند تا اقدامات شهری را با سرعت بیشتری به سرانجام برسانند تا مانع از کسب آنان در ایام کرونایی نشود. همچنین کسبه پارکینگ پروانه از سرگردانی به بهانه ایمن‌سازی ساختمان اعتراض دارند و از متولیان شهری می‌خواهند پس از ایمن‌سازی، مجدد به همان فضا بازگردند؛ خواسته‌ای که گویا از سوی شهرداری تهران مورد تأیید قرار نمی‌گیرد.
در این میان پیروز حناچی، شهردار تهران درباره همین مسائل و اهمیت پیوست‌های فرهنگی اجتماعی در اجرای پروژه‌های شهری اظهار کرد: «کارهایی که انجام می‌شود با رایزنی با کسبه و انجمن‌هایی که حضور دارند، صورت می‌گیرد. صورتجلسه‌هایی در این ارتباط داریم.» او با اشاره به پروژه لاله‌زار گفت: «تغییرات، مقاومت‌هایی دارد و هدف این است که کیفیت بالاتر برود و وقتی محدودیت ایجاد می‌شود همکاری کسبه را می‌طلبد.» او با اشاره به مشکلات موجود در پارکینگ پروانه گفت:«از صبح تا بعدازظهر 200هزار نفر از بازار دستفروشان پارکینگ پروانه بازدید می‌کنند درحالی‌که فضای ایمن خوبی ندارد و برای جایگزینی آن فضای مناسبی طراحی می‌کنیم. شهرداری منطقه12 پارک شهر را پیشنهاد داد که ما هم از آن استقبال کردیم ولی به شهردار منطقه گفته‌ایم که مکان‌های مناسب دیگری را هم پیشنهاد بدهد.»
حناچی در پاسخ به این سؤال که کسبه پارکینگ پروانه بعد از ایمن‌سازی مجدد به آن بازمی‌گردند یا نه، گفت که این فضا تبدیل به پارکینگ می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید