• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 11 تیر 1399
کد مطلب : 103778
+
-

ارزشمندترین استارتاپ‌های دنیا

چینی‌ها، آمریکایی‌ها و هندی‌ها در زمره دارندگان برترین استارتاپ‌های جهان قرار دارند و اکوسیستم نوآوری آنها به خوبی در حال کار است

در دنیای امروزی، استارتاپ‌ها با ایده‌های نوین روزبه‌روز در حال توسعه و رشد هستند. ایده تاسیس استارتاپ، چندین سال است که شکل گرفته و در این بین، برخی‌ توانسته‌اند سرمایه‌های بسیاری جذب کنند و به‌دنبال آن درآمدزایی بالایی داشته باشند. اکنون به بررسی باارزش‌ترین استارتاپ‌های دنیا می‌پردازیم.

ByteDance
سال تاسیس: 2012
دفتر مرکزی: پکن - چین
ارزش کنونی: 75میلیارد دلار
کار این استارتاپ کمی عجیب‌وغریب، اما در نوع خود بی‌نظیر است. آنها با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌هایی که در اختیار دارند، کاربران مختلف را در فضای مجازی به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام زیرنظر می‌گیرند و اطلاعات و آماری را که از آنها به‌دست می‌آورند، به مشتریان خود می‌فروشند.

Didi Chuxing
سال تاسیس: 2012
دفتر مرکزی: پکن - چین
ارزش کنونی: 56میلیارد دلار
این استارتاپ که شرکتی برای حمل‌ونقل و همچنین ارسال غذاست، در روزهای کرونایی هم کاسبی خود را داشت و نگذاشت که فشار اقتصادی ناشی از بیماری کووید - 19تأثیر چندانی بر فعالیت‌هایش بگذارد.

Stripe
سال تاسیس: 2010
دفتر مرکزی: سانفرانسیسکو - کالیفرنیا
ارزش کنونی: 35.25میلیارد دلار
این شرکت، باارزش‌ترین استارتاپ آمریکایی به‌حساب می‌آید. استرایپ، استارتاپی برای پرداخت‌های اینترنتی است و مردم را از رفتن به بانک معاف می‌کند.

SpaceX
سال تاسیس: 2002
دفتر مرکزی: هاتورن - کالیفرنیا
ارزش کنونی:33.3میلیارد دلار
درباره اسپیس‌ایکس تنها می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که ارزشمند‌ترین استارتاپ در حوزه فضاست. چندی پیش این شرکت توانست نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار خصوصی جهان را با موفقیت به فضا پرتاب کند. پس از آن نیز، آنها چندین ماهواره دیگر را راهی فضا کردند.

Airbnb
سال تاسیس: 2008
دفتر مرکزی: سانفرانسیسکو - کالیفرنیا
ارزش کنونی: 18میلیارد دلار
این استارتاپ قدمت بیشتری نسبت به استارتاپ‌های بزرگ دنیا دارد. فعالیت آنها در زمینه رزرو هتل در نقاط مختلف جهان است. البته این روزها، شیوع ویروس کرونا، خسارات سنگینی را به صنعت گردشگری جهان زده و این استارتاپ هم در این ایام ضرر کرده است؛ با این حال Airbnb همچنان یکی از برترین‌های دنیاست.

Kuaishou
سال تاسیس: 2011
دفتر مرکزی: پکن - چین
ارزش کنونی: 18میلیارد دلار
استارتاپ کوایشو در زمینه اشتراک‌گذاری تصاویر ویدئویی فعالیت می‌کند و به‌نوعی نسخه چینی یوتوب است و هم‌اکنون بیش از ۲۰۰میلیون کاربر فعال دارد که به‌خاطر کرونا و خانه‌نشینی، کاربران فعالش افزایش هم پیدا کرده‌اند.

One97Communications
سال تاسیس: 2000
دفتر مرکزی: نویدا - هندوستان
ارزش کنونی: 16میلیارد دلار
باارزش‌ترین استارتاپ هندی، در زمینه خدمات مالی و پرداخت‌های آنلاین فعالیت می‌کند و در این کشور از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

Epic Games
سال تاسیس: 2001
دفتر مرکزی: مریلند - آمریکا
ارزش کنونی: 15میلیارد دلار
از نام این استارتاپ مشخص است که در زمینه بازی‌های ویدئویی و آنلاین فعالیت می‌کند. در ایام شیوع بیماری کووید - 19، اپیک گیمز، کار و کاسبی بسیار خوبی داشته است.

DJI Innovations
سال تاسیس: 2006
دفتر مرکزی: شنزن - چین
ارزش کنونی: 15میلیارد دلار
این استارتاپ امور مربوط به فیلمبرداری‌ها را انجام می‌دهد و با داشتن تصویربرداران حرفه‌ای و تجهیزات مناسب، سفارش برای فیلمبرداری می‌پذیرد.

Grab
سال تاسیس: 2012
دفتر مرکزی: سنگاپور و اندونزی 
ارزش کنونی: 14.3میلیارد دلار
تحویل غذا در برخی کشورها، مانند سنگاپور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مدیران این استارتاپ تصمیم گرفتند پس از کسب موفقیت‌های پرشمار در سنگاپور، دفتر دیگری را نیز در اندونزی راه‌اندازی کنند.

یوتوب چینی 
استارتاپ کوایشو در زمینه اشتراک‌گذاری تصاویر ویدئویی فعالیت می‌کند و به‌نوعی نسخه چینی یوتوب به‌حساب می‌آید و هم‌اکنون بیش از ۲۰۰میلیون کاربر فعال دارد که به‌خاطر شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی، کاربران فعالش افزایش هم پیدا کرده‌اند

این خبر را به اشتراک بگذارید