• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 12 تیر 1399
کد مطلب : 103939
+
-

نکته بازی

15سال تعطیلی؛ پیشنهاد نبوغ‌آمیز
واقعا چرا قدر نوابغ فوتبال ایران را نمی‌دانیم؟ مثلا همین مسعود اقبالی عزیز که از دیرباز مدرس فوتبال بوده، کلی ایده‌های خارق‌العاده دارد. اقبالی با انتقاد از بازگشایی لیگ گفته کیفیت مسابقات بعد از 4‌ماه تعطیلی پایین است. حالا کسی نداند، فکر می‌کند فوتبال ایران تا قبل از کرونا در سطح لالیگا بوده! بعد هم بالاخره یک روز دوباره باید شروع می‌کردیم دیگر؛ چه بعد از 4‌ماه وقفه و چه بعد از 40 ماه. استاد همچنین در فراز دیگری از سخنان‌شان فرموده‌اند: «لیگ ایران را باید 15سال تعطیل کنیم و مخارج بی‌حاصل صرف‌شده در آن را به فوتبال پایه اختصاص بدهیم.» آقا قبول، فقط یک سؤال؛ وقتی ما 15سال لیگ نداشته باشیم، بازیکنانی که از فوتبال پایه رشد می‌کنند برای بازی کجا بروند؟ لابد تا همان 35سالگی باید در تیم نوجوانان بمانند. نه؟

حقوق اینها را بدهید لااقل!
این اواخر اخبار ناراحت‌کننده مربوط به عقب افتادن حقوق کارمندان و کارگران در سراسر ایران زیاد منتشر شده است. با این مخارج، کارگری که ماهی  دو سه میلیون حقوق می‌گیرد همینطوری هم تا خرخره گرفتار است، چه برسد به اینکه همین پول را هم دیر بگیرد. خبر تأخیر در پرداخت حقوق کارمندان باشگاه پرسپولیس هم از این قاعده مستثنا نیست و تازه از یک جهت بدتر هم هست. این کارمندها از نزدیک‌ترین فاصله ممکن در جریان واریزهای چند صد میلیونی به‌حساب بازیکنان هستند و می‌بینند که با هر بار تأخیر در پیامک واریز مبالغ 10 رقمی، فوتبالیست‌های گرامی رسما باشگاه را تهدید به اعتصاب می‌کنند؛ به همین دلیل هم تأخیر در پرداخت حقوق برای این کارمندان عذاب‌آورتر است. شما که میلیارد میلیارد به‌حساب بازیکنان می‌ریزید، دو سه  میلیون اینها را هم لااقل به موقع بدهید دیگر!

غرور بابت چی؟
علیرضا اکبرپور یکی از پیشکسوتان استقلال در مورد شرایط نامطلوب این تیم می‌گوید: «غرور بلای جان بازیکنان شده است.» اکبرپور البته مثال‌هایی هم از «لاتی» راه رفتن برخی نفرات و جنگ و جدل راه انداختن‌شان می‌زند که پر بیراه نیست. شبیه این اظهارنظر را از برخی پیشکسوتان دیگر، مثل پرویز برومند هم شنیده‌ایم. گلر پیشین آبی‌ها بعد از مسابقه با سایپا گفته بود: «بازیکنان استقلال طوری بازی می‌کنند که انگار قهرمان جام‌جهانی شده‌اند.» بنابراین چنین حسی از درون زمین به بیرون منتقل می‌شود؛ اما پرسش اینجاست که کدام موفقیت باعث غرور احتمالی استقلالی‌ها شده؟ مگر نه این است که این تیم طی چند سال گذشته ناکام مانده و هیچ موفقیت خاصی به‌دست نیاورده؟ سال‌هاست نه قهرمان لیگ و حذفی شده‌اند، نه در آسیا کار خاصی کرده‌اند، نه آقای گل داشته‌اند و... پس این دماغ سر بالا به‌خاطر چیست؟

این خبر را به اشتراک بگذارید