• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 12 تیر 1399
کد مطلب : 103917
+
-

کافه مجلس

   بازگشت نمایندگان به بهارستان 
نمایندگان پس از یک هفته تعطیلی صحن و رفتن به حوزه‌های انتخابیه‌شان از هفته آینده نشست‌های بهارستان را از سر خواهند گرفت. به گزارش همشهری، بنابراعلام هیأت‌رئیسه مجلس نمایندگان هفته آینده روزهای یکشنبه و چهارشنبه (15و 18تیرماه) جلسه علنی خواهد داشت و روزهای یکشنبه عصر و سه‌شنبه صبح و عصر جلسات کمیسیون‌ها برگزار می‌شود. قرار است محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه یکشنبه آینده درخصوص مباحث مرتبط با وزارت امورخارجه در صحن علنی مجلس به نمایندگان گزارش دهد. 

   پیام قالیباف به روسای مجالس جهان 
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در پیامی به روسای مجالس جهان با محکوم کردن نیات و اقدام تحریک‌آمیز و خصمانه رژیم اشغالگر قدس در الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی، بر تحرک هرچه بیشتر مجالس کشورهای اسلامی جهان در حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین تأکید کرد. به گزارش خانه ملت، او در بخشی از این پیام اقدامات توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی را نقض آشکار و گسترده قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی و حقوق بشردوستانه دانست.

   مرزهای جدید در نظارت بر رفتار نمایندگی 
جعفر قادری، نماینده شیراز در توضیح محتوای طرح اصلاح قانون هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: طرح جدید برای نظارت بر رفتار نمایندگان ترکیبی از شفافیت و نظارت است که نمایندگان را به‌خوداظهاری در مورد عملکرد خودشان سوق می‌دهد. او با بیان اینکه براساس این طرح، نوع و مبلغ هدیه غیرمتعارف در ابتدای هر سال توسط هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مشخص می‌شود، در گفت‌وگو با تسنیم، افزود: درصورت تصویب طرح مذکور، اشتغال نمایندگان در طول دوران نمایندگی در مشاغلی همچون مدیرعاملی، عضویت در هیأت‌مدیره شرکت‌ها و اشتغال در مسئولیت‌های اداری ممنوع خواهد بود.

   تغییر در پرداخت ودیعه مسکن نمایندگان
امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، نایب‌رئیس مجلس گفت: در مجلس دهم ودیعه مسکن نمایندگان 250میلیون تومان بود اما در این دوره، به‌دلیل اینکه ممکن بود این عدد در توان پرداخت مجلس نباشد، پیشنهادی مطرح شد که عدد را پایین بیاوریم و به 200میلیون تومان برسانیم و مابقی این مبلغ را به‌صورت بخشی از اجاره خانه به نمایندگان پرداخت کنیم که این موضوع در هیأت‌رئیسه تصویب شد و الان اجرا می‌شود.
به گزارش تسنیم، وی افزود: این نکته را باید متذکر شوم که با وجود سر و صداهایی که این موضوع درست کرده، این ودیعه بلاعوض نیست و نماینده‌ای که این مبلغ را دریافت می‌کند باید طی4سال آینده آن را برگرداند  یا اینکه در آخر دوره این مبلغ را بازپرداخت کند.

   ورود کمیسیون امنیت ملی به روند برجام 
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما مصمم هستیم که روند اجرای برجام را به‌صورت دقیق بررسی کرده و گزارش آن را به هیأت‌رئیسه مجلس ارائه دهیم. مجتبی ذوالنور با اشاره به بدعهدی برخی از کشورهای عضو برجام، به مهر، خبر داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، روند اجرای برجام را به‌صورت دقیق پیگیری و بررسی می‌کند. او تصریح کرد: براساس قانون مصوب مجلس، کمیسیون امنیت ملی نیز موظف است هر 6‌ماه یک‌بار گزارشی از اجرای برجام به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

   به‌دنبال پیشرفتی که عده‌ای نابود شوند، نیستیم
علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس گفت: ما به‌دنبال پیشرفتی که طی آن چرخ دنده‌های توسعه عده‌ای را نابود کند، نیستیم و این شکل غیرعدالت محور مورد قبول مقام معظم رهبری نیست. افرادی که می‌خواهند مسئولیتی را بر عهده گیرند باید دقیقا برنامه عملیاتی قابل اجرای خود را ارائه دهند. به گزارش فارس، وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید مسئله‌محور باشند به این صورت که دولت 2 راه پیش روی خود دارد یا خودش عالم است و نیاز به دانشگاه ندارد یا عالم نیست و به دانشگاه نیاز دارد که من با توجه به تجربه وزارتم عرض می‌کنم دولت عالم نیست و به دانشگاه نیاز دارد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید