• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 11 تیر 1399
کد مطلب : 103851
+
-

خوش‌بینی به رفع تعلیق جودو

رئیس کمیته ملی المپیک معتقد است چنانچه دادگاه عالی ورزش، عادلانه رای بدهد، فدراسیون جودوی ایران در پرونده ملایی برنده خواهد بود

گزارش
خوش‌بینی به رفع تعلیق جودو

دغدغه ورزشی‌ها برگزاری بازی‌های المپیک توکیو است و نشست خبری دیروز رضا صالحی امیری‌، رئیس کمیته ملی المپیک با سؤال درباره برگزاری قطعی این بازی‌ها آغاز شد. صالحی امیری‌ با اینکه در شروع اطمینان داد این بازی‌ها برگزار می‌شود اما خودش هم اعتراف کرد که نمی‌شود اتفاقات یک سال آینده را پیش‌بینی کرد. او با اشاره به نامه‌ای که کمیته بین‌المللی المپیک روز سوم تیر به 206کشور ارسال کرده، گفت: «در این نامه یاماشیتا، رئیس کمیته ملی المپیک ژاپن تأکید کرده که از 5خرداد کرونا در ژاپن مهار شده و مردم به زندگی عادی‌شان برگشته‌اند. تعبیر توماس باخ، رئیس IOC هم این است که مشعل المپیک می‌تواند بسان نوری در انتهای این تونل تاریک باشد.» اما اگر وضعیت کرونا در جهان تشدید شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ صالحی‌امیری جواب داد:‌ «ما هیچ اطلاعی از آینده نداریم. وقتی ژاپن می‌گوید ما از کرونا عبور کرده‌ایم، یعنی آمادگی برگزاری بازی‌ها را دارند. اما اگر شرایط سال آینده مثل وضعیت فعلی باشد، ممکن است محدودیت‌هایی یا تمهیداتی برای برگزاری بازی‌ها اعمال شود.»

 کمیته، پاداش فصیحی و رستمی را پرداخت می‌کند
یکی از گلایه‌های اصلی ورزشکاران این است که پاداش‌هایی که کمیته ملی المپیک برایشان درنظر می‌گیرد، به دستشان نمی‌رسد. IOC، 10ورزشکار را بورسیه کرده و ماهانه 500دلار به آنها پرداخت می‌کند. کمیته ملی المپیک این مبلغ و پاداش‌هایی را که برای ورزشکاران درنظر می‌گیرد، به‌حساب فدراسیون‌ها می‌ریزد: «همه پاداش‌ها به‌دست ورزشکاران رسیده است. فقط 2مورد داریم که هنوز پولشان را نگرفته‌اند؛ در وزنه‌برداری کیانوش رستمی و در دوومیدانی فرزانه فصیحی. فدراسیون‌ها به‌خاطر مشکلات مالی نتوانسته‌اند این پول را پرداخت کنند که خود ما با فدراسیون‌ها هماهنگ کرده‌ایم تا کمیته این پاداش‌ها را پرداخت کند و بعد ما با فدراسیون حساب کنیم.»
دادگاه عالی ورزش برای رسیدگی به پرونده رفع تعلیق جودوی ایران، 27شهریور برگزار می‌شود. جودوی ایران بعد از ماجرای شکست سعید ملایی در مسابقات قهرمانی جهان 2019 تعلیق شد. فدراسیون جهانی مدعی است که ایران برای جلوگیری از رویارویی ملایی با جودوکار اسرائیلی از او خواسته بود ببازد. ملایی بعد از این اتفاق به ایران بازنگشت و هم‌اکنون در مغولستان تمرین می‌کند. صالحی‌امیری معتقد است که اگر به این پرونده عادلانه رسیدگی شود، جودوی ایران رفع تعلیق می‌شود؛ «در این موضوع رفتار فدراسیون جهانی سیاسی و خارج از دایره اخلاق است. این فدراسیون به‌دنبال یک ماموریت سیاسی است. تا امروز سابقه نداشته یک فدراسیون جهانی وارد کار غیرحرفه‌ای شود، ورزشکار ما را گروگان بگیرد، مربی را از سالن اخراج کند و ورزشکار را وادار کند تصمیمی بگیرد که راضی نیست. ما پیام‌هایی داشتیم که خود ورزشکار راضی به بازگشت است. خود من هم اعلام کردم که اگر او بازگردد، برای استقبال به فرودگاه می‌روم.»
رئیس کمیته ملی المپیک به ازدواج حسین رسولی، پرتابگر دیسک در بلاروس هم اشاره کرد و گفت که او از امیدهای آینده ورزش ایران است و جایز نیست به هر دلیلی مورد مذمت و تخریب قرار بگیرد. صالحی‌امیری اطمینان داد که رسولی به ایران و تیم ملی دوومیدانی بازمی‌گردد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید