• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 10 تیر 1399
کد مطلب : 103737
+
-

جدال بر سر کتونی زرنگی

سازندگان مجموعه «کتونی زرنگی» امیدوار به پخش سریال از آنتن شبکه3 هستند

سریال
جدال بر سر کتونی زرنگی


فهیمه پناه‌آذر ـ روزنامه نگار

بیش از 5‌ ماه از توقف پخش سریال «کتونی زرنگی» می‌گذرد؛ مجموعه‌ای که قرار بود به کارگردانی علی ملاقلی‌پور و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه روی آنتن شبکه 3 برود. با وجود اینکه این سریال به سفارش مدیر شبکه 3 ساخته شده و با وجود پخش تیزر و آنونس‌هایش به یکباره اجازه پخش نگرفت. اما و اگر‌هایی در توقف نمایش این مجموعه وجود دارد؛ توقیفی که روایت‌های زیادی از علت‌ عدم‌پخش آن مطرح شد؛ از کیفیت پایین سریال گرفته تا اختلاف نظرهایی که بر سر پخش سریال کتونی زرنگی بروز کرده است.


پرونده کتونی زرنگی
زمستان سال گذشته مرتضی میرباقری، معاون سیما بعد از توقف نمایش سریال اعلام کرد که سریال توسط سیمافیلم مورد بررسی قرار گرفته و به‌دلیل برخی از ایرادات محتوایی که در سریال وجود داشته تصمیم بر این شده که پخش نشود و پخش سریال به‌صلاح نیست. البته به‌نظر می‌رسد تنها پایین بودن کیفیت سریال باعث توقیف مجموعه نشده و معاون سیما تأکید کرده که در کنار این موضوع، چند حاشیه هم درباره کارگردان آن (علی ملاقلی‌پور) وجود داشته و یکی از آنها حرف‌هایی بوده که ملاقلی‌پور در صفحه شخصی خود زده است؛ هر چند علی ملاقلی‌پور عذرخواهی کرده اما پرونده سریال قطور‌تر از آن بوده که پخش شود. با همه اوصاف، مشکل کتونی زرنگی فقط کیفیت نیست و شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی از مدیران در سازمان  با پخش سریال موافق نیستند. 
با وجود داشتن اختیارات کامل توسط مدیران شبکه‌3، شنیده می‌شود که رئیس رسانه ملی با اتکا به مشورت برخی دیگر از مدیران جلوی پخش این سریال را گرفته است؛ مشاوره‌هایی که محور آن این بوده که روحانی سریال، شخصیتی طنز دارد. باید دید تصمیم مدیران برای نمایش «کتونی زرنگی» به کجا می‌رسد؟

برگ برنده دست شبکه اول
در این میان برگ برنده دست شبکه اول است؛ شبکه‌ای که از اول سال‌جاری توانست باکس سریال‌های خوب و باکیفیت را با حمایت برخی از مدیران از آن خود کند و به جای شبکه 3، عنوان شبکه پرمخاطب را بگیرد. از سال‌جاری بیشتر سریال‌هایی که از شبکه یک روی آنتن رفته مورد توجه تماشاگران تلویزیون قرار گرفته و این در حالی است که در گذشته بسیاری از سریال‌های موفق از شبکه 3 سیما روی آنتن می‌رفت.

شهریور غیرقابل پیش‌بینی
در این میان، زمزمه‌های تغییرات کلان در رسانه ملی هم از سال گذشته شنیده می‌شود؛ شنیده‌هایی که با گذشت زمان ممکن است که جدی و اجرایی شود. عبدالعلی علی‌عسگری ازجمله مدیرانی است که حکم رهبری برایشان متفاوت بوده؛ چراکه برای دیگر مدیران پیشین سازمان حکم رهبری به‌صورت پنج ساله تمدید می‌شده، اما در حکم علی‌عسگری مدت زمان مشخصی قید نشده است. 
با نزدیک شدن به پایان تابستان 5 سالی که مدیران سازمان ریاست رسانه ملی را تجربه می‌کنند، تمام می‌شود و شنیده‌ها از داخل سازمان حاکی از آن است که علی‌عسگری به دلیل نقدهایی که در این مدت به او وارد شد و تغییر خواهد کرد و باید دید چه‌کسی سکان سازمان را به‌دست می‌گیرد؟ شنیده‌ها حاکی از آن است که یکی از مدیران سازمان که رزومه قابل تاملی هم دارد جزو گزینه‌های جدید ریاست سازمان باشد.


مکث
امیدوار به پخش کتونی زرنگی



با وجود حاشیه‌های فراوان در سیمای رسانه ملی و اختلاف‌نظرها هنوز سازندگان مجموعه «کتونی زرنگی» امیدوار به پخش این سریال هستند؛ سریالی که به‌نظر می‌رسد اگر ایراد و مشکلی هم داشته باشد می‌تواند مانند دیگر مجموعه‌های تلویزیونی با تعدیل و حذف و ضبط سکانس‌ها به‌صورت مجدد برای نمایش در شبکه آماده شود. محمدرضا شفاه، تهیه‌کننده مجموعه «کتونی زرنگی» درباره وضعیت این سریال با گذشت بیش از 5‌ماه از توقیفش می‌گوید: «این سریال ابتدا به سیمافیلم ارائه شد و در آنجا مورد تصویب قرار گرفت تا ساخت آن آغاز شود. سپس باتوجه به مضامین تولید ملی و موضوعات مرتبط با مجلس، به سفارش مدیر شبکه 3 سیما علی فروغی و با تأکید بر مناسبت انتخابات مجلس سال ۹۸ بازنویسی و ساخته شد. سریال زیرنظر مدیریت شبکه 3 ساخته شده و اینکه گفته می‌شود کیفیت آن پایین است برای ما واقعاً جای سؤال دارد.» وی با بیان این مطلب که پرونده «کتونی زرنگی» برای پخش بسته نشده، توضیح می‌دهد: «ما همچنان پیگیر نمایش سریال هستیم و امیدواریم مشکلات به‌زودی حل شود. اطلاعاتی که برای توقف پخش سریال به مدیران ارشد سازمان داده شده، اشتباه است و به‌طور حتم با تماشای برخی از سکانس‌ها مشخص می‌شود که سریال کیفیت مناسب و محتوای درست و دقیقی دارد.»



عبدالعلی علی‌عسگری ازجمله مدیرانی است که حکم رهبری برایشان متفاوت بوده؛ چراکه برای دیگر مدیران پیشین سازمان حکم رهبری به‌صورت پنج ساله تمدید می‌شده، اما در حکم علی‌عسگری مدت‌زمان مشخصی قید نشده است

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :