• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 12 تیر 1399
کد مطلب : 103902
+
-

ورود دادستانی به بازار اجاره با چراغ سبز وزارت راه


مصوبه ستاد مقابله با کرونا برای حمایت از مستأجران به بنگاه‌های مشاور املاک ابلاغ شده و لازم‌الاجراست؛ اما همچنان وضعیت بازار برای کسانی که خواستار عقد قرارداد جدید برای اجاره‌بها هستند مناسب نیست و با قیمت‌های نجومی روبه‌رو می‌شوند؛ براین‌اساس، وزیر راه و شهرسازی، ورود دادستانی برای کنترل نرخ‌های کاذب در آگهی‌های اجاره را خواستار شده است. به‌گزارش همشهری، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بسته حمایتی دولت از مستأجران، حقوق مالکان و مستأجران را توأمان رعایت کرده است، گفت: در این بسته حمایتی که در ستاد ملی کرونا تصویب شده و به بنگاه‌های معاملات املاک ابلاغ شده است، اجاره‌نامه‌ها در دفترخانه‌ها با توافق مالک و مستأجر تمدید  و در بنگاه‌های معاملات املاک، کد رهگیری به مستأجران ارائه می‌شود. اسلامی با تأکید بر لزوم دریافت کد رهگیری در زمان ثبت تمام معاملات مسکن، افزود: همه معاملات مسکن باید در سامانه ثبت معاملات ثبت شود، چه قراردادهایی که در دفترخانه‌ها تنظیم می‌شود و چه قراردادهایی که در بنگاه‌های املاکی تمدید یا جدید نوشته می‌شود؛ همه باید کد رهگیری دریافت کنند.
عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: درخصوص تعهدات مستأجر، چنانچه مستأجران به تعهدات خود عمل نکرده باشند و با حکم دادگاه حکم تخلیه برای آنها صادر شود، مستأجر مکلف است واحد مسکونی را تخلیه کند. درعین‌حال، مستأجران واحدهای مسکونی که مالکان آن واحد مسکونی را به فروش رسانده‌اند مکلف به تخلیه واحد  مربوطه مدت‌زمان 2ماهه هستند. وزیر راه و شهرسازی دامنه شمول مصوبات ستاد ملی کرونا را تمامی واحدهای مسکونی برشمرد و توضیح داد: مصوبات ستاد ملی کرونا درخصوص ساماندهی بازار اجاره‌بها با این هدف انجام می‌شود که در دوران کرونا، بیماری شیوع پیدا نکند و جابه‌جایی‌ها، حداقلی انجام شود.
اسلامی بازخوردهای تصمیم دولت را درخصوص ساماندهی بازار اجاره‌بها و بسته دولت دراین‌باره، مثبت ارزیابی کرد و گفت: اخبار و اطلاعات نشان‌دهنده ایجاد آرامش نسبی در بازار اجاره‌بهاست و لجام‌گسیختگی‌های پیشین در بازار اجاره وجود ندارد و برای سایت‌هایی که پیش‌تر و بدون ملاحظه و سند، نرخ‌های کاذب اعلام می‌کردند، تأکید شده که دادستانی ورود پیدا می‌کند تا از سرایت دوباره التهاب به بازار اجاره جلوگیری شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید