• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 11 تیر 1399
کد مطلب : 103820
+
-

با مردم

با مردم










 تامین اجتماعی بدهی پزشکان را نمی‌دهد
سازمان تامین اجتماعی در مورد وصولی‌های خود ذره‌ای مدارا ندارد و درست سر موقع دریافت می‌کند و بابت تأخیر جریمه 25درصدی می‌گیرد، اما برای پرداختی‌های خودش هیچ زمانی تعیین نمی‌کند و بدهی‌اش به گروه پزشکی را با 8‌ماه تأخیر بدون سود می‌پردازد. این انصاف است؟
یک پزشک

اشتباه قضایی، مسیر زندگی ما را تغییر داده است
از 18سال پیش برای تخلیه ملکی که در اختیار مستأجر است، پیگیری قضایی می‌کنم. بعد از سال‌ها برای مستأجر حکم تخلیه گرفتم و مقرر شد بابت اجاره ماهی یک و نیم میلیون بپردازد که حکم صادره در این خصوص نزد من موجود است، اما در دادگاه تجدید نظر در اثر اشتباه قاضی یا شاید اشتباه در نگارش حکم صادره این رقم 150هزار تومان قید شد. بعد از شکایت به دادگاه انتظامی قضات درخصوص این اشتباه گفتند که حکم صادره چون از سوی قاضی مستقل صادر شده، قابل تغییر نیست. اولا اینکه چه‌کسی مسئول رسیدگی به اشتباهات این چنینی قضات است، دوم اینکه چرا قانون از من به‌عنوان مالک حمایت کافی نمی‌کند که بتوانم ملکم را پس بگیرم؟ حق کسب و پیشه‌ای که برای مستأجر عنوان می‌کنند چرا نباید حقوق مالکیت من را در نظر بگیرد و اصولا تکلیف من در این ماجرا بعد از نزدیک به 2 دهه پیگیری و دوندگی چیست؟
محمودیان از تهران 

یک‌ ماه بدون آب در روستای شریک آباد سیرجان
مردم روستای شریک‌آباد در بخش پوزه خون شهرستان سیرجان یک‌ماه است که آب ندارند و آبرسانی با تانکر هم کافی نیست. مردم این روستا از این وضعیت به تنگ آمده‌اند و رعایت بهداشت فردی و سلامت فردی با این کم آبی گسترده به هیچ وجه میسر نیست، ‌آیا حتما باید اتفاق دردناکی بیفتد که متوجه درد مردم این روستا شوند.
محرم از سیرجان

کمبود اتوبوس‌های میدان آرژانتین
ماشین‌های میدان آرژانتین در مسیر خط فردوسی به میدان امام، خیلی کم هستند و شاید هر 20دقیقه یک‌بار یک اتوبوس بیاید، اما خطوط دیگر اینطور نیست و جا دارد مسئولان نظارت بر اتوبوسرانی این وضعیت را رصد کرده و از خطوطی که مسافر کمتری دارد به این خط، اتوبوس اضافه کنند.
مسافر هر روز میدان آرژانتین

ترافیک فردیس تا مهرویلا، جان‌ها را به لب رسانده است
سال‌هاست که محدوده پل فردیس تا مهر ویلا در تمام ساعات شبانه‌روز با ترافیک سنگین مواجه است و جان مسافران همیشگی این مسیر بر لب رسیده است. با هجوم افرادی که این روزها قادر به تامین اجاره مسکن در تهران نیستند و اسکان آنها در شهرهای اقماری کرج و هشتگرد این وضع بدتر شده و به‌گونه‌ای تردد مختل شده است. مسئولان هم مدام می‌گویند بودجه نداریم. نیمی از طرح تعریض این مسیر انجام شده و معلوم نیست باقی بودجه این کار کجا رفته است.
وطن دوست از کرج 

استفاده از پرستاران فقط در زمان بحران!
از نیروهای قراردادی پرستاری هستم که در یکی از بیمارستان‌های شهر مشهد مشغول به‌کار بودم. اوایل فروردین در بدترین شرایط ممکن تعدیل و بیکار شدم. چند‌ماه بدون کار و در استرس، به سختی امورات خانواده را مدیریت کردم. اکنون که دوباره کرونا در مشهد اوج گرفته، من را دعوت به‌کار کرده‌اند که بسیار توهین آمیز است و معنایش این است که امثال ما فقط وقتی نیاز دارند به‌کار گرفته می‌شوند. مسئولان فکر نکنند که ما متوجه رفتار ناشایست آنها نیستیم. وقتی که مسئولان ارشد اعتنایی به اخراج ما پرستاران در آن شرایط نکردند، امروز هم توقعی از ما نداشته باشند.
مینایی از مشهد

بازنشسته‌های تامین اجتماعی در پرتگاه فقر
چرا درحالی‌که برای گروه‌های بازنشسته کشوری و لشگری بهترین مزایا درنظر گرفته می‌شود بازنشستگان تامین اجتماعی باید زیر فشار زندگی به پرتگاه فقر برسند و شرمنده فرزند و همسر باشند. آیا وقتش نرسیده که به خیل عظیم افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی توجهی کنند و بعد از 40 سال مزایای بازنشستگان کشوری ما را نیز دریابند؟
کریمایی از تهران 

دست از ارسال پارازیت بردارند
در این شرایط کرونایی و شیوع انواع بیماری‌های عفونی و بدبختی و گرفتاری مردم، ارسال پارازیت را چگونه تحمل کنیم؟ اغلب در خانه هستیم و در منطقه مسکونی ما مملو از پارازیت است که همه می‌دانند چه میزان بیماری زاست. آیا واقعا قصد ندارند در این کرونا و سرطان و سونامی بیماری‌های عجیب و غریب دست از ارسال پارازیت بردارند؟
مریم خدایی از تهران
 

این خبر را به اشتراک بگذارید